Vad gör vi? Del CCX

Han är ju lika knäpp som min hund, fast hon äter allt utom rabarber.

Tate ar inte sa intresserad av mat egentligen, men han vaxte upp med tva rottisar ... som at allt, sarskilt allt jag planterat for att skorda till manniskomat. Som Kale, tomater, sallad och bar. Vi fick inte ens en liten tomat eller sallads blad ... Dessa tva, Mandy (min avatar) och Princess Diva at allt och jag ar overtygad om att de noga forklarade for Tate att i vart hushall var man tvungen att ta for sig annars fick man bara gammal kibble, lite korv ibland och hundgodisar.

Tate alskar asparagus, vitkal eller rattare sagt, all kal, sallad (utom isbergssallad) och det mesta annat i frukt och gronsaksvag. Men ... det enda han inte kan lata bli att tigga ar grapefruit och avokado. Det mesta annat ater han formodligen lika mycket for att han far det av mig som att han gillar att ata det, men Avokado och Grapefruit ligger pa en annan niva ... som ett farskt ben ungefar.🤷‍♀️

Min malle, Tate, tigger inte. Har aldrig tiggt ... utom ... nar jag skalar, delar den och ater en grapefruit i klyftor. HUR kan en hund, som inte ar helt overtygad om att mat och godis ar tillrackligt varda att jobba for, formligen sla knut pa sig sjalv over grapefruit?
Min mammas hund Tubbe, korsning mellan pointer och schäfer, älskade clementin och gjorde som din Tate. Han var inte av dreglade raser men när han tiggde clementine rann det om honom!

Fy tusan vad det blåser,det kommer från fel håll med så det låter som ett godståg kör förbi,kan inte sova så nu äter jag nybakat bröd o dricker varm choklad.
Här hänger det snöskyffel på en krok på gaveln av huset. Jag bor i gavellägenheten. Jag sover i klädkammaren där kroken är, så jag kan ju inte säga något... men jösses vad den slår när det blåser! Vaknat flera gånger av det i natt. När ena hunden väckte mig av att tvätta sitt underliv (nästa hund i mitt liv ska inte ha bred kort nos utan lång smal för fy vad kortisar smaskar!!!) fick jag nog. Inte lönt att sova. Kanske hon också tänkte...

Dottern väckte mig imorse med att mycket upprört hojta om nyheter på sin pappas sida.
Jag blev lite trött. Ska iaf sätta igång med dagens uppgifter.

Möte med chefen avklarat och det hen ville var att fråga om jag ville ta över ett ansvarsområde. Kommer tacka ja, men jag har bett om att tänka på det till imorgon ändå.

Stor skillnad på chef och chef. Den här berättade om vad det skulle innebära, att jag givetvis skulle få utbildning, och att vi tillsammans skulle titta på min arbetsbeskrivning för att se till att plocka bort något annat.
Förra chefen sa typ "öh vill du göra det här eller?" Kunde inte svara på vad arbetsuppgifterna innebar och jag fick själv kräva (och bråka lite) för att få utbildning och minska arbetsuppgifter någon annan stans. :cautious:

Funderar nu på om jag ska be om att få jobba hemifrån då och då. Just nu är nästan inga av mina arbetsuppgifter längre sådana som kräver att jag är på plats, och det kommer bli ännu färre om jag tackar ja till detta...

Möte med chefen avklarat och det hen ville var att fråga om jag ville ta över ett ansvarsområde. Kommer tacka ja, men jag har bett om att tänka på det till imorgon ändå.

Stor skillnad på chef och chef. Den här berättade om vad det skulle innebära, att jag givetvis skulle få utbildning, och att vi tillsammans skulle titta på min arbetsbeskrivning för att se till att plocka bort något annat.
Förra chefen sa typ "öh vill du göra det här eller?" Kunde inte svara på vad arbetsuppgifterna innebar och jag fick själv kräva (och bråka lite) för att få utbildning och minska arbetsuppgifter någon annan stans. :cautious:

Funderar nu på om jag ska be om att få jobba hemifrån då och då. Just nu är nästan inga av mina arbetsuppgifter längre sådana som kräver att jag är på plats, och det kommer bli ännu färre om jag tackar ja till detta...
Wohoo vilken bra chef du verkar ha

Vilket envist stormblåsande! Idag får allt pållan helvila I hagen och så ska ju eländet även fortsätta imorn, 4 dagar innan det ger sig med stormbyar är fasen väl mycket! Men oj så hagen och marken i övrigt börjat torka upp, inte lika kladdigt och jävligt längre, effektivt helt klart 😄.

Min malle, Tate, tigger inte. Har aldrig tiggt ... utom ... nar jag skalar, delar den och ater en grapefruit i klyftor. HUR kan en hund, som inte ar helt overtygad om att mat och godis ar tillrackligt varda att jobba for, formligen sla knut pa sig sjalv over grapefruit?
Min gamla fjorda käkade citroner,,,,,, med skalet på.:crazy:
Jag blev mer och mer övertygad att hon var en förvuxen labbe för dom äter ju allt. :D

Ja vars, här med. Tröttsamt men jag är glad att det torkar upp men ska visst hålla på ett par dagar till 🙃
Inatt blåste det rejält. Började när det blivit mörkt så jag såg inte hur det blåste. Kollar på träden och skogen annars.

Nu på morgonen had dörrmattan vid ytterdörren blåst iväg. Full soptunna hade blåst omkull. Få se om jag hittar skador nånstans.
Brr.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 113
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 259
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 374
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 401
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka