Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det låter onekligen väldigt märkligt. Låter klokt att ta det vidare. Lycka till!
Vi har flyttat.
Vi valde att flytta från förrförra stället IOM att vi på förra stället lovades lager för verksamhet hemma. Annars hade vi inte flyttat dit iom att vi hade det fint annars. 1,5 år efter inflytt och utan inflyttning i lagret på gården inom synhåll och annat som inte heller blivit som utlovat blev det nog.
Nu har vi lager hemma, sambo har kiro-mottagning, hästar kan komma för behandling, jag har stall hemma, gott om plats för gäster etc.
Känns jätteskönt!
Jag var in på den firman och skulle handla lite material då den blivit min huvudleverantör för kortstumpar och annat i metall och hamnade mitt i en diskussion vid fikat och fick order om att ta en kopp och sätta mig och hjälpa till att lösa ett problem, jag vände lite på deras idè och fick ett "nämen vaf, att vi inte tänkte på det, jaja hemmablinda som vanligt" och sen ett asgarv.Lunchen är ju obetald oftast så när min förra arbetsplats la APT på lunchen blev jag sur, eftersom jag jobbar 4 timmar och inte har lunch- och fick därmed stanna över, obetalt! Tidigare fick jag det på kompen och det var ok, en gång i månaden liksom. Men chefen bjöd på köpesallad, som jag som gastric sleeve opererad inte ens kunde äta. Det ändrades tillbaka när jag tog upp det.
Att vara överens om att ha möte på lunchen är en sak, att personalen sitter på raster och lunch och pratar jobb ostrukturerat, men ändå jobb, är inte ok, tycker jag. det finns många som behöver hjärnvilan som rasterna ger och det är orättvist att diskutera jobb på deras raster och dessutom förvänta sig att man ska delta i diskussionerna.
Tack! Ska jobba med yttre fastighetsskötsel hos HSBheltid året runt!
Nu var vi 70 anställda på förra arbetsplatsen och hade tider att passa med tanke på att det är en vårdcentral så något flytande går inte på sådana arbetsplatser.Jag var in på den firman och skulle handla lite material då den blivit min huvudleverantör för kortstumpar och annat i metall och hamnade mitt i en diskussion vid fikat och fick order om att ta en kopp och sätta mig och hjälpa till att lösa ett problem, jag vände lite på deras idè och fick ett "nämen vaf, att vi inte tänkte på det, jaja hemmablinda som vanligt" och sen ett asgarv.Alla i den firman drar åt samma håll och den går jättebra trots lågkonjunktur, dom skiter i fasta lunchtider också och dagen är ganska flytande då vissa saker måste vara klara för att tex. åka på ytbehandling eller levereras till kund som ska ha dom dagen efter.
Det som ibland stör mig på pauserna vi har är att det från vissa håll ofta ändå pratas jobb, alltså är distinkt arbetsrelaterat/uppgiftrelaterat i samtalen. Det gör mig ofantligt trött. ibland vore det skönt att liksom ...prata om träden, fåglarna, vädret, molnen eller vad som helst, bara inte jobbet eller något som kan likna jobb.... Då blir ju pauserna några slags möten där man diskuterar jobb istället för fikapauser eller lunchpaus.