Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suckar över vädret. Det är fortfarande väldigt fuktigt överallt. Även inne.

Golven - med golvvärme - är iskalla. De håller temperaturen i vattenburna värmen. Och det gör att kondens fäller ut så golven är lite småfuktiga och mattorna med. I normala fall eldar jag bort fukten men nu är det så varmt ute så att elda skulle göra det olidligt inne.
Och nej, nån avfuktare äger jag inte. :cry:
Det hjälper inte med avfuktare. Vi har en på jobbet som tar 10 liter/h. Jag är glad att jag inte är den som som gör inställningar i maskin vi längtar till december och torr luft.
 
Hemma. På uselt humör. De har helt ändrat arbetssätt och arbetsuppgifter så idag har jag suttit i sju timmar helt solo i ett tomt kontor och surfat, spammat Buke och inte så mycket mer.
Sådär har jag haft det mycket på mitt jobb. Antingen det eller full kastrull du får jobba för 6 personer och samtidigt måste du lösa att den här personen vill ha en rosa enhörning inom 2 timmar. :cautious:
 
Kroppen var inte så nöjd idag :( Trodde det skulle funka fint att jobba då gårdagen ändå varit ok, men märker hur extra tror jag blir av värken. 2,5h jobbade jag, sen fick jag sova 2h för att orka jobba ett par timmar till. Väldigt dålig tajming att detta kom denna veckan som är så kaotisk! Håller tummarna för att framsteg till imorgon 🤞
 
Ngt särskilt som triggat Ågren?
Jag fick samtal i morse med information om att en närstående till pappa utnyttjat hans sjukdom och fått honom att skriva på papper och gjort h*n till förmånstagare för bl.a livförsäkring. F-bolaget anade oråd pga pappas sjukdom och då detta gjorts så sent som i april och pappa gick bort i början på augusti

Så inte nog med att jag måste bestrida detta och försöka hitta en läkare som kan intyga att pappa inte var ”vid sinnes fulla bruk” (pappa hade aggressiva hjärntumörer i frontalloben med demensliknande symtom, personlighetsförändringar mm som symtom. Han ansågs redan i december för dålig för att kunna få fortsatt behandling… att han skulle varit i skick att fatta juridiskt avgörande beslut är absurt.) jag mår dessutom så vansinnigt fysiskt illa över att någon behandlat min genomsnälla, älskade pappa på det här sättet. Fy fan alltså… 😔
 
Jag fick samtal i morse med information om att en närstående till pappa utnyttjat hans sjukdom och fått honom att skriva på papper och gjort h*n till förmånstagare för bl.a livförsäkring. F-bolaget anade oråd pga pappas sjukdom och då detta gjorts så sent som i april och pappa gick bort i början på augusti

Så inte nog med att jag måste bestrida detta och försöka hitta en läkare som kan intyga att pappa inte var ”vid sinnes fulla bruk” (pappa hade aggressiva hjärntumörer i frontalloben med demensliknande symtom, personlighetsförändringar mm som symtom. Han ansågs redan i december för dålig för att kunna få fortsatt behandling… att han skulle varit i skick att fatta juridiskt avgörande beslut är absurt.) jag mår dessutom så vansinnigt fysiskt illa över att någon behandlat min genomsnälla, älskade pappa på det här sättet. Fy fan alltså… 😔
Vilken jävla gris!
 
Som epileptiker kan jag bara hålla med dig om vilket helvete det är med epilepsimediciner ibland. De är ju typ nästan ständigt restade ?!

Om det bara vore att "vara utan" så hade jag inte slösat vare sig pengar eller mående (biverkningar) på medicinen faktiskt.
Vem har sagt att det "bara är att vara utan"?

Inte jag i alla fall, men OM ALL MEDICIN OCH ALL ERSÄTTNINGSMEDICIN ÄR SLUT, finns icke att få tag på öht någonstans, vad menar du mfl att läkare och apotek kan göra för att se till att alla får den (ickeexisterande) medicin som folk behöver?
 
Pratade med bekant vars äktenskap håller på att gå i kras. Man känner sig alltid otillräcklig när allt man kan göra är att lyssna och stötta.

Sedan kräktes katten mitt under samtalet och ville inte lägga på luren eller torka kräks när vi pratade. Men nu har jag bytt filt och lagt den smutsiga i tvättkorgen.
 
Hur dövar man ångesten efter att man låtit avliva sin bästa kompis?

Man drar iväg dottern till simhallen och simmar.

Sen låter man mellansonen övningsköra en till motionsspåret och jagar honom i 2,5 km.
(Jag vann med 100 meter) det blev en tid på 25 minuter som jag har för avsikt att minska. Jag vill bli starkare och friskare och låta den goda hundhälsan stanna kvar i mig!
 
Vem har sagt att det "bara är att vara utan"?

Inte jag i alla fall, men OM ALL MEDICIN OCH ALL ERSÄTTNINGSMEDICIN ÄR SLUT, finns icke att få tag på öht någonstans, vad menar du mfl att läkare och apotek kan göra för att se till att alla får den (ickeexisterande) medicin som folk behöver?
Fint att du "skriker" med feta bokstäver, du kanske tror att du hörs bättre då.
 
11e september. Idag är det 22 år sedan world trade center kapades och 20 år sedan Anna Lindh mördades. Något senare drömde jag att jag blev jagad av mördaren hemma på mammas gård och mardrömmen kändes så verklig så vaknade med panik och var rätt mörkrädd första tiden...
 
Jag fick samtal i morse med information om att en närstående till pappa utnyttjat hans sjukdom och fått honom att skriva på papper och gjort h*n till förmånstagare för bl.a livförsäkring. F-bolaget anade oråd pga pappas sjukdom och då detta gjorts så sent som i april och pappa gick bort i början på augusti

Så inte nog med att jag måste bestrida detta och försöka hitta en läkare som kan intyga att pappa inte var ”vid sinnes fulla bruk” (pappa hade aggressiva hjärntumörer i frontalloben med demensliknande symtom, personlighetsförändringar mm som symtom. Han ansågs redan i december för dålig för att kunna få fortsatt behandling… att han skulle varit i skick att fatta juridiskt avgörande beslut är absurt.) jag mår dessutom så vansinnigt fysiskt illa över att någon behandlat min genomsnälla, älskade pappa på det här sättet. Fy fan alltså… 😔
Men så fruktansvärt lågt gjort! Vad är det för fel på folk?!

❤️ 🤗
 
Nu har min gammla trotjanare, Ford Explorer "Den roda faran" gatt vidare. En 19 arig kampa med over 35000 svenska mil bakom sig. Fortfarande en kampe, men later da och da som en tandkulemotor 😶 och behover en reparation pa 15000 Kr, eller mer och jag kande att jag kanske inte hade lust att reparera upp en bil som plotsligt fatt flera sma fel som ser ut att bli storre vartefter ...

I gar var jag ute for att kopa bil. Jag ville verkligen ha en vit bil. Det syns inte nar den ar smutsig och det ar inte lika varmt nar hundarna ska sitta och vanta i bilen och ...

Jag kom hem med en Hyundai Santa Fe, "silver bullet" ... (dar rok min vita bil ... igen!🙄 men battre an rod) Jag tittade pa nya, vita och fina, bilar, men sa kom forsaljaren fram med den har. Ett ar gammal, 1770 Svenska mil, en super garanti pa i stort sett allt som kan ga sonder galler i 9 ar och alla mojliga digitala losningar overallt (och da kan ju garantin behovas

Men ... jag kanner mig mycket nojd, trots att den inte ar vit.:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 067
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 754
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 160

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp