Vad gör vi? Del CCX

Jag vet inte vad som är värst uppförsbacken till förskolan med Marodören i vagn i motvind eller samma backe utför i medvind... Jag håller på att blåsa omkull i byarna nedför uppför så hade jag ju iaf stöd av vagnen.

Skickat fråga till chefen om hemarbete och tackat ja till nya ansvar på jobbet. Satte den dock på några minuters delay, för läskigt att skicka direkt :nailbiting:
Hoppas på positivt svar, nu ska jag vara jättenervös en liten stund tills det där sabla meddelandet skickats och jag har fått svar... :p

Chefen har svarat och ville inte bita huvudet av mig angående hemarbete :D Känns konstigt.
Vi ska stämma av kring det om några veckor. :up: Verkar inte omöjligt i alla fall. Tänk att slippa nästan 3 timmars förflyttningstid!?! oceaner av tid! Jag kanske hinner sitta i soffan och ta det lugnt någon gång då och då!

Chefen har svarat och ville inte bita huvudet av mig angående hemarbete :D Känns konstigt.
Vi ska stämma av kring det om några veckor. :up: Verkar inte omöjligt i alla fall. Tänk att slippa nästan 3 timmars förflyttningstid!?! oceaner av tid! Jag kanske hinner sitta i soffan och ta det lugnt någon gång då och då!
På tal om det så önskar jag att det som forskare har kommit fram till blir verklighet. Nu minns jag inte exakt summa, men det var åtskilliga tusenlappar högre lön de menade att folk som inte kunde jobba hemifrån borde ha. För att täcka upp för t.ex. bränsle-/penslingskostnader, mat, osv. Och det finns ju många yrken - som t.ex. mitt - där hemarbete är en omöjlighet.

Fy fan vilken dålig dag jag har på jobbet idag. Allt är skit och har blivit på så pissigt humör att jag vill kasta runt saker och åka hem. :rage: Sen är det såklart någon på lunchen som klagar över att andra inte har ett aktivt samtal utan sitter med sina telefoner. Som om det är krav på att tvingas vara social bara för att vi är lunchrummet. Jag har ändå ingen att prata med, sköt ditt eget istället.

Fy fan vilken dålig dag jag har på jobbet idag. Allt är skit och har blivit på så pissigt humör att jag vill kasta runt saker och åka hem. :rage: Sen är det såklart någon på lunchen som klagar över att andra inte har ett aktivt samtal utan sitter med sina telefoner. Som om det är krav på att tvingas vara social bara för att vi är lunchrummet. Jag har ändå ingen att prata med, sköt ditt eget istället.
Varför är det så vanligt att extroverta personer "glömmer" att lunchpaus och liknande pauser många gånger är hjärnvila för introverta personer? Att lugn och ro också kan behövas? Att liksom "bara sitta och äta" kan vara vad man behöver? Varför ska arbetsplatser vara efter extroverters huvud?

På tal om det så önskar jag att det som forskare har kommit fram till blir verklighet. Nu minns jag inte exakt summa, men det var åtskilliga tusenlappar högre lön de menade att folk som inte kunde jobba hemifrån borde ha. För att täcka upp för t.ex. bränsle-/penslingskostnader, mat, osv. Och det finns ju många yrken - som t.ex. mitt - där hemarbete är en omöjlighet.
Ja, det hade jag också önskat. Det är inte som att jag kan lägga mig i soffan och få återhämtning i de 3 timmarna transporttid jag har. Eller gå ut och springa en runda. Eller ta hand om hemmet. För att inte tala om att det kostar pengar, och smittrisken. Jag är sjuk betydligt oftare än kollegorna som cyklar, promenerar eller kör bil till jobbet.

Det finns också många som inte har möjlighet att sätta upp hemmakontor, trots att de har en tjänst som skulle kunna tillåta det. Det är långt ifrån kostnadsfritt och inkräktar på privata sfären. Och även när man jobbar med saker som många tror är "lätta" att kunna arbeta hemifrån med; så är det oerhört olika med den saken.

Så jag önskar att det inte blir verklighet att försöka jämna ut livsval på det sättet. Även om det säkert är roligt för någon att få extra pengar för mat, bränsle och pendling trots att de bor 150 meter från arbetsplatsen.

Däremot kan det säkert vara rimligt att uppvärdera yrken med höga specifika närvarokrav ändå, för att kunna rekrytera till dem om det blir svårt.

Det finns också många som inte har möjlighet att sätta upp hemmakontor, trots att de har en tjänst som skulle kunna tillåta det. Det är långt ifrån kostnadsfritt och inkräktar på privata sfären. Och även när man jobbar med saker som många tror är "lätta" att kunna arbeta hemifrån med; så är det oerhört olika med den saken.

Så jag önskar att det inte blir verklighet att försöka jämna ut livsval på det sättet. Även om det säkert är roligt för någon att få extra pengar för mat, bränsle och pendling trots att de bor 150 meter från arbetsplatsen.

Däremot kan det säkert vara rimligt att uppvärdera yrken med höga specifika närvarokrav ändå, för att kunna rekrytera till dem om det blir svårt.
Och vad jag läser verkar fler arbetsgivare ha sina anställda på kontoret nu.

Varför är det så vanligt att extroverta personer "glömmer" att lunchpaus och liknande pauser många gånger är hjärnvila för introverta personer? Att lugn och ro också kan behövas? Att liksom "bara sitta och äta" kan vara vad man behöver? Varför ska arbetsplatser vara efter extroverters huvud?
Exakt, jag som är hemma hela dagarna och har verksamheten 10 meter bort i samma byggnad som bostaden behöver också ett brejk lite då och då, liksom att bara få slösurfa, sörpla kaffe och tjöta med er här en stund och koppla bort verkstan.

Hemma efter att ha varit och lämnat tillbaka en kattlåda på Jula och passade på att slinka in på Willys. Strålande väder med vårlik sol. Är så fruktansvärt semmelsugen. Stod länge och tvekade framför stenungsbageriet vid Gullmarsplan men locket på semlan såg torr ut, gissar att de inte säljer så många. På Hemköp var de vanliga semlorna på extrapris slut - har för mig att någon nämnt att de var lika goda som konditorisemlor. Nu sitter jag och kämpar med frestelsen att åka till Lillebror vid St. Eriksplan och köpa en. Hjälp.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 125
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 260
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 375
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 405
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka