Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyssnar på regnet och njuter av mina torra, varma kläder. Vi var ute och såg rugby-VM på en pub nån kilometer härifrån och blev alldeles dränkta på väg hem. Känns som vädergudarna tar igen det faktum att det inte regnat på typ två veckor... Från och med nu ser det ut som att vi återgår till lite mer säsongsenligt väder, efter de senaste 10 dagarnas 22-28 grader och sol, men det gör mig faktiskt ingenting. Jag är mer än redo för hösten nu! :)
 
Min man kan laga mat han. 🥹🫶
Hade varit väldigt förvånad annars eftersom han är utbildad kock. 🥰
20230910_211458.jpg


Nu är det dags att äta mat och avnjuta lite video från kvällens ridning och reflektera vad man kan förbättra. 🙌
 
Hur gör du?
Jag tar tacksamt emot ett recept ;)
Jag gör vanlig havregrynsgröt och lägger till lite extra gott :D Utgick från detta receptet;

Havrefrutti (ca. 4-5 port)
3 dl havregryn
7 dl mjölk (alt. 6 dl mjölk och 1 dl vispgrädde)
Någon nypa salt
1 tsk malen kanel
2 krm malen kardemumma
4,5 dl äggvitor
1,5 tsk vaniljpulver
2 mogna, mosade bananer

1) Rör ihop havregryn, mjölk, salt, kanel och kardemumma i en kastrull. Låt koka upp på hög-medelvärme, sänk sedan till medelvärme
2) Rör om ofta tills havregrynen absorberat stora delar av vätskan (ca. 3 min)
3) Häll äggvitor i en skål och vispa fluffiga. Vänd ner äggvitorna i gröten. Låt puttra, rör konstant tills gröten är krämig och fluffig (ca. 3 min)
4) Rör i banan och vaniljpulver och blanda väl. Stäng av värmen, lägg lock på kastrullen och låt gröten stå några minuter
5) Häll upp i portionsformar och låt stå i kylskåp några timmar alt. över natten. Servera med sylt och/eller bär
 
Är sugen på Trocadero. :cautious: Eller popcorn, men har borstat tänderna så det smakar tandkräm i munnen, tror inte det blir så gott med popcorn.
Slökollar på Över Atlanten.
 
Kan inte sova nu. Ligger och googlar ihjäl mig, jag behöver verkligen få tag i medicin till katten. Alla apotek som har medicinen innebär minst 2+ timmars krångel. Jag har ridlektion i morgon och antingen får jag skita i ridlektionen (men även om jag gör det kommer jag hinna fram till det apoteket som har med 5 min marginal om jag har tur, kommer behöva springa från jobbet till tbanan) eller sjukanmäla mig för chefen lär inte godkänna att jag förlänger lunchen lite eftersom han inte har ett uns empati i kroppen.
Eller så får katten gå med detta en vecka. Men då kanske medicinen är slut överallt?

Jag fattar inte hur de med astma klarar sig när det är så här...
 
Halvligger i soffan och försöker hitta motivation till typ... vad som helst. Har varit fruktansvärt less på allt hela dagen och känner mig allt annat än levande. Vet inte vad jag ska göra åt det heller. Känns bara som att allt är så segt, tråkigt och hela världen så dum. Skulle nog må bra av att göra något kreativt, men då måste jag tvinga igång mig och då var vi där med motivationen igen... Skogspromenaden idag blev åt helvete. Det var så sinnessjukt mycket mygg att vi fick vända långt tidigare än planerat. Bläh.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 064
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 754
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 154

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp