Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Japp, men bytte tillbaka i maj! Bästa beslutet någonsin. Nu är jag gladare än någonsin och trivs så bra på jobbet. Jag behövde komma bort en stund och få nya erfarenheter och synsätt, och tid att ”hitta mig själv”- Nu har jag hittat mig :D

Så kul att höra! :heart Och vad fint ni har det! Vi har ju bara varit i Bagis innan och var där först igår också, men de hade inläggningsstopp så skickades vidare. Fick väldigt bra bemötande hos er! Har inte hört något under natten så sannolikt mår Bruce bra än så länge.
 
Vad gör man om varken 1 eller 2 fungerar?

Kan man inte själv åka så får man be apoteket skicka hem medicinen och om exakt all medicin är slut, precis överallt och det absolut inte finns någon likvärdig att skriva ut, så får man naturligtvis vara utan.

Varför ska man krångla till och hårddra saker och ting som i realiteten inte är ett dugg komplicerade att lösa?
 
Funderar på hur tusan man hittar en psykolog.
Hur hittar man ens rätt form av terapi?
Känns som en djungel och i Stockholm finns det väl en miljard alternativ.

Mina känsloutbrott är orimliga (och orättvisa mot min partner). Och även om jag med lätthet kan spåra dem tillbaka till "bagage" från förr, så behöver jag ju verktyg för att hantera det och dem NU.
Kanske en egen tråd, eller dagbok, egentligen, men inte redo för det tydligen. :cautious:
 
Funderar på hur tusan man hittar en psykolog.
Hur hittar man ens rätt form av terapi?
Känns som en djungel och i Stockholm finns det väl en miljard alternativ.

Mina känsloutbrott är orimliga (och orättvisa mot min partner). Och även om jag med lätthet kan spåra dem tillbaka till "bagage" från förr, så behöver jag ju verktyg för att hantera det och dem NU.
Kanske en egen tråd, eller dagbok, egentligen, men inte redo för det tydligen. :cautious:
Finns väl två sätt. Gå via VC el betala själv.

VC kräver diagnos o remiss. Troligen en gigantisk väntetid. Kostar inte så mkt o går sedan på högkostnadsskydd. Får väl 8-10 samtal innan de är slut.

Privat. Man googlar. Tar kontakt. Lägger upp en plan o betalar ur egen ficka. Går hur länge eller kort man vill. Gissar på att prislappen ligger på ish-1000:- /gång.

Det är iaf de två alternativen jag kommit i kontakt med o gången som det har varit o gå tillväga för att få det.
 
Funderar på hur tusan man hittar en psykolog.
Hur hittar man ens rätt form av terapi?
Känns som en djungel och i Stockholm finns det väl en miljard alternativ.

Mina känsloutbrott är orimliga (och orättvisa mot min partner). Och även om jag med lätthet kan spåra dem tillbaka till "bagage" från förr, så behöver jag ju verktyg för att hantera det och dem NU.
Kanske en egen tråd, eller dagbok, egentligen, men inte redo för det tydligen. :cautious:
Jag gjorde det så enkelt för mig som möjligt och körde med en av apparna. Den jag valde tar frikort så jag har inte betalat något alls.
För mig var det alldeles för krångligt att gå till VC och be om psykologhjälp, speciellt iom att jag redan frågat om det på VC och det inte hörsammades.

Det var dessutom skönt att inte behöva krångla så mycket med jobbet och åka iväg någonstans, och att jag kunde sitta hemma med katten i knät och gråta helt utan att behöva bry mig om att jag skulle visa mig bland folk sen.

Ta hand om dig :heart
 
Finns väl två sätt. Gå via VC el betala själv.

VC kräver diagnos o remiss. Troligen en gigantisk väntetid. Kostar inte så mkt o går sedan på högkostnadsskydd. Får väl 8-10 samtal innan de är slut.

Privat. Man googlar. Tar kontakt. Lägger upp en plan o betalar ur egen ficka. Går hur länge eller kort man vill. Gissar på att prislappen ligger på ish-1000:- /gång.

Det är iaf de två alternativen jag kommit i kontakt med o gången som det har varit o gå tillväga för att få det.

Jag gjorde det så enkelt för mig som möjligt och körde med en av apparna. Den jag valde tar frikort så jag har inte betalat något alls.
För mig var det alldeles för krångligt att gå till VC och be om psykologhjälp, speciellt iom att jag redan frågat om det på VC och det inte hörsammades.

Det var dessutom skönt att inte behöva krångla så mycket med jobbet och åka iväg någonstans, och att jag kunde sitta hemma med katten i knät och gråta helt utan att behöva bry mig om att jag skulle visa mig bland folk sen.

Ta hand om dig :heart

Tack hörni!
Jag går nog gärna någonstans, och är helt inställd på att betala själv för privat hjälp i det här fallet. Det får det vara värt om det kan bli lite lättare :)
 
Tack hörni!
Jag går nog gärna någonstans, och är helt inställd på att betala själv för privat hjälp i det här fallet. Det får det vara värt om det kan bli lite lättare :)
Toppen, om du vet hur du vill ha det (du vill gå fysiskt och det är ok om det är privat) hade jag tänkt att jag till en början skulle välja ett ställe som har lite mer allmän hjälp, för som du säger är det för många inriktningar i bland :p

Tänker att då kan du gå några gånger, kanske nysta i vad problemet är och byta till en mer inriktad om det behövs. Glöm inte att du kan/får byta psykolog om du inte klickar med dem. Det fattade inte jag först 🙈
 
Toppen, om du vet hur du vill ha det (du vill gå fysiskt och det är ok om det är privat) hade jag tänkt att jag till en början skulle välja ett ställe som har lite mer allmän hjälp, för som du säger är det för många inriktningar i bland :p

Tänker att då kan du gå några gånger, kanske nysta i vad problemet är och byta till en mer inriktad om det behövs. Glöm inte att du kan/får byta psykolog om du inte klickar med dem. Det fattade inte jag först 🙈

Smart, att hitta något mer allmänt först!
Ska kika runt lite.
En del av varför det är så läskigt att börja, man ska inte bara hitta rätt arbetssätt, man ska hitta rätt person också :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 754
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 156

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp