Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Steg 1: ha koll på reservmedicin hemma.
Steg 2: hämta ut ersättningsprodukt på apotek, före eller efter jobbet.
Steg 3: bett någon om hjälp med att hämta ut medicinen.

Jag har aldrig sjukat mig från ett jobb och kan inte se att det ska hända förrän jag själv är sjuk.
Vad bra att du är duktig med sånt :)

Nu har jag som sagt varit en idiot, och då får man ju försöka lösa det!

Nu har inte steg ett funkat för att jag är en idiot som inte förtjänar att ha djur. Steg tre går inte, då ingen jag känner kan hjälpa mig.
Jag kommer göra steg två.
 
Pluggar med valpen som sällskap. Han tror nog att han är en katt.
IMG_8447.jpeg
 
Kan inte sova nu. Ligger och googlar ihjäl mig, jag behöver verkligen få tag i medicin till katten. Alla apotek som har medicinen innebär minst 2+ timmars krångel. Jag har ridlektion i morgon och antingen får jag skita i ridlektionen (men även om jag gör det kommer jag hinna fram till det apoteket som har med 5 min marginal om jag har tur, kommer behöva springa från jobbet till tbanan) eller sjukanmäla mig för chefen lär inte godkänna att jag förlänger lunchen lite eftersom han inte har ett uns empati i kroppen.
Eller så får katten gå med detta en vecka. Men då kanske medicinen är slut överallt?

Jag fattar inte hur de med astma klarar sig när det är så här...
Men ring kliniken och be om ett recept på likvärdigt preparat? Händer mig flera gånger i veckan att kunder behöver byta preparat för att något är restnoterat, har alltid gått att lösa.
 
Men ring kliniken och be om ett recept på likvärdigt preparat? Händer mig flera gånger i veckan att kunder behöver byta preparat för att något är restnoterat, har alltid gått att lösa.
Som sagt är även alla likvärdiga preparat restnoterade. De ställen som hade likvärdiga inne hade för snåla öppettider/låg för avigt till.
 
Jo jag vet. Det fick hon första gången, men veterinären berättade så mycket om dåliga biverkningar etc etc att jag helst inte ger det om jag kan lösa det på annat sätt.
Vad gäller biverkningar är det en doseringar och nu handlar det bara om en kort period tills inhalationspreparaten åter finns i lager. Men hoppas såklart att du får tag i medicinen idag.
 
Vad gäller biverkningar är det en doseringar och nu handlar det bara om en kort period tills inhalationspreparaten åter finns i lager. Men hoppas såklart att du får tag i medicinen idag.
Jag har fått tag i den :) Fick dock bara köpa en inhalator av tanten på apoteket men jag ska hushålla med den och sätta en miljard larm på mobilen med jämna mellanrum så att jag kan köpa en till på annat apotek vid tillfälle :up:
 
1) ringt apoteket som har medicinen, bokat upp den och hämtat fortast möjligt. Dvs stuvat om planeringen om så krävs.

Om medicinen är slut när jag ringer, så..

2) ringt veterinären och kollat om det finns någon likvärdig och inte restad medicin.

Att som helt frisk sjukskriva mig, hade jag aldrig gjort.

Vad gör man om varken 1 eller 2 fungerar?
 
Kollegorna är fast med samma chef. Vänner jobbar inte nära och måste väl ha mitt körkort då...
De flesta apotek har en fullmaktsfunktion i sin app som kan aktiveras med BankID. Supersmidigt! Nu såg jag att det löst sig men det kan vara bra att veta till en annan gång.

De apotek jag använt låter beställd/undanlagd medicin ligga 14 dagar innan den ”försvinner” tillbaka till lagret, vilket jag såg att du undrade över.

Vad skönt att det löste sig!
 
Jäkla tur att jag vaknade inatt eftersom min mobil laddats ut totalt utan att jag märkt det. Det är därför jag alltid har en backup (platta). Men irriterande. Funderar på om det är något med grenuttaget i sovrummet eftersom laddaren (samsung) blir varm när jag laddar något där.
 
De flesta apotek har en fullmaktsfunktion i sin app som kan aktiveras med BankID. Supersmidigt! Nu såg jag att det löst sig men det kan vara bra att veta till en annan gång.

De apotek jag använt låter beställd/undanlagd medicin ligga 14 dagar innan den ”försvinner” tillbaka till lagret, vilket jag såg att du undrade över.

Vad skönt att det löste sig!
Går dock inte för djurmedecin, kollade upp det i sommras...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 754
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 156

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp