Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan inte sova nu. Ligger och googlar ihjäl mig, jag behöver verkligen få tag i medicin till katten. Alla apotek som har medicinen innebär minst 2+ timmars krångel. Jag har ridlektion i morgon och antingen får jag skita i ridlektionen (men även om jag gör det kommer jag hinna fram till det apoteket som har med 5 min marginal om jag har tur, kommer behöva springa från jobbet till tbanan) eller sjukanmäla mig för chefen lär inte godkänna att jag förlänger lunchen lite eftersom han inte har ett uns empati i kroppen.
Eller så får katten gå med detta en vecka. Men då kanske medicinen är slut överallt?

Jag fattar inte hur de med astma klarar sig när det är så här...

Kan du inte hämta ut på tisdag? Eller någon annan dag i veckan?
 
Flutide evohaler 125mg. Även alla ersättningsprodukter är restade. Prognosen ligger på att de kommer tillbaka 22 september vilket är alldeles för länge för att jag ska känna att det är ok för katten att gå och ha astma.

Lutar åt att jag får sjukanmäla mig i morgon eller något. Känns pissdumt men vad ska man göra.

Ursäkta men sjukanmäla dig för att hämta ut medicin åt din katt? :eek:
 
Tyvärr är det här vara ett stort problem just nu för både djur och människor. Pga den svaga kronan är det inte lönsamt för företagen att sälja i Sverige.
Mm men de har avtal med Sverige som de måste följa. Om de t.ex. inte rapporterar restsituationer i tid får de betala ”straffavgift”. Har sett flera såna beslut men har inte länk. Finns på TLV eller LMVs hemsidor.
 
Ursäkta men sjukanmäla dig för att hämta ut medicin åt din katt? :eek:
Ja alltså... hur hade du gjort? Om det är garanterat att chefen säger blankt nej till allt som har med djur att göra. Medicin är restnoterat, inte säkert att du ens kan få tag i medicinen, och du behöver få tag i den asap annars kanske den försvinner helt.

Jag prioriterar min katt före jobb. Du kanske är okej med att låta djur vara sjuka för att du måste vara på jobbet, men inte jag.
 
Okej jag får gå upp 5 i morgon, då kan jag vara vid ett av apoteken som öppnar 8, den som öppnar tidigast av de som har, handla och sedan ta mig till jobbet i ilfart och skylla på att jag försov mig eller något. Så får det bli.

Hade gjort det eller sjukanmält mig, aldrig i livet att jag hade satt jobbet före ett sjukt djur. Hoppas kisse får sin medicin och blir bättre fort! :heart
 
Kaffe med skummad mjölk, fika, sitta ute några timmar och prata och så nyponrosor med ljuvlig doft såhär en septembereftermiddag och kväll 😍. Provade även för första gången lakritschips (Larssons delikatesschips) och jädrar vilket drag i dem 😅😋.
 
Ja, säg det. Vi vet inte hur han påverkas fören russinen passerat systemet helt och det är väl 2-3 dygn innan man kan vara helt säker. Så han ligger på dropp i hopp om att hjälpa till att skölja ut det eventuella giftet obemärkt. De ringer under natten om han blir dålig, annars hoppas vi på hemgång i morgon.

hoppas på tystnad ❤
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 754
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 154

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp