Vad gör vi? Del CCX

Kommer inte ihåg om det var i vgv som jag erkände att jag inte tagit bort verandajulgranen än.. Well, idag försökte den ta saken i egna händer 🙈
PXL_20250302_131708229.webp
Antar att det blåser lite idag 😁

Äsch, glömde att köpa kryddor. Jaja, ingen katastrof. Massor av mini plommontomater och äpplen plus svinto. Svinto förpackningarna blir bara mindre och mindre, riktig greedflation.

Nyss inkommen i huset. I dag har jag gjort klart mittposten till ett fönster, den fick en fräst profil på kanterna mot insidan och sen blev det målning av den. Därefter har vi tagit ner ett träd och klyvt den till ved.

Snart borde middagen vara klar. En boeuf bourguignon har puttrat på spisen sedan i morse :d

Har suttit i soffan hela dagen. Med en paus för köket med lax, potatis och aioli.
Nu måste maten sjunka innan jag ska ta en kort runda.
Lite småjobbigt att långhelgen är slut.
IMG_3177.webp

Har städat hela dagen. Är inte klar, men nu börjar motivationen sina, så det blir nog dusch och soffa resten av dagen. Middag borde jag i och för sig fixa också, men det blir nog något lätt med fryst kycklingkebab som grund!

Maken och jag köpte med oss crepes och åt lunch på kolonilotten och fixade lite. Nu hemma igen. Ska göra en kopp te och sedan spela piano. Appen jag använder för att lära mig har en filmmusiksutmaning, så ska bli kul :)

Varit på årsmöte och innan mötet var det en intressant föreläsning om att förebygga skador på jakthundar och en av föreläsarna träffade jag mycket när Ville var svårt skadad. Kul nog kom han ihåg oss och blev glad när jag tackade för all hjälp och pepp när jag ibland kände mig missmodig och det kändes som om det aldrig skulle bli bra.

Nu snart dags för kvällsmat och sen ladda för en arbetsvecka igen.

Samma med den här mamman.
Jag har darriga händer och lite knotor och motorikproblem. Har aldrig kunnat äta med pinnar.
Bestämt för länge sen att jag får göra som jag vill :)
Så kniv och gaffel är det.

En kompis till mig lärde mig för länge sedan att vissa japaner (hon hade en japansk vän) faktiskt äter med fingrarna. Så när jag har hämtsushi gör jag det. Smidigt.

Fö fick jag nu också de två lösa glasluckorna på plats efter lite mer meckande. Så nu är ugnen ren om än inte så skinande som jag ville ha den och revben i ugnen. Även ugnsgallret fick sig en omgång, lite envist inbränt kvar men det tar jag nästa gång. Nu pallar jag inte mer.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 885
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 157
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 233
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 344
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Barfotaboots!
  • Dressyrsnack nummer 18