Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast i Stockholm blir det kris och panik när det kommer 5 mm snö ... typ.
Jag minns hur paff jag blev när jag nyligen flyttat hit och var ute på promenad när två plogbilar körde förbi med bladen nere. Det slog gnistor om dem för det var bara nån mm snö. Inte nåt att ploga alltså.

Men gör man inte det för att undvika att snön packas ihop av trafiken och för att saltningen ska fungera bättre? Om man låter snön packas och saltar uppe på, så blir det inte bra.
 
Nedbäddad efter en tur till stallet som blev både blöt och lite stressig och stökig. Det började med trafikkaos på väg dit och sen fortsatte det med att jag inte kunde hitta hästen 🙃 Visade sig att han flyttat till en hage en bit bort och ägaren hade glömt meddela mig... 🙄 Nä, det var ingen särskilt njutbar tur men själva ridningen gick helt okej i alla fall! Ser fram emot att sova gott nu och hoppas att övriga problem som uppstått under kvällen känns lättare att hantera imorgon 🤞
 
Fast i Stockholm blir det kris och panik när det kommer 5 mm snö ... typ.
Jag minns hur paff jag blev när jag nyligen flyttat hit och två plogbilar körde förbi med bladen nere. Det slog gnistor om dem för det var bara nån mm snö. Inte nåt att ploga alltså.
Då såg du något mycket ovanligt, här kör de med lyfta blad, 1 - 2 dm snö och saltar för brinnande livet. Sätta ner bladet? Nä, då slits det ju!
 
Fast i Stockholm blir det kris och panik när det kommer 5 mm snö ... typ.
Jag minns hur paff jag blev när jag nyligen flyttat hit och två plogbilar körde förbi med bladen nere. Det slog gnistor om dem för det var bara nån mm snö. Inte nåt att ploga alltså.
Nej det blir inte kris och panik. Det är starka ord.
Det finns anledningar att köra som man gör, man vill kunna salta direkt på underlaget om det går, det finns också avtal som säger när du ska ”ploga” på antal mm/cm och omständigheter med blåst, kyla, väder, temperatur på vägar, vilka vägar osv.
 
Oklart hur dagen ser ut idag. Antingen ska jag och kollegan åka och köpa material, eller så får jag inte det utan blir tvungen att lägga min planeringstid på att sitta av tid på jobbet.
Jag hoppas givetvis på det förstnämnda.

Oavsett vilket så börjar jag först efter lunch så förmiddagen lär läggas på att plocka upp fallfrukt och att försöka klippa gräset - med betong på försöka, det vräkte ner igår gräset är tvärblött. Så resultatet lär bli minst sagt fult oavsett. :cautious:
 
Sitter och ömsom skrattar ömsom häpnar över planlösningar.
Den här är i och för sig perfekt för någon som drömmer mardrömmar om att dörren till toaletten plötsligt går i baklås och att det inte finns någon annan väg ut 😂

Screenshot_20230921_083025.jpg
 
Sitter och ömsom skrattar ömsom häpnar över planlösningar.
Den här är i och för sig perfekt för någon som drömmer mardrömmar om att dörren till toaletten plötsligt går i baklås och att det inte finns någon annan väg ut 😂

Visa bifogad fil 128423
TVÅ ingångar från hallen och en från köket, vad ska det vara bra för? Har arkitekten rökt på eller förlorat ett vad?
 
Sitter och ömsom skrattar ömsom häpnar över planlösningar.
Den här är i och för sig perfekt för någon som drömmer mardrömmar om att dörren till toaletten plötsligt går i baklås och att det inte finns någon annan väg ut 😂

Visa bifogad fil 128423
Den blir ju konstigare ju längre man kollar på den :confused: utöver badrummet, varför två hallar med varsin trapp? Varför är där två dörrar ut (???) i ena hallen? Vad gör den röda pilen, är huvudingången där fast det ser ut som en balkong?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 089
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 756
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 163

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp