Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, säg det. Vi vet inte hur han påverkas fören russinen passerat systemet helt och det är väl 2-3 dygn innan man kan vara helt säker. Så han ligger på dropp i hopp om att hjälpa till att skölja ut det eventuella giftet obemärkt. De ringer under natten om han blir dålig, annars hoppas vi på hemgång i morgon.
Hur många ruzzin åt han?
 
Jo tack. Läxa lärd osv...

Känner mig extremt idiotisk just nu.

Ibland lär man sig den hårda vägen och trist med chefer som inte bryr sig ett skvatt om djur (är i min värld lika med familjemedlem liksom du verkar anse men ja det finns varierande bra chefer ur den aspekten). Men. Efter allt du skrivit om den där arbetsplatsen hade jag gjort så med utan dåligt samvete och då är jag inte den som har låg arbetsmoral, verkligen inte.
 
Ja alltså... hur hade du gjort? Om det är garanterat att chefen säger blankt nej till allt som har med djur att göra.

1) ringt apoteket som har medicinen, bokat upp den och hämtat fortast möjligt. Dvs stuvat om planeringen om så krävs.

Om medicinen är slut när jag ringer, så..

2) ringt veterinären och kollat om det finns någon likvärdig och inte restad medicin.

Att som helt frisk sjukskriva mig, hade jag aldrig gjort.
 
Även om jag drömmer så brukar jag sova. I natt sov jag skit. Var inte ens trött när jag vaknade.
Är ute och motionerar och det är kolsvart.
 
Vaken, kaffe, trött. Gav mig själv lite extra egentid igår kväll, dvs somnade lite för sent men tänkte det fick vara värt det. Självklart vaknar barnet tre - fyra gånger bara för det och fick tillslut somna i min säng. Så nu är jag alldeles för trött :sleep:
 
1) ringt apoteket som har medicinen, bokat upp den och hämtat fortast möjligt. Dvs stuvat om planeringen om så krävs.

Om medicinen är slut när jag ringer, så..

2) ringt veterinären och kollat om det finns någon likvärdig och inte restad medicin.

Att som helt frisk sjukskriva mig, hade jag aldrig gjort.
Jag har ju stuvat om i planeringen nu?
Så ni behöver inte vara oroliga. Dock kommer jag bli sen till jobbet.

Dessutom har jag aldrig behövt boka någon medicin så jag har ingen aning hur det funkar och vet inte hur många dagar man kan boka osv. Eftersom det är akutläge vill jag inte fippla med det just nu.
 
Ja alltså... hur hade du gjort? Om det är garanterat att chefen säger blankt nej till allt som har med djur att göra. Medicin är restnoterat, inte säkert att du ens kan få tag i medicinen, och du behöver få tag i den asap annars kanske den försvinner helt.

Jag prioriterar min katt före jobb. Du kanske är okej med att låta djur vara sjuka för att du måste vara på jobbet, men inte jag.

Steg 1: ha koll på reservmedicin hemma.
Steg 2: hämta ut ersättningsprodukt på apotek, före eller efter jobbet.
Steg 3: bett någon om hjälp med att hämta ut medicinen.

Jag har aldrig sjukat mig från ett jobb och kan inte se att det ska hända förrän jag själv är sjuk.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 754
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 154

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp