Vad gör vi? Del CCX

Varit lite mycket de senaste dagarna så har varit tvungen att vila idag. Köpt foder till hästen och kört ett par maskiner med tvätt iaf. Fått mat och kattsand hemkört så kanske skulle ta och städa ur och tvätta kattlådorna.

Vi har flyttat. 😃
Vi valde att flytta från förrförra stället IOM att vi på förra stället lovades lager för verksamhet hemma. Annars hade vi inte flyttat dit iom att vi hade det fint annars. 1,5 år efter inflytt och utan inflyttning i lagret på gården inom synhåll och annat som inte heller blivit som utlovat blev det nog.
Nu har vi lager hemma, sambo har kiro-mottagning, hästar kan komma för behandling, jag har stall hemma, gott om plats för gäster etc.
Känns jätteskönt!

Det låter fantastiskt fint! 🥂👏✨

Lunchen är ju obetald oftast så när min förra arbetsplats la APT på lunchen blev jag sur, eftersom jag jobbar 4 timmar och inte har lunch- och fick därmed stanna över, obetalt! Tidigare fick jag det på kompen och det var ok, en gång i månaden liksom. Men chefen bjöd på köpesallad, som jag som gastric sleeve opererad inte ens kunde äta. Det ändrades tillbaka när jag tog upp det.

Att vara överens om att ha möte på lunchen är en sak, att personalen sitter på raster och lunch och pratar jobb ostrukturerat, men ändå jobb, är inte ok, tycker jag. det finns många som behöver hjärnvilan som rasterna ger och det är orättvist att diskutera jobb på deras raster och dessutom förvänta sig att man ska delta i diskussionerna.
Jag var in på den firman och skulle handla lite material då den blivit min huvudleverantör för kortstumpar och annat i metall och hamnade mitt i en diskussion vid fikat och fick order om att ta en kopp och sätta mig och hjälpa till att lösa ett problem, jag vände lite på deras idè och fick ett "nämen vaf, att vi inte tänkte på det, jaja hemmablinda som vanligt" och sen ett asgarv. :laugh: Alla i den firman drar åt samma håll och den går jättebra trots lågkonjunktur, dom skiter i fasta lunchtider också och dagen är ganska flytande då vissa saker måste vara klara för att tex. åka på ytbehandling eller levereras till kund som ska ha dom dagen efter.

Vad mysigt det är här! Har pysslat i stallet och just tagit in hästarna som står och mumsar i boxarna. Sitter i stalldörren och vilar lite och lyssnar på deras tuggande och en uggla som hoar. 😍
Sambo hämtade hem båten idag. Så nu är allt från förra boendet fix. Bara en del kvar på lagret som han och en kompis kör i helgen. Jag orkar ju inte så mkt nu. SÅ tacksam över all hjälp från vänner och familj som hjälpt så mkt med flytten! 😍

Jag var in på den firman och skulle handla lite material då den blivit min huvudleverantör för kortstumpar och annat i metall och hamnade mitt i en diskussion vid fikat och fick order om att ta en kopp och sätta mig och hjälpa till att lösa ett problem, jag vände lite på deras idè och fick ett "nämen vaf, att vi inte tänkte på det, jaja hemmablinda som vanligt" och sen ett asgarv. :laugh: Alla i den firman drar åt samma håll och den går jättebra trots lågkonjunktur, dom skiter i fasta lunchtider också och dagen är ganska flytande då vissa saker måste vara klara för att tex. åka på ytbehandling eller levereras till kund som ska ha dom dagen efter.
Nu var vi 70 anställda på förra arbetsplatsen och hade tider att passa med tanke på att det är en vårdcentral så något flytande går inte på sådana arbetsplatser.

På denna är det vi i vår grupp som är lite flytande, men det gör ändå inte det ok att prata jobb på paustid. Att respektera att vi är olika på arbetsplatsen borde inte vara så svårt, oftast är dock de extroverta de som ställer villkoren och kraven- skulle jag inte ta rast med kollegorna är det fel, sanna mina ord, det har jag fått höra. Det blev STOR sak bara den gången jag GLÖMDE rasten för att jag var inne i jobbet....

Helt slut efter jobbdagen men fick bita ihop och ta tag i en situation. Så är nyss inkommen och rejält urblåst efter att ha stått ute i blåsten.
Tuppfan attackerade sonen. Den här mamman attackerade således tuppen. Imorgon ska vi tydligen laga Nuggets. TorstenNuggets. 😅

Ser fram emot en kväll i soffan med en stor kopp te efter att sonen somnat.
Imorgon - fredag! 🙌🏻

Det som ibland stör mig på pauserna vi har är att det från vissa håll ofta ändå pratas jobb, alltså är distinkt arbetsrelaterat/uppgiftrelaterat i samtalen. Det gör mig ofantligt trött. ibland vore det skönt att liksom ...prata om träden, fåglarna, vädret, molnen eller vad som helst, bara inte jobbet eller något som kan likna jobb.... Då blir ju pauserna några slags möten där man diskuterar jobb istället för fikapauser eller lunchpaus.

Jag älskar det. Det är då de bra idéerna kläcks. Måttligt road av när folk vägrar prata jobb på lunchen, mina kollegor (som jag är enormt förtjust i) är just kollegor.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 140
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 266
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 380
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 405
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka