Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
När myskofikt swoshswishljud hörs från ett däck, så kan det vara en utrostad bromssköld som filar fälgen invändigt..

20230911_165044.jpg


Trillade ut så fint på eget bevåg iom att däcket plockades bort som första steget i projekt "undersöka varför det låter swoshswish om däcket" 😅

Var en väldigt enkel och snabb felsökning :up:
 
Steg 1: ha koll på reservmedicin hemma.
Steg 2: hämta ut ersättningsprodukt på apotek, före eller efter jobbet.
Steg 3: bett någon om hjälp med att hämta ut medicinen.

Jag har aldrig sjukat mig från ett jobb och kan inte se att det ska hända förrän jag själv är sjuk.
Fast nu måste jag opponera mig, det ÄR inte så plättlätt som ni hävdar. (Alla ni som talar om hur man ska göra, inte bara till LadyCovergirl.)

Min hunds EP-medicin är restad tills 7/9. Ja, det datumet har kommit och gått - ingen ny information till apoteken om när/om den kan tänkas komma.
Så. 1. Den är slut. Överallt.
2. Det finns inga, dom är också slut.
3. Det går inte eftersom medicinen är narkotikaklassad.

Vet. får inte se OM den medicin han skriver ut finns öht när han skriver ut receptet. Det är upp till mig att åka runt till ALLA apotekskedjor eftersom dom får bara se status i sin egna kedja.
Även om jag och min man har skrivit att vi får hämta medicin till varandra, så gäller inte det vid narkotikaklassade mediciner.

Så vad gör jag nu?
Länk som meddelar allvaret: https://www.epilepsi.se/ohallbar-situation-nar-epilepsimedicin-tar-slut/
 
Kan man inte själv åka så får man be apoteket skicka hem medicinen och om exakt all medicin är slut, precis överallt och det absolut inte finns någon likvärdig att skriva ut, så får man naturligtvis vara utan.

Varför ska man krångla till och hårddra saker och ting som i realiteten inte är ett dugg komplicerade att lösa?
Läs gärna mitt svar till Lady Covergirl och kom med en lösning till mig.
Det är inget hittepå utan en helt vanlig måndag där detta måste lösas.
Ibbland ÄR det komplicerat, även om det inte drabbat dig förrut!
 
Suckar över vädret. Det är fortfarande väldigt fuktigt överallt. Även inne.

Golven - med golvvärme - är iskalla. De håller temperaturen i vattenburna värmen. Och det gör att kondens fäller ut så golven är lite småfuktiga och mattorna med. I normala fall eldar jag bort fukten men nu är det så varmt ute så att elda skulle göra det olidligt inne.
Och nej, nån avfuktare äger jag inte. :cry:
 
Läs mitt senare svar :up:
Mmmm, läste det och jaha?! Är dom mediciner du saknat livsuppehållande för dig? Nej, tydligen inte för du lever ju än.
Jag har också rätt hyggliga/starka mediciner för mitt välmående som saknats en tid efter annan, men dom är inte livsviktiga, så...

Kan du förstå hur arg man blir av att mötas av oförståenden, dumförklaringar och "det är bara att" och till sist - då får man väl vara utan då, följt av klämkäcka "Varför ska man krångla till och hårddra saker och ting som i realiteten inte är ett dugg komplicerade att lösa?"
När man gör allt som står i ens makt att lösa problemet!
Jag fattar naturligvis att om det inte går att lösa så blir det en enkel resa till vet. för vovven, min bästa vän, min fina jaktkamrat :heart
 
Mmmm, läste det och jaha?! Är dom mediciner du saknat livsuppehållande för dig? Nej, tydligen inte för du lever ju än.
Jag har också rätt hyggliga/starka mediciner för mitt välmående som saknats en tid efter annan, men dom är inte livsviktiga, så...

Kan du förstå hur arg man blir av att mötas av oförståenden, dumförklaringar och "det är bara att" och till sist - då får man väl vara utan då, följt av klämkäcka "Varför ska man krångla till och hårddra saker och ting som i realiteten inte är ett dugg komplicerade att lösa?"
När man gör allt som står i ens makt att lösa problemet!
Jag fattar naturligvis att om det inte går att lösa så blir det en enkel resa till vet. för vovven, min bästa vän, min fina jaktkamrat :heart
Som epileptiker kan jag bara hålla med dig om vilket helvete det är med epilepsimediciner ibland. De är ju typ nästan ständigt restade ?!

Om det bara vore att "vara utan" så hade jag inte slösat vare sig pengar eller mående (biverkningar) på medicinen faktiskt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 754
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp