Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Smart, att hitta något mer allmänt först!
Ska kika runt lite.
En del av varför det är så läskigt att börja, man ska inte bara hitta rätt arbetssätt, man ska hitta rätt person också :crazy:
Jag hittade en via ahum.se
Man svarar på en mängd frågor och blir sedan matchad med olika terapeuter. Man kan läsa på deras profiler och se bild och sedan boka besök om man vill, klickar man inte på första besöket får man pengarna tillbaka.
 
Funderar på hur jag ska göra med biopsisåret och hjälm. Instinkten säger att jag ska lägga något mjukt mellan såret och hjälmen. Men nu funderar jag på om det blir så att det då i stället blir tryck från hjälmen och kanske då förvärrar. 🤔

Kanske bara sätter ett till plåster. Det viktigaste är väl att det är rent.
 
Tack hörni!
Jag går nog gärna någonstans, och är helt inställd på att betala själv för privat hjälp i det här fallet. Det får det vara värt om det kan bli lite lättare :)
Strålande. 🤗

Innan du kontaktar någon så ta en funderare på vilken sort som är lämplig för dig. Vanligast är väl KBT (kognitiv beteendeterapi) o PDT (psykodynamisk terapi) m det finns andra. Sen är det bara o googla o kontakta. 🙂

Min KBT-man fick jag via VC för många år sedan. O PDT:n googlade jag mig till o gick o letade på irl innan vi började vårat samarbete.
 
Vad bra att du är duktig med sånt :)

Nu har jag som sagt varit en idiot, och då får man ju försöka lösa det!

Nu har inte steg ett funkat för att jag är en idiot som inte förtjänar att ha djur. Steg tre går inte, då ingen jag känner kan hjälpa mig.
Jag kommer göra steg två.

Jag är också en idiot, men iaf går det bara ut över mig själv. Eftersom jag jämt är ute i sista minuten, särskilt när det gäller min diabetes så ringer i panik och ber läkare skriva ut mer när jag plötsligt upptäcker att jag är på min sista penna. Eller går till apoteket när det är slut och upptäcker att det är restat och ringer i panik till min läkare.

Så du är inte den enda. Dessutom, om jag inte hade samhällsbärande funktioner vilket jag inte har, så hade jag också sjukskrivit mig, alt tagit ledigt. Om jag inte fått tag på medicin till min katt då hade jag definitivt blivit sjukskriven längre än en dag!
 
Kan man inte själv åka så får man be apoteket skicka hem medicinen och om exakt all medicin är slut, precis överallt och det absolut inte finns någon likvärdig att skriva ut, så får man naturligtvis vara utan.

Varför ska man krångla till och hårddra saker och ting som i realiteten inte är ett dugg komplicerade att lösa?

Så när insulin är restat så får jag klara mig utan. Och inte bara insulin utan även andra livsuppehållande läkemedel eller de som får allvarliga konsekvenser? Bra då vet jag det.
 
Jag är också en idiot, men iaf går det bara ut över mig själv. Eftersom jag jämt är ute i sista minuten, särskilt när det gäller min diabetes så ringer i panik och ber läkare skriva ut mer när jag plötsligt upptäcker att jag är på min sista penna. Eller går till apoteket när det är slut och upptäcker att det är restat och ringer i panik till min läkare.
Fast det går ju inte bara ut över dig. Det går ju ut över din läkare som måste fixa det du behöver med kort varsel. Det är liksom inte ”bara att skriva ut” som många tror, det kräver en del administration och att man måste släppa det man håller på med för att fixa ett recept akut.
 
Strålande. 🤗

Innan du kontaktar någon så ta en funderare på vilken sort som är lämplig för dig. Vanligast är väl KBT (kognitiv beteendeterapi) o PDT (psykodynamisk terapi) m det finns andra. Sen är det bara o googla o kontakta. 🙂

Min KBT-man fick jag via VC för många år sedan. O PDT:n googlade jag mig till o gick o letade på irl innan vi började vårat samarbete.
Perfekt!

Efter lite klickande runt på ahum (tack @Malibu_Stacy !) och ifyllnad av deras formulär så hittade jag någon som verkar vettig. Fokus på KBT, psykodynamisk terapi och verkar inriktad på saker jag tror jag kan ha nytta av.
Funderar på om jag inte bara ska ta och boka, sluta skjuta upp det här förevigt...
 
Så när insulin är restat så får jag klara mig utan. Och inte bara insulin utan även andra livsuppehållande läkemedel eller de som får allvarliga konsekvenser? Bra då vet jag det.
Vad kan läkare och apoteken göra om ingen medicin finns att uppbringa, trolla med knäna?

Seriöst alltså, om ingen medicinen finns, läkarna har inga alternativ att skriva ut hur de än vänder och vrider på sig, så vad menar du lösningen är?

Krass fakta är att man som patient då klir utan, om absolut inget annat kan sättas in, så nu vet du det.

Mvh en som faktiskt varit utan nödvändig och daglig medicin en längre period pga fanns inte att få tag på någonstans och ersättningsmedicin fanns icke.
 
Vad kan läkare och apoteken göra om ingen medicin finns att uppbringa, trolla med knäna?

Seriöst alltså, om ingen medicinen finns, läkarna har inga alternativ att skriva ut hur de än vänder och vrider på sig, så vad menar du lösningen är?

Krass fakta är att man som patient då klir utan, om absolut inget annat kan sättas in, så nu vet du det.

Mvh en som faktiskt varit utan nödvändig och daglig medicin en längre period pga fanns inte att få tag på någonstans och ersättningsmedicin fanns icke.

Då får jag dö
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 754
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp