Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Imorgon fm måste jag ha ett så lågt blodtryck som möjligt. Några bra hacks för att sänka blodtrycket? 😅

Jag brukar titta på Victorian Farmer serierna - Tales of the Green Valley, Victorian Farm, Edwardian Farm, Wartime War, Victorian Bakers, Victorian Pharmacy, Secrets of the Castle, Tudor Monastery Farm när jag vill bli . Alla finns på youtube. Sådär genuin BBC kvalitet när två arkeologer och en historiker lever ett år i det förflutna. Man blir vaggad till ro när Rut är så entusiastisk över att sy kläder av mjölsäckar och Alex och Peter försöker plöja med ovilliga oxar och tar hand om en sjuk gås. Man blir både underhållen och vaggas in i en skön stämning.
 
Lokalt upp till 30(!) cm. Som tur är häller det inte riktigt området jag är i 😅 kör nämligen med sommardäck 🤭

Särbon skickade film från när han åkte till Svappavaara igår... det snöade rejält :cool: och de har vädervarning på totalt 45cm :laugh:

Själv blev jag dränkt i Jämtland igår, det klarnade upp (tom med sol) precis när vi kom tillbaka till kontoret :cautious:
 
Steker våfflor. Varför? Jag hade tråkigt 🤷‍♀️

Heter det inte att man graddar vafflor?

I sockret också? Aldrig hört. Vad är det för djur?
Jag har en urgammal påse socker, blev lite nervös nu ... :crazy:

Har heter det weevils och det finns massor av olika sorter. De flesta gillar mjol, men andra gillar socker ... och de ar precis lika ackliga allihop :yuck:
Nar vi precis hade flyttat till Saudi Arabien kunde jag for mitt liv inte hitta mjol ... vilket inte var sa konstigt da det saldes i, typ, stora kaffe burkar och det inte fanns ett enda djur i forran nagon vecka efter man oppnat. ALLT forvarades i kylskap dar for att inte fa weevils i mjol, socker och andra liknande produkter.
 
Varit ute och joggat. Orkar inte bry mig om foten längre.
Mörkt, ljummet och mysigt ute.
Nu väntar kaffet.
Jobb 8-16
IMG_4232.jpeg
 
Sitter på jobbet och är glad att jag hade lite av kvargen kvar sedan förra veckan. Helt vansinnig trafik nu på morgonen, trodde jag skulle hinna köpa en latte och en macka på väg till jobbet men det var bara att försöka hinna i tid trots alla mottrafikanter som inte kunde använda varesig blinker, gaspedal eller hålla sig i filerna. :cautious:

Tack och lov fanns det bananer, så nu har jag lite kvarg, bananer och svart kaffe till frukost efter en sömnlös natt. 🥱
 
Ledig onsdag 🙌🏻 Snart dags att köra sonen till skolan, sedan blir det att arbeta i egna företaget så länge ryggen pallar. :cautious: Den har krånglat orimligt mycket senaste dagarna så har svårt att sitta böjd längre stunder.:mad:
Om vädret klarnar upp lite så tar jag kanske en sväng till skogen sedan. 🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 101
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 756
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 163

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp