Vad gör vi? Del CCX

Varit på Schyffert Forever Ukk för tredje gången gillt
Han var suverän som vanligt
Han tackade mig för blommorna han fick av mig
20250302_173921.webp

Fixade pannkakstårta till frukost idag, födelsedagsfika på dagen och ikväll ett par kräfttoast till middag som sambon önskat. Alltså jag känner ju att det varit väl mycket onyttigheter idag så det är så skönt att känna att jag verkligen vill röra på mig och hålla igång kroppen, skönt att hitta tillbaka igen! Så efter att jag fixat boxen så innan insläpp blev det en skön promenad på iaf en halvtimme med hästarna, så skönt!! Vid ett tillfälle ute på asfaltsvägen blåste pållans hagkompis upp sig och alltså vad stor den ponnyn blir just då! 😅

Trevligt födelsedagsfika för älsklingen med smörgås och fikabröd med bland annat morotskaka som mamma bakat och chokladbollar och brysselkex som jag bakat som sambon önskat 🥰. Vi firade på gården hos mamma och hennes särbo med min bror med familj och sambons lillebror med familj och deras far 😊. Kul att båda våra brorsbarn fick träffa varandra för första gången, en hög gullungar 🥰.

Fryser fortfarande trots att det är nästan 20 grader varmt, hoodie, mysbyxor, tofflor och filt svept runt benen. Mysko.

Funderar på att gå och lägga mig och läsa lite och se om jag kan sova tidigt.

Tidig måndag vilket innebär en dålig natts sömn. Gick ändå rätt bra att somna igår och trots flera "stora" uppvak gick det ovanligt snabbt att somna om. Hade ingen söndagsångest igår heller när jag tänker efter. Kanske för att jag väntar på samtal med besked i veckan efter min arbetsintervju.

Vaken med Marodören och har så sjukt ont i ryggen. Tur att Marodören är snäll och gosig för kroppen pallar inte jaga honom just nu.

Går det att reklamera katten på grund av dålig jägare?

(Jag skämtar, jag lovar … men att jaga ut mus ut ur huset kl. 05.00 står inte högst upp på önskelistan, om man nu säger så…)
Nu är min erfarenhet av katter något begränsad, det ska erkännas. Men är det inte så att katten snarare tänker reklamera sin ägare? Som inte erbjudit frukost 0500 och därför behöver jaga på morgonen.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 893
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 162
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 238
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 348
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025