Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan inte sova nu. Ligger och googlar ihjäl mig, jag behöver verkligen få tag i medicin till katten. Alla apotek som har medicinen innebär minst 2+ timmars krångel. Jag har ridlektion i morgon och antingen får jag skita i ridlektionen (men även om jag gör det kommer jag hinna fram till det apoteket som har med 5 min marginal om jag har tur, kommer behöva springa från jobbet till tbanan) eller sjukanmäla mig för chefen lär inte godkänna att jag förlänger lunchen lite eftersom han inte har ett uns empati i kroppen.
Eller så får katten gå med detta en vecka. Men då kanske medicinen är slut överallt?

Jag fattar inte hur de med astma klarar sig när det är så här...
Kan ingen vän/bekant/kollega hjälpa dig att hämta medicinen?
 
Kan inte sova nu. Ligger och googlar ihjäl mig, jag behöver verkligen få tag i medicin till katten. Alla apotek som har medicinen innebär minst 2+ timmars krångel. Jag har ridlektion i morgon och antingen får jag skita i ridlektionen (men även om jag gör det kommer jag hinna fram till det apoteket som har med 5 min marginal om jag har tur, kommer behöva springa från jobbet till tbanan) eller sjukanmäla mig för chefen lär inte godkänna att jag förlänger lunchen lite eftersom han inte har ett uns empati i kroppen.
Eller så får katten gå med detta en vecka. Men då kanske medicinen är slut överallt?

Jag fattar inte hur de med astma klarar sig när det är så här...
Finns det inget som är utbytbart?
 
Jag gör vanlig havregrynsgröt och lägger till lite extra gott :D Utgick från detta receptet;

Havrefrutti (ca. 4-5 port)
3 dl havregryn
7 dl mjölk (alt. 6 dl mjölk och 1 dl vispgrädde)
Någon nypa salt
1 tsk malen kanel
2 krm malen kardemumma
4,5 dl äggvitor
1,5 tsk vaniljpulver
2 mogna, mosade bananer

1) Rör ihop havregryn, mjölk, salt, kanel och kardemumma i en kastrull. Låt koka upp på hög-medelvärme, sänk sedan till medelvärme
2) Rör om ofta tills havregrynen absorberat stora delar av vätskan (ca. 3 min)
3) Häll äggvitor i en skål och vispa fluffiga. Vänd ner äggvitorna i gröten. Låt puttra, rör konstant tills gröten är krämig och fluffig (ca. 3 min)
4) Rör i banan och vaniljpulver och blanda väl. Stäng av värmen, lägg lock på kastrullen och låt gröten stå några minuter
5) Häll upp i portionsformar och låt stå i kylskåp några timmar alt. över natten. Servera med sylt och/eller bär
Tack :bow:
Det där ska jag prova. Jag vill komma bort ifrån risifrutti-träsket :o
 
Känner mig som världens sämsta matte. Jag borde ju fatta att jag borde ha backupmedicin.
Skulle inte gett upp så lätt i dag heller. Hade kunnat åka runt halva stan i några timmar i stället för att vimsa runt på onlineapotek. Fast då visste jag ju inte om fass grejen och hade fått åka runt på måfå...
 
Flutide evohaler 125mg. Även alla ersättningsprodukter är restade. Prognosen ligger på att de kommer tillbaka 22 september vilket är alldeles för länge för att jag ska känna att det är ok för katten att gå och ha astma.

Lutar åt att jag får sjukanmäla mig i morgon eller något. Känns pissdumt men vad ska man göra.
Finns ju utbyte på en del apotek.
 
Flutide evohaler 125mg. Även alla ersättningsprodukter är restade. Prognosen ligger på att de kommer tillbaka 22 september vilket är alldeles för länge för att jag ska känna att det är ok för katten att gå och ha astma.

Lutar åt att jag får sjukanmäla mig i morgon eller något. Känns pissdumt men vad ska man göra.
Du kan ringa apotekskedjans kundtjänst och reservera medicinen på det apoteket så slipper du stressa dit.
 
Hämtat tvätt och det är några orangea fläckar på mina vita byxor som inte gått bort i tvätten. Förslag på att få bort dom, trots att jag redan tvättat dem? Som sagt vita. Visserligen längst ner så de kommer inte att synas särskilt mycket.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 064
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 754
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 154

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp