Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men alltså 🙈
För ett par år sedan hade en kollega med sig en kompis som har en travare. Jag kommer inte ihåg hur vi kom in på det men personen fick veta att jag rider och ville då prompt pracka på mig att bli medryttare till den här travaren. Jag minns att hen visade film på när hen red travaren, och att jag såg att den var halt och lite väl smal med noll muskler. Dessutom extremt osäker och stissig. - tänkte då att nja jag vill nog inte bli medryttare åt den här personen. Vi har helt olika syn på hästar (jag tycker inte man rider en häst som är halt, smal och med noll muskler)
Dessutom ligger stället åt helt fel håll och det skulle ta mig lite över två timmar dit.

Hen var här igen i dag och började igen försöka pracka på mig travaren. Fick se bilder och filmer igen och den överentusiastiska ägaren förklarar att hästen nu går i form mm (det gjorde den inte, däremot hade den två olika inspänningar nu :cautious:) Den är tyvärr fortfarande halt, fortfarande för smal, och har väl kanske en antydan till muskler nu? Nu är jag äldre och lite mer modig så jag nämnde lite att är inte hästen lite halt eller? Fick som svar att näe, det är när hästen är arg som den gör så... :confused:

En av mina andra kollegor som också är hästtokig och dessutom mycket modigare än mig klev in och tittade hon med och typ "Näe men du den här är ju jättehalt i vänster fram. Kanske i något bakben också tror jag! Du måste ju fixa det ser du..." och började tipsa om veterinärer, foderstater, att hen inte borde rida hästen etc. Ägaren var inte mottaglig och man kunde se hur hen kokade. Hen hävdade även att jag hade sagt ja till att bli medryttare och skulle komma och provrida nästa vecka (eh, nej?)
Pratade med den andra kollegan nu om det underliga mötet med ägaren. Kollegan ska tydligen fundera på att anmäla hen. Känns bra ändå, jag fick lite ont i magen när jag såg att hästen fortfarande var halt (och dessutom värre) och att den fortfarande var för smal och omusklad. Stackarn :(
 
Men alltså 🙈
För ett par år sedan hade en kollega med sig en kompis som har en travare. Jag kommer inte ihåg hur vi kom in på det men personen fick veta att jag rider och ville då prompt pracka på mig att bli medryttare till den här travaren. Jag minns att hen visade film på när hen red travaren, och att jag såg att den var halt och lite väl smal med noll muskler. Dessutom extremt osäker och stissig. - tänkte då att nja jag vill nog inte bli medryttare åt den här personen. Vi har helt olika syn på hästar (jag tycker inte man rider en häst som är halt, smal och med noll muskler)
Dessutom ligger stället åt helt fel håll och det skulle ta mig lite över två timmar dit.

Hen var här igen i dag och började igen försöka pracka på mig travaren. Fick se bilder och filmer igen och den överentusiastiska ägaren förklarar att hästen nu går i form mm (det gjorde den inte, däremot hade den två olika inspänningar nu :cautious:) Den är tyvärr fortfarande halt, fortfarande för smal, och har väl kanske en antydan till muskler nu? Nu är jag äldre och lite mer modig så jag nämnde lite att är inte hästen lite halt eller? Fick som svar att näe, det är när hästen är arg som den gör så... :confused:

En av mina andra kollegor som också är hästtokig och dessutom mycket modigare än mig klev in och tittade hon med och typ "Näe men du den här är ju jättehalt i vänster fram. Kanske i något bakben också tror jag! Du måste ju fixa det ser du..." och började tipsa om veterinärer, foderstater, att hen inte borde rida hästen etc. Ägaren var inte mottaglig och man kunde se hur hen kokade. Hen hävdade även att jag hade sagt ja till att bli medryttare och skulle komma och provrida nästa vecka (eh, nej?)
Pratade med den andra kollegan nu om det underliga mötet med ägaren. Kollegan ska tydligen fundera på att anmäla hen. Känns bra ändå, jag fick lite ont i magen när jag såg att hästen fortfarande var halt (och dessutom värre) och att den fortfarande var för smal och omusklad. Stackarn :(
Eftersom den varit halt så länge undrar jag är den oskodd?
 
Var ju hos läkare igår för knölarna i halsen, men han trodde det var lymfkörtlar och att om det inte blev bättre/sämre så skulle jag höra av mig så skulle han boka ultraljud. Idag har jag haft svårt att svälja och har ett tryck på sidan om halsen. Ringde och trodde jag skulle få tid för ultraljud framöver men läkaren vill skicka mig Öron Näsa Hals-akuten och skrev remiss dit nu. Känner verkligen inte för att åka till akuten. :( Är helt slut i kroppen med sömnbrist och på tok för mycket att göra för att sitta på akuten i tusen år.
 
Men alltså 🙈
För ett par år sedan hade en kollega med sig en kompis som har en travare. Jag kommer inte ihåg hur vi kom in på det men personen fick veta att jag rider och ville då prompt pracka på mig att bli medryttare till den här travaren. Jag minns att hen visade film på när hen red travaren, och att jag såg att den var halt och lite väl smal med noll muskler. Dessutom extremt osäker och stissig. - tänkte då att nja jag vill nog inte bli medryttare åt den här personen. Vi har helt olika syn på hästar (jag tycker inte man rider en häst som är halt, smal och med noll muskler)
Dessutom ligger stället åt helt fel håll och det skulle ta mig lite över två timmar dit.

Hen var här igen i dag och började igen försöka pracka på mig travaren. Fick se bilder och filmer igen och den överentusiastiska ägaren förklarar att hästen nu går i form mm (det gjorde den inte, däremot hade den två olika inspänningar nu :cautious:) Den är tyvärr fortfarande halt, fortfarande för smal, och har väl kanske en antydan till muskler nu? Nu är jag äldre och lite mer modig så jag nämnde lite att är inte hästen lite halt eller? Fick som svar att näe, det är när hästen är arg som den gör så... :confused:

En av mina andra kollegor som också är hästtokig och dessutom mycket modigare än mig klev in och tittade hon med och typ "Näe men du den här är ju jättehalt i vänster fram. Kanske i något bakben också tror jag! Du måste ju fixa det ser du..." och började tipsa om veterinärer, foderstater, att hen inte borde rida hästen etc. Ägaren var inte mottaglig och man kunde se hur hen kokade. Hen hävdade även att jag hade sagt ja till att bli medryttare och skulle komma och provrida nästa vecka (eh, nej?)
Pratade med den andra kollegan nu om det underliga mötet med ägaren. Kollegan ska tydligen fundera på att anmäla hen. Känns bra ändå, jag fick lite ont i magen när jag såg att hästen fortfarande var halt (och dessutom värre) och att den fortfarande var för smal och omusklad. Stackarn :(
Det är precis sådant här som gör att jag blir så upprörd när folk ojar sig över hur synd det är om ridskolehästar. Något sådant här skulle aldrig hända en ridskolehäst, men oj så många privathästar som får lida p g a okunniga ägare. Usch... :(
 
Det har jag aldrig sett/råkat ut för, tack och lov. Vill ändå påstå att det är betydligt ovanligare. De har dels (oftast) kunnig personal, de har offentlighetens ögon på sig plus att de rent krasst inte tjänar på att hästarna går sönder - tvärtom.
Inte heller jag har sett smala, omusklade och halta hästar i ridskoleverksamhet. Enda gången jag sett en ridskolehäst vara lite smal, lite omusklad och lite halt var det när vår 36 åriga ridskoleponny fick gå i gigantisk hage och äta godsaker sista veckan innan avlivling. Han var faktiskt ursäktad för det, gammelgubben :love:

Annars har jag inte sett något sådant på någon annan ridskola jag varit på, och jag tror nog jag varit på ca 20 olika nu.
 
Det har jag aldrig sett/råkat ut för, tack och lov. Vill ändå påstå att det är betydligt ovanligare. De har dels (oftast) kunnig personal, de har offentlighetens ögon på sig plus att de rent krasst inte tjänar på att hästarna går sönder - tvärtom.
Jotack
Finns en där sonen red.
Inte rolig syn alls
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 082
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 754
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 161

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp