Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har noterat att i princip alla som haft någon tanke kring min ålder har trott att jag är yngre än vad jag är efter att jag klippte håret kort. Innan, när jag hade långt hår, så trodde folk alltid att jag var äldre eller åtminstone lika gammal som jag faktiskt är. Det är intressant ändå, framförallt eftersom jag trodde att det skulle bli tvärt om.
 
Jag hade tänkt kunna smita hem lite tidigare, gärna redan vid 17. Förutsättningarna var superbra med bara fyra rättegångar och alla i Malmö.
Tyvärr var verkligheten en helt annan och det blev fullt upp med bråkiga intagna, rustad insatsstyrka, stab osv.
Nåja, vi redde ut det :)

Efter jobbet har jag varit i stallet, packat upp och ner, tagit undan torr tvätt, duschat, skrivit handlalista och ätit kvällsmat.
 
Fast nu måste jag opponera mig, det ÄR inte så plättlätt som ni hävdar. (Alla ni som talar om hur man ska göra, inte bara till LadyCovergirl.)

Min hunds EP-medicin är restad tills 7/9. Ja, det datumet har kommit och gått - ingen ny information till apoteken om när/om den kan tänkas komma.
Så. 1. Den är slut. Överallt.
2. Det finns inga, dom är också slut.
3. Det går inte eftersom medicinen är narkotikaklassad.

Vet. får inte se OM den medicin han skriver ut finns öht när han skriver ut receptet. Det är upp till mig att åka runt till ALLA apotekskedjor eftersom dom får bara se status i sin egna kedja.
Även om jag och min man har skrivit att vi får hämta medicin till varandra, så gäller inte det vid narkotikaklassade mediciner.

Så vad gör jag nu?
Länk som meddelar allvaret: https://www.epilepsi.se/ohallbar-situation-nar-epilepsimedicin-tar-slut/

I det aktuella fallet med @Hoarfrost så var det ju så att det fanns en hel del apotek som har likvärdig produkt hemma.
Givetvis är det en urusel sits men det innebär inte att jag tycker att det är okej att sjukskriva sig, framförallt inte när det är man själv som missat att vara ute i god tid.
Det är ju en helt annan situation än att det faktiskt inte finns medicin någonstans öht. (Och finns det inte öht så hjälper det ju inte heller att "sjuka" sig.)
 
Har nu mailat två mäklare för att fråga om visning på två bostäder... Känns skumt. Inte minst för att jag är lite smått skeptisk till båda bostäderna. De är lite små egentligen, men läget perfekt och de har båda saker som jag verkligen(!) skulle vilja ha. Partnern, han är inte så brydd så länge vi får plats :p Det är så svårt att veta vad man ska prioritera bara... Har sett tre eller fyra bostäder som kostar i princip lika mycket, men som alla har olika för- och nackdelar. Ska försöka kolla på alla för att få en uppfattning om vad som är bäst för oss. Och jag önskar verkligen att vi inte behövde bo i Sthlm, för herregud vad mycket bättre bostad vi kunnat köpa om vi haft samma summa att spendera i mindre stad...
 
Under tiden jag sydde det här halsbandet insåg jag plötsligt att det har typ samma färg som mina arbetskläder 😬😂 funderar därför på att dyka upp så här på byggarbetsplatserna imorgon.

/modegurun

Visa bifogad fil 127819
Gör't! Har jag haft lastträning i liten paljett-klänning borde väl det där funka.
Skulle bara droppa av en grej i stallet och fick akut rycka in. 😅
 
Ser fram emot att komma hem i eftermiddag och fortsätta titta på kursen om Photoshop i Moderskeppet. Den är ca 4 timmar lång, och jag har nog sett ungefär 1 timme hittills. Men SÅ intressant! Kursen gör mig verkligen sugen på att ta mig an att redigera foton... :) Det trodde jag knappat inte innan jag började titta!
 
Ny dag. Drömt mardrömmar om vad mer pappa kan ha övertalats att skriva på…
Hittills under sjukdomen har hans nära släkt lurat av honom både hans del i släktgården och hans tävlingsbil. Plus livförsäkringen nu då. Vad mer kommer vi att hitta? 😞

Skönt att jag inte börjar jobba förrän efter lunch idag, blir några timmar att andas efter att jag lämnat sonen i skolan.
 
Dags att gå upp. Om drygt en timme ska jag köra till Malmö. Ska fixa naglarna och sen till gymmet innan jag ska handla mat.
Därefter har jag några arbetsuppgifter hemma innan dottern kommer hem från skolan så vi kan köra till stallet.
 
Sitter och rullar tummarna i väntan på att åka till läkaren. Lagom tills att jag tror att livet ska bli lite lugnare så hittar jag två knölar på halsen. 😅 Har haft någon lättare version av halsfluss för någon vecka sedan, men i lördags fick jag en obehagskänsla av att svälja på ena sidan av halsen och klämde lite och hittade såklart knölar. Kan ju vara lymfkörtlar, men lika bra att kolla upp.
 
Sitter i soffan med hundar som är på världens myshumör. Ebrah är som alltid mitt armstöd, Lily har rullat ihop sig vid mina ben och sedan sträckt ut sig så att hon ligger preciiis mot mig och har huvudet upp på mitt ben. Hon ligger tungt, men mjukt och jag känner att jag aldrig vill gå härifrån. MEN jag vill också verkligen jättegärna ha te och choklad just nu :rofl: Och för att få tag på det så måste jag faktiskt lämna soffan en stund. Oj oj vilka problem man kan ha ibland.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 067
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 754
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 160

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp