Vad gör vi? Del CCX

Helt slut efter jobbdagen men fick bita ihop och ta tag i en situation. Så är nyss inkommen och rejält urblåst efter att ha stått ute i blåsten.
Tuppfan attackerade sonen. Den här mamman attackerade således tuppen. Imorgon ska vi tydligen laga Nuggets. TorstenNuggets. 😅

Ser fram emot en kväll i soffan med en stor kopp te efter att sonen somnat.
Imorgon - fredag! 🙌🏻
Sån tupp har jag också haft, när han visade dom tendenserna gjorde jag om honom till en sk. gryt-tupp.:devil:

Ätit pannkakor till middag :d funderar på om the seagull med Cate Blanchett I en av rollerna är värd £80 per biljett, men hade varit kul att se.

Hemma for en snabb lunch innan jag ska tillbaka for andra skiftet. Himlen ar klarbla, solen stralar, det ar ljust fran 6:30 - 6:30 ... Alla korsbarstrad och hasselnots trad blommar, aven andra frukttrad blommar och alla trad borjar fa ett gront skimmer.

Life is good!

Tuff förmiddag som jag inte hade planerat och mycket oro, men jag har gjort allt jag kan och ska följa upp i morgon igen. Men i morgon är det fredag och det är dessutom stor fest på kvällen för att fira skolans 30 års jubileum.

Nyss inkommen från en kort kvällsrunda med hundarna. Slängt en soppåse, diskmaskinen igång och en gratäng i ugnen som säker behöver 30 minuter till så jag tänker fika lite.

Ska ut en sista sväng med våfflan, sedan röja undan i lägenheten så att jag slipper skämmas när gasinspektören kommer imorgon.
Våfflan har veterinären inbokad för diverse senare på eftremiddagen också, stackarn. Jag har inte sagt något åt henne. <3

Det ska bli väldigt härligt väder här i morgon. Sol, 12 grader och inte en mindre orkan som vi haft nu i två dagar. Så skönt!

Underbar känsla att vara här på Strömsholm. 100 år efter min morfar gick armens rid- och körskola här och imorgon ska jag till slottet och gå runt på Strömsholm och titta på stallarna och ridhusen som ju står kvar sen den tiden. Så det var väl på tiden att jag äntligen tagit mig hit. :) Dessutom ska jag försöka spana in Strömsholm med mina två huvudkaraktärers ögon i min roman och fundera på vad respektive person lägger märke till. :) Har kanske en spännande natt framför mig med har fått rummet det spökar i! :eek:

Underbar känsla att vara här på Strömsholm. 100 år efter min morfar gick armens rid- och körskola här och imorgon ska jag till slottet och gå runt på Strömsholm och titta på stallarna och ridhusen som ju står kvar sen den tiden. Så det var väl på tiden att jag äntligen tagit mig hit. :) Dessutom ska jag försöka spana in Strömsholm med mina två huvudkaraktärers ögon i min roman och fundera på vad respektive person lägger märke till. :) Har kanske en spännande natt framför mig med har fått rummet det spökar i!
Alltså verkar en spännande bok. Du får passa på att fika i markan.

yes det blir en av morgondagens aktiviteter tänkte jag. Idag hade de stängt för dagen när jag kom hit. Så blev mat på Gula hästen vilket var helt okej och enda alternativet.
Jag och en kompis käkar alltid på markan när vi passerar Strömsholm en gång om året, han har en grav i Ramnäs att titta till och nästa stopp blir i Torshälla där hans mamma och släktingar är begravda. Först tar vi en fika hos mig, sen stopp på Floda kyrkogård där mamma är begravd och sen Ramnäs och tillbaka med stopp i Strömsholm och Torshälla, den trippen tar vi varje år.

1000003345.webp

Byggt lite Lego. Varit dödstrött hela dagen, så skönt att ha något stillsamt att pyssla med en stund. Lyssnade på en låt efter jag kom hem från jobbet, och tårarna bara rann, kanske borde ha tagit ledigt idag, med facit i hand.

Underbar känsla att vara här på Strömsholm. 100 år efter min morfar gick armens rid- och körskola här och imorgon ska jag till slottet och gå runt på Strömsholm och titta på stallarna och ridhusen som ju står kvar sen den tiden. Så det var väl på tiden att jag äntligen tagit mig hit. :) Dessutom ska jag försöka spana in Strömsholm med mina två huvudkaraktärers ögon i min roman och fundera på vad respektive person lägger märke till. :) Har kanske en spännande natt framför mig med har fått rummet det spökar i! :eek:
Yey spökrum! <3

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 146
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 266
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 381
Senast: Krålus
·
Samhälle Om alla skall bli ekonomiskt oberoende och leva på sina investeringar. Vem skall då utföra allt arbete som behöver göras? Vad skall man... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 405
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka