Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spännande prognos. Jag hoppas lämna senast 18.00 🥶
Screenshot_2023-09-19-07-51-40-96_843f2b6ca9d0326e9b4c7dce34176ba3.jpg
 
Det beror en del på vilket flygbolag det är. Vissa är kinkigare än andra. Sen har det rent generellt blivit strängare än vad det var för ett antal år sedan.

Beror på flygbolag. Jag flög med SAS med hundvalp i för stor väska och dom sa ingenting. :) Har hört att tex Ryan Air är väldigt petiga.

Ja, så är det ju. Flyger man med Ryanair så är det på millimetern. Samma med vikten. Ett gram över gränsen och man får betala.
Ok tack! Då får jag försöka lösa det. Ska se om jag hittar någon som har, har väldigt liten lust att ha 3 kabinväskor när jag flyger typ 1 gång var 5e år.
Ska visserligen åka med SAS men det vore pisstråkigt att inte få åka med pga en cm :cautious:
 
Ok tack! Då får jag försöka lösa det. Ska se om jag hittar någon som har, har väldigt liten lust att ha 3 kabinväskor när jag flyger typ 1 gång var 5e år.
Ska visserligen åka med SAS men det vore pisstråkigt att inte få åka med pga en cm :cautious:
Flyger du med SAS behöver du inte vara orolig för ett par cm. Jag har aldrig sett att de brytt sig om det. Och ett tag flög jag ofta med dem.
 
Känner mig så hurtig med tvättid från 7, allt gick bra tills jag skulle stoppa lite kläder i en av tumlarna... Det flög ut ludd:eek: Någon har tydligen tumlat en kudde som var sönder och inte fått bort luddet i filterhållaren så har just fått felanmäla:banghead: Tur vi har två tumlare men jag hade inte tvättat allt som jag gjort.

Och funderar på frukost före jag blir grinig, noll ideer:rofl:
 
Herregud. Nu har jag ringt till mäklaren och sagt att vi vill ha lägenheten :nailbiting: Det fanns en annan spekulant också, som har planerad visning senare i veckan (det sa mäklaren redan igår när vi var där och tittade på den), men mäklaren ska prata med säljaren idag och försöka se till så att vi får lägenheten utan trassel.

Jag har nu under morgonen tittat igenom varenda mäklares hemsida för att även fånga upp sådant som inte finns på hemnet eller booli, men den enda lägenhet som verkar bättre (dvs större och lika fräsch men fortfarande inom budget) ligger i ett område vi inte vill bo i. När jag berättade för min mor, som också har koll på områdena, om den lägenheten (utan att berätta att vi är på jakt efter något) så utbrast hon "HAHA! Tänk att betala två miljoner och hamna DÄR av alla ställen!!" så eh, den behöver vi nog inte titta på. Inte för att jag tror att det är en dålig lägenhet eller dåligt läge så, men det är inte den typ av område vi vill bo i (mer liv och rörelse och mindre natur, tvärt emot hur vi vill ha det). Annars är det sämre skick, högst upp i huset utan trappa vilket är det enda jag inte vill kompensera med alls, betydligt dyrare, mindre eller pissig planlösning för vad vi behöver.

Det bara snurrar i skallen nu. Jag vill ju att det ska vara kul och känna mig pepp på att flytta. Men nu känns det mest bara skitskumt. Det är en så stor sak ändå, både flytt i sig och hela grejen med att bli sambo. JAG bli sambo?! Wtf :cautious: Samtidigt kommer jag nog bli väldigt besviken nu om vi inte får den här lägenheten...
 
Ok tack! Då får jag försöka lösa det. Ska se om jag hittar någon som har, har väldigt liten lust att ha 3 kabinväskor när jag flyger typ 1 gång var 5e år.
Ska visserligen åka med SAS men det vore pisstråkigt att inte få åka med pga en cm :cautious:
Åker du med SAS skulle jag inte oroat mig. Har åkt med många flygbolag och aldrig varit med om att de kollat, utom RyanAir en gång (av typ 30) för 8år sedan.
Numera åker jag förvisso mest med "personal item that will fit under the seat in front of you" och där kollar de om möjligt ännu mindre 😅
 
Ok tack! Då får jag försöka lösa det. Ska se om jag hittar någon som har, har väldigt liten lust att ha 3 kabinväskor när jag flyger typ 1 gång var 5e år.
Ska visserligen åka med SAS men det vore pisstråkigt att inte få åka med pga en cm :cautious:

Det handlar ju oavsett inte om att inte få åka med utan isf måste du checka in bagaget. Men med SAS hade jag, liksom andra skriver, varit lugn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 105
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 760
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 168

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp