Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite irriterad. Tvättiden är slut 18:00, torktiden 19:00. Jag var på plats för att ta upp tvätten en minut i sju och då hade någon redan tagit ut den och börjat torka sin egen.

Sånt där kan jag verkligen irritera mig på till max alltså. Särskilt som vi har ett kasst torkrum där man behöver varje minut av sin torktid och all tvätt ändå inte hinner bli torr på den tiden man har. Nu har det visserligen inte hänt sen vi flyttade hit där vi bor nu men på vårt förra ställe vi bodde var det mer high chaparal där folk tvättade på andras tvättider och torkade kläder på lite alla möjliga tider som de inte hade bokat. Träffade också folk som bokade åt sina vuxna barn som inte bodde i vår förening på det förra stället med motiveringen att de hade så svårt att få tvättid där de själva bodde. Kalla mig snål men jag vill inte behöva ta kostnaderna eller få färre tvättider för att någons vuxna barn ska komma och tvätta sin tvätt. Var dessutom inte speciellt gott om tvättider heller så det var svårt att få tid.
 
1000013735.jpg


Kvällspromenad.
Att man får såna här vyer i London
 
Nej men nu åkte jag dit igen! Budat hem en gammal plåtburk!

Hade bara fem minuters betänketid så då gick det som det gick 😂 Men tror den kan bli fin på mitt skrivbord på jobbet. Om den inte är jättestor. Det brukar inte gå så bra för mig med storleksbedömning på saker jag köper :angel: (oftast är de dock mycket mindre än jag tror)

Köpte några norska pengar för ett tag sedan också, kom på att jag glömt öppna paketet. Den här var ju så fin - en fjording 😍 Hade tänkt spara dem till en kul grej vid tillfälle, men nu vill jag typ ha den här själv ju… (men till vad?!) :D
IMG_1521.jpeg
 
Nej men nu åkte jag dit igen! Budat hem en gammal plåtburk!

Hade bara fem minuters betänketid så då gick det som det gick 😂 Men tror den kan bli fin på mitt skrivbord på jobbet. Om den inte är jättestor. Det brukar inte gå så bra för mig med storleksbedömning på saker jag köper :angel: (oftast är de dock mycket mindre än jag tror)

Köpte några norska pengar för ett tag sedan också, kom på att jag glömt öppna paketet. Den här var ju så fin - en fjording 😍 Hade tänkt spara dem till en kul grej vid tillfälle, men nu vill jag typ ha den här själv ju… (men till vad?!) :D
Visa bifogad fil 127956
Det är kanske helgerån men ett hål, en ring och så har du ett vackert smycke att hänga i kedja.
 
Fick ett samtal ikväll från ett nummer jag inte kände igen. Tur nog så svarade jag, för det visade sig vara en person som jag hade lite smått kontakt med för ett tag sedan och som nu eventuellt vill erbjuda mig ett riktigt bra deltidsjobb! Det skulle gå jättebra att kombinera med mitt jobb i djuraffären och vara verkligen helt annat. Och det finns utvecklingsmöjligheter och bra lön. Sååå vi ska ses för en mer ordentlig intervju senare, så kanske det kan bli något. Känns riktigt spännande, och med tanke på att jag "bara" jobbar halvtid i djuraffären och vill ha in lite mer pengar nu när jag planerar flytt så... eh ja, det hade varit bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 090
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 756
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 163

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp