Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stallet gick bra och därefter har jag vattnat på baksidan och på nedervåningen. Dottern vattnade på framsidan och på övervåningen.
Dessutom har jag gjort tacogratäng och en tomat-, rödlök- och chutneysallad.
När dottern är klar i duschen ska jag duscha och sen vänta på att fotbollen ska dra igång :)
 
Åt en soppa, en portion är den på och när jag rensat bort de större bitarna är jag nu proppmätt och mer än halva soppan är kvar.

Har fortfarande ont i skallen och är helt seg och sliten. Bara tisdag. Tror jag behöver fler helgdagar!

I morgon ska jag äta lunch med en kollega, hon skulle köpa dagens lunch på jobbet så hon köpte en portion till mig med eftersom jag inte hade tid i dag- raggmunk med fläsk, har inte ätit det på år och dar så ser fram emot det helt ärligt!

Ska leta upp något att kika på i kväll och bara ta det lugnt!
 
Öppnade posten och fick en kallelse till psyk. Ny läkare. Fan, jag som kom så väl överrens med den gamla. :(
Hoppas det åtminstone inte är en tid om flera månader så du får undra länge. :heart

Hatar läkarbyten! Det är så himla utlämnande.

Min husläkare som går i pension och jag pratade häromdagen om ny läkare och när jag hörde mig själv säga att jag önskar någon som inte skriker på mig och som ”tror på” att min sjukdom finns, så tänkte jag att det borde väl ändå inte vara för mycket begärt. :cautious:🤞🏻
 
Är iväg och jobbar borta några dagar. Hotell rummet är modell större (typ familjerum?) Och har badkar. Såhär sista natten tänker jag passa på.
Så nu väntar jag på att badkaret ska fyllas klart så jag och läsplattan kan spendera en stund däri. Vet inte när jag låg i ett badkar senast. Är säkert minst 10 år sen sist. :D
 
Det var den 9/10 tror jag, så inte alltför långt fram. Men det var verkligen en jättedålig timing när vi bara skulle avvakta till nästa gång med att diskutera att medicinera ätstörningen. Så nu kommer ju det absolut inte hända utan nu kommer jag bara få dra min livshistoria på nytt. Fan, fan, fan.

Det är ju helt rimliga krav, kan jag tycka. Har du dåliga erfarenheter sedan innan, @manda ? :heart
 
Slut som människa
Fick avboka besöket hos reumatologen imorgon
Har absolut inte råd.
Har 180 kr kvar att leva på.
Kostar 180 bara att resa fram å tillbaka
Oj.
Har du testat budgetrådgivning? Du vet ju hur mycket du har kvar efter att KFM tagit sitt? Det gå att göra prognos flera månader framåt?

Du har betydligt mer än jag och många andra har, och jag har bil och hus.

Hur ska du fixa tiden fram till lön, på 180 kr?
 
Oj.
Har du testat budgetrådgivning? Du vet ju hur mycket du har kvar efter att KFM tagit sitt? Det gå att göra prognos flera månader framåt?

Du har betydligt mer än jag och många andra har, och jag har bil och hus.

Hur ska du fixa tiden fram till lön, på 180 kr?
Det behövz inte, med lite framförhållning hade kalle låtit henne få dom pengarna innan dom drog dom på aug lönen
 
Oj.
Har du testat budgetrådgivning? Du vet ju hur mycket du har kvar efter att KFM tagit sitt? Det gå att göra prognos flera månader framåt?

Du har betydligt mer än jag och många andra har, och jag har bil och hus.

Hur ska du fixa tiden fram till lön, på 180 kr?
Öhm hade inte räknat med 3 resor tur och retur akuten.
Varje resa kostade 150 ca tur och retur.
Kan liksom inte ta faktura på buss och tåg.
Plus att det drogs två saker jag trodde jag hade stoppat på 400 kr.
Jag kämpar och kämpar men jag överlever.
Ska avliva marsvinet så det inte kostar pengar med.
Men avlivning kostar också
Så det är ibland inte lätt.
Kfm räknar på en schablon på elen
Jag har bundet på 5 kr.
Den schablonen har inte de.
Som tur är är det bara denna månad kvar sen blir det betydligt lägre el.
Jag har en budget
Varje månad
Men där ingår inte att bryta armen, behöva skaffa ny mobil ( beg,) och att åka på flera akutbesök.
 
Skriver på manuset, fast jag egentligen är alldeles för trött. Har ägnat ungefär en timme åt Photoshop-kursen också. Det måste bli ungefär en timme/dag annars hinner jag inte. Hela introkursen är ca 4 timmar, och på den tiden får man alltså bara en översikt över Photoshop... 😱
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 077
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 754
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 161

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp