Vad gör vi? Del CCX

Spännande saker att spana in efter förskolan minsann.
1000002623.webp

Ibland undrar jag vad det är för fel på folk, såhär "många" gängor satt framhjulet på moppen fast med och resten av bultförbanden går i samma stil, antingen såhär eller också aslånga skruvar som kunde varit hälften så långa. Jag vet av erfarenhet att man ska inte provköra sådana här fordon innan dom fått en rejäl besiktning av allt, detta hade i så fall kunnat blivit min sista resa för hade jag kommit i 30 och framhjulet släppt,,,,,,,, 🚑⛪☠️
Jag har sagt det förut och jag säger det igen, en amatör gör det han kan, en klåpare gör det han inte kan. När jag la ut bilden på fejjan kommenterade en bekant som är VÄLDIGT religiös att man ska inte nedvärdera sina medmänniskor, nähä, så dom kan alltså ställa till med vad som helst och ska ändå tas i försvar? :banghead:

20250303_145029.webp

Sörplar tomatsoppa och hoppas innerligt att skrapet i halsen jag känt av sedan igår kväll snart kommer på andra tankar och ger sig av någon annanstans. Jag har massor att stå i i veckan, träningspass som behöver göras och på lördag åker vi på skidsemester så en förkylning just nu vore inte bra.

Köpt hem och prövar hallon och citron te för första gången. Mycket röd är den. Inte säker på att jag tycker om smaken.

Varit i stallet och hängt med hästen. Var sedan en sväng till kolonilotten och kört med grästrimmern (gud vad tungt det var, trodde jag skulle vara mer fit efter en vinter med häst på lösdrift 😅) och slängt ut en fröblandning för blommor som bin ska älska på en liten plätt. Nu äter jag lite chips till mellanmål och sedan dags att jobba ett par timmar.

Pratat med min lilla mamma. Gudars vad jag vill åka ner till Kenya och hjälpa henne. Om jag bara vann Eurolotteriet. Nu spelar jag inte på det, så det medför vissa problem. Älskade mamma, varför är världen så stor och vissa människor så vidriga.

Skönt med en liten brun kurrande pälsboll att pussa på, även om hon kräver middag och bits när hon inte får det - hon får om en halv timme.

Var väldigt trött efter jobbet idag och lätt illamående redan innan jag åt semlan jag bjöds på. Den var inte ens god så jag borde slängt den eller avstått den helt. :yuck:

Åkte ut med hundarna till skogspromenaden och jag riktigt såg förväntningarna lysa ur ögonen på dem i backspegeln. När jag parkerade och släppte ut dem så var det så mycket spring i benen på fåntratt att han drog med kopplet hängande efter sig och hann säkert pinka minst två gånger på det innan han behagade komma tillbaka så jag kunde koppla loss det. :meh:

Vi tog en lite längre runda innan vi gick tillbaka till bilen och jag till min fasa upptäckte att det var så halt att vi knappt tog oss iväg trots dubbdäcken då jag backat upp i en snödriva så varulven inte skulle behöva hoppa så högt för att ta sig in. 😳Krypkörde några km på ömsom sugande lera och ömsom isgata tillbaka till stallet där hästarna fick både äpplen och morötter.

Väl hemma igen har jag satt ihop avloppet till badkaret så jag ska ta ett långt bad senare ikväll medan en karré får gå klart i ugnen. Alla fyrbeningar har fått mat och sen blir det en sista kissrunda innan jag släcker för natten. Larmet ringer 04:50 imorgon bitti. 🥱

Lagat god gratäng till middag. Med svinnsmart kassler, broccoli, pasta, lök, osv. Blev riktigt bra :) ! Sedan bakat en kaka som ska med till jobbets knytkalas imorgon. Nu funderar jag på att hoppa i duschen och tvätta håret. Mycket trevligare att göra det nu än imorgon bitti. Har fått hem boken jag köpte på bokrea, så det blir kanske lite läsning efter duschen... :)

Vansinnigt ont i lederna, det blåser ju som attan då beror på det. Inte för att det är någon tröst.

Haft en fin eftermiddag på jobbet, så fina elever. ❤️ De bjuder på så mycket skratt och fina samtal. Så otroligt roligt att se när de knäcker koden till olika tekniker och plötsligt fattar hur man gör. 🥹

Imorgon ledig som vanligt och det ska bli skönt. Har lovat sonen att vi ska baka bullar efter skolan, det ser jag fram emot!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 119
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 259
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 375
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 401
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2024
  • Valp 2025