Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och den andra tumlaren fungerade inte... alls. Ok den kunde kasta runt kläder i två h men inte avge värme. Jag undrar om det vore lika bra att dra täcket över huvudet och ge upp dagen:D Torkskåpet ryckte in lite men har fortfarande alldeles för mycket tvätt att torka i lägenheten:down:

Ingen frukost heller än. Katten hävdar dock att denne missat minst två frukostar:confused:
 
Startade en maskin tvätt igår kväll. Satte larm på telefonen för att komma ihåg att stoppa det i tumlaren i morse. När jag kommer ner till tvättstugan så har inte maskinen gått. Anledning? Jag hade glömt sätta på vattnet.... :meh: Jaja, den tvättar nu istället så ska jag försöka komma ihåg att stoppa det i tumlaren sen istället :p
Det var ju dåligt av den att inte fatta själv. Den har förmodligen sett många gånger hur man slår på vattnet... ;) ;) ;)
 
Sitter i soffan med ont i axlar och nacke :cautious:
Må bra nu kroppen, höpp höpp.
Har också tagit allergivaccin och kom på när jag kom hem att jag inte tagit antistamin innan. Slängde i mig två direkt hemmavid, men det ser ju ut som att jag har en halv tennisboll under hude på varje överarm :crazy:

Och inte så konstigt att jag är lite extra slö
 
Bestämde mig för att göra ingenting idag. Var lite mer aktiv igår, åkte och handlade och fixade lite. Fick bakslag på det. Natten blev ett enda hostande. Andfådd av att gå ut till postlådan idag.

Å andra sidan blåser och regnar det så lusten att fixa ute är minimal.
Jag vill bli frisk nu! Har varit krasslig mer än en vecka.
Har alldeles för mycket att göra och för lite ork. :rage:
Gnäll gnäll gnäll
 
Frustrerande väder. Kallt i går kväll, mysigt med dun. Svettades i morse. Satte på mig en tröja och jeans. Så kvavt och varmt att jag svettades på vägen till jobbet. Det är en sån här höstdag när det aldrig blir ljust och regnet smattrar ner i skurar. Nu fryser jag och vill gå hem och bestämma om jag ska göra ugnspannkaka eller kålsoppa till middag. Ja oder Nein?
 
Frustrerande väder. Kallt i går kväll, mysigt med dun. Svettades i morse. Satte på mig en tröja och jeans. Så kvavt och varmt att jag svettades på vägen till jobbet. Det är en sån här höstdag när det aldrig blir ljust och regnet smattrar ner i skurar. Nu fryser jag och vill gå hem och bestämma om jag ska göra ugnspannkaka eller kålsoppa till middag. Ja oder Nein?
Ugnspannkaka! :p
 
Funderar på om jag kan lägga något i den som gör att den blir lite matigare, inte fläsk eller skinka. Purjolök? Något annat?

Edit: Inte potatis eller morötter eftersom de kommer hamna i morgondagens kålsoppa.
Jag har aldrig gjort ugnspannkaka, vet bara att jag älskar ugnspannkaka.
Är det krångligt? Kanske måste göra nu :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 103
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 760
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 166

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp