Vad gör vi? Del CCX

Var och pantade flaskor förut. Köpte ingen Trocadero eftersom att jag redan hade en nästan full 1,5 l flaska hemma, det får räcka med den.
Yoggi mini kostar nu 31:95 på Coop(!) När jag kommit hem läste jag medlemserbjudandena och där står två för 45. Grr att jag inte kollade det innan.

Jag kan ha sniffat och pussat så mycket på "min" lille häst att han, som vanligtvis är en pussgurka som tar livet med ro till och med swishade svansen åt mig. :angel::o

Men sluta vara så underbart söt då!?! :rage:

*surar och ryktar "normalt" utan puss och sniff*... :cautious:
Min kunde vända rumpan åt mig om hon var på det humöret och när jag petade på henne då blev det ett "ihh" och så studs upp och sådär kunde vi hålla på och bråka en stund tills hon tvärvände och gick till "anfall" och låssades vara jättefarlig och såg ut som en säl. :rofl: Puss och kramkalas måste man ju ha efteråt tyckte hon, men det blev några "anfall" först bara-för-att, vi hade alltid buskul men hon hade en väldigt udda humor som kunde skrämma slag på vem som helst som inte visste det. :D

1000011522.webp

Fått tag på en fin oljemålning 😊

Har varit så trött, både i huvudet och kroppen. Kom iväg till massören efter jobbet idag, och tror det var precis vad jag behövde! Känner mig fortfarande trött, men kroppen känns mer avslappnad och knoppen på väg att vakna till :) Hoppas på en god natts sömn på det!

Sitter och är nervös inför morgondagens ekg. Har gjort det förut, så själva undersökningen är jag inte alls nervös över, men resultatet... Ibland önskar jag att det var omöjligt att komma åt provresultat och sedan gå bananas på Google. Min läkare är inte alls orolig, utan har beställt EKG't lite "utifall att", men jag själv är typ övertygad om att jag kommer dö innan jag är 45 pga Google.

En kompis till mig lärde mig för länge sedan att vissa japaner (hon hade en japansk vän) faktiskt äter med fingrarna. Så när jag har hämtsushi gör jag det. Smidigt.

Fö fick jag nu också de två lösa glasluckorna på plats efter lite mer meckande. Så nu är ugnen ren om än inte så skinande som jag ville ha den och revben i ugnen. Även ugnsgallret fick sig en omgång, lite envist inbränt kvar men det tar jag nästa gång. Nu pallar jag inte mer.
Se nu till att täcka botten på ugnen (och gärna formarna också) med folie eller sådan där ugnsmatta så att det blir mycket lättare i framtiden ;)

Fast formen måste ju ändå rengöras, jag skulle lägga folie i den också! :D Rengöra ugnsprylar är verkligen det tradigaste som finns
Sedan är stekpåsar absolut bra ibland, men inte alltid. :)
Möjligt jag kastar in sånt i diskmaskinen. Nu förvtiden gör jag stek mm i crockpoten.

Fast formen måste ju ändå rengöras, jag skulle lägga folie i den också! :D Rengöra ugnsprylar är verkligen det tradigaste som finns
Sedan är stekpåsar absolut bra ibland, men inte alltid. :)

Jag lägger redan folie i formen men ofta fastnar ändå lite, och gör man inte ren den direkt så... :angel:

• Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 126
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 265
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 380
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 405
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka