Vad gör vi? Del CCX

Ingen blåst som störde min sömn, men vaknade istället två gånger av ulkande hund och fick gå upp och städa :(
Hade tänkt flexa ut en stund mitt på dagen och ta en skogspromenad, men får bli lugn dag för oss alla och återhämta oss.

Fått mycket gjort på hemmakontoret under förmiddagen dock, så ska bara ta mig upp från en paus och jobba vidare 🙈

Fy tusan!
Här har det inte blivit så farligt som jag trodde, det blåser men inget som märks av när man är inne
Det lugnade ner sig men fortfarande kommer det rejäla vindbyar. Jag väntar ju på att det ska lugna sig så jag kan dra fram karossen till min Volvo Duett som står täckt på en kärra, hantera presenningar när det blåser såhär,,,,,gör man INTE. Jaja, det lugnar sig väl endera dan och det finns ingen deadline på när den ska vara färdig, det är ett långjobb så nu gör jag klar moppen istället som jag köpte, det ska göras det också, bra att ha flera projekt på gång samtidigt.:up:

Fixat lite i trädgården. Ätit lunch i solen. Fick veta att min vän som legat på sjukhus i några veckor med stroke och blodpropp på hjärtat har lungcancer. Känns så jävla orättvist. Är på väg till stallet och hade tänkt rida men kanske bara pussar en massa på våra hästar.

Ännu mera strul och stölder hos mamma. Ska inte dra hela den sorgliga historien. Däremot påminde min syster mig om idag att min bonuspappas skrivbord är från League of Nations. Han jobbade i Genevé på 70-talet för OECD och använde skrivbordet och tog det sedan med sig det när han flyttade till Sverige. Han tog även med sig två stolar varav jag har kvar en.

Vore ganska coolt att använda ett League of Nations bord som skrivbord.

Lite OT men jag måste anropa @Lilla och @MayGrace som jag vet kan trav ;)
Var har ägar och häst-info tagit vägen? Det fanns ju på travsport.se tidigare.

P.s Om någon annan vet så är det fritt fram att svara :D

Lite OT men jag måste anropa @Lilla och @MayGrace som jag vet kan trav ;)
Var har ägar och häst-info tagit vägen? Det fanns ju på travsport.se tidigare.

P.s Om någon annan vet så är det fritt fram att svara :D
Det finns väl som vanligt på travsport.se 😳 Inte har det försvunnit vad jag har sett 😉
Screenshot_2025-03-05-15-59-52-290_com.android.chrome-edit.webp

Gick en promenad med hästen tillsammans med en vän och hennes dotter. Stackarn var lite svettig ute i solen så kändes inte så schysst att rida, men han verkade ändå uppskatta att komma ut en sväng. Hemma igen och borde jobba ett par timmar nu.

Gick en promenad med hästen tillsammans med en vän och hennes dotter. Stackarn var lite svettig ute i solen så kändes inte så schysst att rida, men han verkade ändå uppskatta att komma ut en sväng. Hemma igen och borde jobba ett par timmar nu.
Det är mysigt att bara gå ut och gå på tu man hand-fot-hov, det gjorde jag ofta och då fick hästen, som vanligt, knalla med lös ända från hage och tillbaks igen fast vi gick på vägen och mötte både traktorer och timmerbilar, hon ställde sig i dikesrenen och väntade tills mötet eller passagen var avklarad. Nån mer följsam och lättsam och säker häst har jag sällan mött, hon skötte sig alltid perfekt och inget kunde skrämma henne oavsett vad det var.

Idag blev det flygolycka till middag.

Så galet trött på motgångar. Försäkringskassan har inte fattat beslut om vab än och nu har mitt lönekontor fått för sig att jag ska ha avdrag för vab och egen sjukdom även på helger trots att jag jobbar dagtid måndag-fredag. Så både chef och fack är inblandade. Fortsättning följer ..

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 113
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 259
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 374
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 401
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka