Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hann den sitta mer än ett dygn? Sägs att det krävs den tiden för att överföra smittan
Stämmer inte, jag blev biten av en som var liten som ett sandkorn, fastnade under nageln när jag kliade mig under ett nattskift. Visste att jag gått i högt gräs innan på dagen så jag var misstänksam, petade ut den på en bit papper som jag vek dubbelt och sedan tryckte hårt med något. Blev en yttepytte blodfläck och ett par veckor senare åt jag penicillin mot Borrelian.

Du riskerar smittas när den biter och sprutar in sin saliv i ditt blod.
 
Stämmer inte, jag blev biten av en som var liten som ett sandkorn, fastnade under nageln när jag kliade mig under ett nattskift. Visste att jag gått i högt gräs innan på dagen så jag var misstänksam, petade ut den på en bit papper som jag vek dubbelt och sedan tryckte hårt med något. Blev en yttepytte blodfläck och ett par veckor senare åt jag penicillin mot Borrelian.

Du riskerar smittas när den biter och sprutar in sin saliv i ditt blod.

Hu! Hade lärt mig att för TBE är överföring direkt och Borrelia minst ett dygn. Blä då!!!😡😱
 
Det märkliga är att jag hittade den på morgonen och den var fortfarande då pytteliten. Hade duschat kvällen innan och även smort in mig, så tycker verkligen att jag borde ha sett/känt den om den suttit där då... Men helt säker är jag inte.

Jo. Jag hade tydligen ett pyttelitet as igår men måste bitit precis då för jag reagerar alltid direkt...
 
Hur mycket får man betala för en soffa förklädd till parkbänk?

1694519348253.png


Svar: Nästan 110'..... Rimligt 😂
 
Ser fram emot att komma hem i eftermiddag och fortsätta titta på kursen om Photoshop i Moderskeppet. Den är ca 4 timmar lång, och jag har nog sett ungefär 1 timme hittills. Men SÅ intressant! Kursen gör mig verkligen sugen på att ta mig an att redigera foton... :) Det trodde jag knappat inte innan jag började titta!

Du far mig nastan, men bara nastan, att fundera pa att damma av mycket gamla och gomda kunskaper av photoshop ... Nastan

vet de vad du vill ha innan du kommer in?

nar jag kommer in pa "stam fiket" tar de fram "min" kopp medan jag valjer bakverk. Tyvarr finns inte nagra bakelser, men manga goda frukost muffins och liknande.
 
Funderar på om jag ska försöka ta mig iväg och handla efter jobbet. Vill egentligen mest gå och lägga mig men så inser jag att det förmodligen kommer ösregna i morgon = inte kul att storhandla med cykel.
På torsdag händer det en grej efter jobbet som jag just nu är sjukt nervös för.
Fredag vill man ju inte handla, inte lördag eller söndag heller...

Stora problem :p
 
Har jobbat, ätit mjukglass, hämtat ut min baddräkt och min baddräktsklänning, varit på Apoteket, varit ute med hunden en snabbis och så tagit emot mat från ICA. Äter mannafrutti nu medan hunden tuggar sönder en leksak på ballen. Ska snart vila för är så trött och huvudet värker som vanligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 072
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 754
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 161

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp