Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Utöver vad andra redan sagt så verkar du ha gjort ganska mycket mentalt förarbete i att kolla online och förstå vad ni vill ha. Många använder ju visningar till det: vet inte riktigt vad de vill ha men låter det klarna allteftersom de ser fler lägenheter. Den biten verkar ni inte riktigt behöva eftersom behov och önskemål redan är tydliga, så då låter det rätt naturligt att det blir en kortare process. Grattis till väl genomförd research.
Ah, ja så kanske det är... Jag har kollat på i princip varenda lägenhet som kommit ut på Hemnet i min kommun det senaste året så :rofl: Och partnern är lite mer "Äh, det löser sig, i allra värsta fall får vi väl sälja och hitta något annat senare" till allt. Han tror inte heller att den perfekta bostaden finns, vilket jag väl någonstans får hålla med om även om det låter tråkigt...
 
Suck. Kom hem, ingen katt. Ropade, ingen katt. Hittade henne inte trots att jag tog ett varv runt. Plockade fram godispåsen och lockade. Katten kommer direkt farande från min yogamatta som ligger mitt på golvet och där hon sussat sött. Jag måste nästan ha trillat över henne när jag gick runt och letade :banghead:
 
Har skrivit ut planlösningen på lägenheten, 4 gånger, så kan jag sitta och rita på den och fundera på hur man kan möblera på ett ungefär. Förstår inte varför sovrum är så onödigt stora och andra rum så små...
 
Sitter och spelar ett spel men ska alldeles strax få och lägga mig. Fick för mig att kika hur det går för mitt paket som ska komma imorgon eftermiddag. Det ska innehålla två garnhärvor och en virknål. Tillåt mig vara en aningens skeptisk.

IMG_20230918_220526.jpg
 
Sitter och spelar ett spel men ska alldeles strax få och lägga mig. Fick för mig att kika hur det går för mitt paket som ska komma imorgon eftermiddag. Det ska innehålla två garnhärvor och en virknål. Tillåt mig vara en aningens skeptisk.

Visa bifogad fil 128297
O_o Hopfällbar virknål har väl alla alltid önskat sig! Nu är världen berikad med en genial uppfinning. :D
 
Haft en fantastisk dag med sonen. 😍 Överraskade med Leos och sedan blev det både lekpark och stadsparkspromenad innan vi tog en födelsedagsfika på kondis. Han önskade också att åka på loppis, så det gjorde vi såklart också. 😍
Han skötte vårdbesöken som en champ dessutom! 🙌🏻

Tittat ikapp senaste avsnittet av ”det sitter i väggarna” och klickat hem lite pynt till Halloween. 🎃
 
Suck. Kom hem, ingen katt. Ropade, ingen katt. Hittade henne inte trots att jag tog ett varv runt. Plockade fram godispåsen och lockade. Katten kommer direkt farande från min yogamatta som ligger mitt på golvet och där hon sussat sött. Jag måste nästan ha trillat över henne när jag gick runt och letade :banghead:
Jag har gett upp att leta efter odjuren när jag kommer hem.

Hur många gånger man letat efter dem och de legat mitt framför ögonen...
 
Tittar och tittar och tittar på planlösningar och lägenheter och på inredning osv... Pratade också med en vän lite och insåg det att en anledning till att jag ändå tänker att det kan dyka upp något annat är för att jag är så van vid att bo i skruttiga lägenheter (antingen sådant som mäklare skulle se som renoveringsobjekt eller med andra "detaljer" som gör dem direkt otrivsamma men som ändå inte riktigt går att ändra på). Så idag när jag och partnern var på visningar så sa han att det ju är skönt att köpa något som inte behöver renoveras, för helt ärligt har varken han eller jag energi eller tid nog att lägga på sådant. Att kunna bara flytta rakt in blir ansträngande nog med tanke på hur vi mår och tja... livet. Så det är nog ändå något vi borde värdera högt. Och att då kunna göra det och inte känna att "jaja, det här duger" utan att känna "det här är fint!"... Det har jag aldrig riktigt gjort förut, så jag har svårt att faktiskt sätta mig in i hur det skulle kunna vara. Ja jösses...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 106
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 760
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 168

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp