Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var ett varv I vanlig ordning I hagen för att plocka bort ekollon och undra just om det är snömögel partivis under äldsta eken där hästarna gärna går och betar pga blött....(inte ollononen då jag hela tiden hittar att avlägsna). Förbannade jävla äckelfukt!!!
 
Jag är skapligt däckad av förkylning. Lilla hundskrället sover mest, helst i mitt knä. När vi la oss igår nosade han noga runt min näsa och mun innan han la sig bredvid mig och somnade.

Jag har inte orkat nån längre promenad, det har blivit kissrundor i trädgården. Han tar det med ro.
20230913_162831.jpg
 
Ja, men då såg ju t ex du det och kunde säga till! Det är delvis just det jag menar - de har offentlighetens ögon på sig.
Jag har också sett ridskolehästar som farit illa. T.ex. skav på manken av framvalvet, skav av sadelgjord, sår efter sporrar då hästen "ridits till", hovar som vuxit på sidan av skorna så skon delvis växte in i hoven, för liten grimma (hästen kunde inte tugga utan att den tog emot).
Sa jag till? Ja. Åtgärdades det? Nej.
I fallet med bristfällig verkning/skoning kopplades myndigheterna in. Hjälpte det? Nej, samma sak hände igen.
 
Jag har också sett ridskolehästar som farit illa. T.ex. skav på manken av framvalvet, skav av sadelgjord, sår efter sporrar då hästen "ridits till", hovar som vuxit på sidan av skorna så skon delvis växte in i hoven, för liten grimma (hästen kunde inte tugga utan att den tog emot).
Sa jag till? Ja. Åtgärdades det? Nej.
I fallet med bristfällig verkning/skoning kopplades myndigheterna in. Hjälpte det? Nej, samma sak hände igen.
Fast nu pratar du inte nutid väl?

Jag har sett en del tråkigt i mitt långa liv men de är historia. Fär länge sen.
 
Det är precis sådant här som gör att jag blir så upprörd när folk ojar sig över hur synd det är om ridskolehästar. Något sådant här skulle aldrig hända en ridskolehäst, men oj så många privathästar som får lida p g a okunniga ägare. Usch... :(
Tyvärr händer sånt överallt. Jag jobbade ett tag på en ridskola där man skulle ”rida sönder” hästarna om de var dåliga istället för att behandla. Det blev billigare då.
 
Fast nu pratar du inte nutid väl?

Jag har sett en del tråkigt i mitt långa liv men de är historia. Fär länge sen.
Ca 20 år sen. Fast det är samma människor som är chefer på den ridskolan än (så jag skulle inte sälja nån häst dit om jag hade en häst till salu).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 085
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 756
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 163

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp