Vad gör vi? Del CCX

Förstår inte varför jag är så vansinnigt uppe i varv hela tiden. Har pågått mer än en månad nu. Inte som att det är något på jobbet eller i andra delar av livet som är stressigt heller...
Något är fel när man vaknar mitt i natten, tänker "kanske ska köpa sulor?" och plockar fram telefonen och börjar söka på sulor och inte fattar förrän efter en kvarts letande efter sulor att det är mitt i natten och man kanske borde sova i stället.

Nästan så att jag vill käka något piller som totalt klubbar hjärnan så den får sig en liten reset. :cautious:

Har precis satt igång vattenkokaren för att kunna göra en kopp te. Är glad åt att sambon vaknade tidigt och fick för sig att göra betydligt mer i tvättstugan än det jag sa att behövdes så att jag slapp gå i trappan med mitt dåliga ben (jag hade startat igång allt när han sov, så när han vaknade berättade jag hur långt jag kommit osv). Hundarna är fortfarande nöjda efter gårdagens långa skogspromenad och jag jobbar inte förrän i eftermiddag. Ser fram emot en förhoppningsvis ganska lugn dag.

Förstår inte varför jag är så vansinnigt uppe i varv hela tiden. Har pågått mer än en månad nu. Inte som att det är något på jobbet eller i andra delar av livet som är stressigt heller...
Något är fel när man vaknar mitt i natten, tänker "kanske ska köpa sulor?" och plockar fram telefonen och börjar söka på sulor och inte fattar förrän efter en kvarts letande efter sulor att det är mitt i natten och man kanske borde sova i stället.

Nästan så att jag vill käka något piller som totalt klubbar hjärnan så den får sig en liten reset. :cautious:
Universums frekvens har höjts och vissa blir drabbade så välkommen i gänget. :up:

Blästrat och pulverlackat fram och bakskärmen samt kedjeskyddet på nya moppen som såg bedrövliga ut, lika bedrövliga och smårostiga som på alla andra Gileramopeder från 70-talet. Dom lackade med nån silverfärg, bara ett varv och ingen grundfärg så efter nåt år hade rostrosorna börjat komma.
Och såhär blev resultatet, jag kunde inte ta nån bild igår då dom fick svalna i ugnen, dom "bakas" i 180 grader för att färgen ska smälta och härda.

20250304_101725.webp

Sån är jag när jag är hypoman. Inte alls bra eller roligt på något sätt..

Jobbat ett par timmar men ännu inte hunnit klart, vilket innebär att jag inte kommer hinna med detta innan utsatt deadline eftersom jag har lektioner. De får helt enkelt suga i sig det eller så får jag försöka jobba med detta samtidigt som jag har lektion... suck.

Hemma från läkare. Gjorde det enkelt för mig och köpte en semla från Gunnarsons på vägen hem. Känner inte att jag har tid och ork att åka Stockholm runt i jakten på den perfekta semlan. Naturligtvis mycket folk och mycket semlor. Lite roande var att någon framför mig i kön ville ha ett mörkt rågbröd och personen bakom disken frågade, det ska inte vara en semla också? :laugh: Uppenbarligen arbetsskadad av alla semmeltörstande kunder.

Ligger vår i luften och funderar på att rensa lite på balkongen idag. Slänga en massa gamla växter jag inte hann innan vintern och få det någorlunda prydligt.

Mina kollegor... Någon hade kilat upp en dörr så pass mycket att den häktats ur gångjärnen? HUR lyckas man?
Inga vanliga dörrar direkt. Solid ek och stora, väger bly... sitter på 4 gångjärn.
Nå jag har med hjälp av andra kollegor häktat på dörren igen och konfiskerade genast kilen som någon gjort i slöjden... :cautious:

Jag har inte tråkigt i alla fall :p

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 125
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 260
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 375
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 405
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka