Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev en sen lunch/tidig middag idag. Varit och lämnat tillbaka lite vvs-prylar jag inte behövde, köpte en borr, räddade en Karma till lunch till jobbet i morgon, slängt min gamla duschkabin + en massa kartonger och hämtat hem ett par balar hösilage till hästarna som blev glada men undrade vad 17 jag gjort av med äpplena de brukar få? :confused:
 
Har haller hosten pa att gora sitt intag. Traden borjar sa smatt att skifta farg (aven om det har tradet har tagit det ett steg langre och har en avdelning som skiftat mycket mer an alla andra :p ) och det borjar bli kallt pa natterna och betydligt svalare pa dagarna ... for att inte tala om att det ar flera halv mulna dagar efter en sommar med bara klar bla himmel.
Jag ar tveksam till det hela :cautious: men hur gor man for att stiga av innan det blir riktigt regnigt och kallt?:grin:

IMG_4329.JPG
 
Har haller hosten pa att gora sitt intag. Traden borjar sa smatt att skifta farg (aven om det har tradet har tagit det ett steg langre och har en avdelning som skiftat mycket mer an alla andra :p ) och det borjar bli kallt pa natterna och betydligt svalare pa dagarna ... for att inte tala om att det ar flera halv mulna dagar efter en sommar med bara klar bla himmel.
Jag ar tveksam till det hela :cautious: men hur gor man for att stiga av innan det blir riktigt regnigt och kallt?:grin:

Visa bifogad fil 128337
Ser ut som här nu, får se hur länge löven får sitta kvar innan alla blåst bort och det bara blir en våtvarm, lerig och eländig höst/vinter igen. :cautious:
 
Surar, åt upp ett överblivet kycklingben. Funderar på att göra en tomatsallad med lite mozzarella istället. Imorgon åker jag till Jula och handlar förvaring för torrvaror. Något jag borde gjort för längesedan.
Sedan jag fick kryp kommer inget in i mina skafferier utan att passera frysen först och sedan förvaras i trippla plastpåsar och sedan i tättslutande lådor :angel:
 
@Mia_R
Har ramlar inte loven ordentligt forran om en manad eller sa ... men det finns ett trad har och dar som har en annan uppfattning :cautious:

Hosten har i Oregon ar jatte fin, nagot lite lagom regn da och da men mycket sol aven om det blir kallare och temperaturen sa smaningom kryper ner under 20*C.

Men sedan kommer vintern :meh: Da regnar det i stort sett varje dag ... hela dagarna ofta. Inga harda regn, bara stadigt ungefar mellan ett duggregn och ett stadigt sommar regn i Sverige. Det haller pa i ungefar 3 manader och det blir valdigt blott☔
 
Har legat hemma däckad hela förmiddagen efter ett epilepsianfall, kände mig klarare när jag vaknade som tur var. Har promenerat med spiondjuret i blåsten och känt att det var rätt skönt att i lugn takt röra på sig, och att det friskade till så där i vinden också. Äter nu middag- någon gryta med falukorv och en drös grönsaker. Gott! Känns som att kroppen börjar återhämta sig efter kortslutningen i skallen i morse, så underbart när det sker och dimman i skallen försvinner! Jag längtar till nästa vecka när jag ska få botox mot migrän igen och det börjar hjälpa mot all huvudvärk och migrän jag dras med ständigt nu. Förra omgången hjälpte inte, nu måste det verkligen göra det!

Tänk att man kan längta efter att bli stucken med nålar liksom! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 102
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 758
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 165

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp