Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till Sveriges framsida!Är på kontoret i Göteborg idag. Skönt att få träffa lite gamla kolleger och prata på riktigt. Kaffet är ju förvisso helt underkänt men det är som det är. Å andra sidan så får jag äta lunch ute.
Jag är ju stationerad i Göteborg men periodvis har jag fler arbetsdagar i Sundbyberg än i Göteborg. Det är skönt att få vara hemmaplan emellanåt.Välkommen till Sveriges framsida!
Men det är något konstigt med de här myggen som kommit nu, tycker jag! Kliar som satan precis när de stuckit och sedan... ingenting?? Så brukar det inte vara på mig.Alltså biopsisåret kliar så att jag håller på att bli tokig Sitter och klappar runtom för att lindra det värsta kliet men det hjälper ju verkligen inte ett dugg.
Hittade 16 myggbett från i går när jag var på ridskolan Konstigt nog kliar myggbett nästan aldrig på mig längre.
För mig slutade det tvärt klia för 4 somrar sedan. Innan dess fick jag stora myggbett som kliade så man blev tokig. Sen poff, aldrig kliat från ett myggbett igen.Men det är något konstigt med de här myggen som kommit nu, tycker jag! Kliar som satan precis när de stuckit och sedan... ingenting?? Så brukar det inte vara på mig.
Fick mitt livs första fästing (som jag vet om) i år och booooom - borrelia direkt.För mig slutade det tvärt klia för 4 somrar sedan. Innan dess fick jag stora myggbett som kliade så man blev tokig. Sen poff, aldrig kliat från ett myggbett igen.
Däremot är jag känsligare för fästingar, förut kände jag aldrig att de gick runt eller bet sig fast, nu får jag fullständig panik när jag känner en sån där som är yttepytte gå runt på mig. Bra iofs, har inte haft en fastsittande fästing på 4 år, men däremot plockat bort krypande fästingar i mängder.
Hann den sitta mer än ett dygn? Sägs att det krävs den tiden för att överföra smittanFick mitt livs första fästing (som jag vet om) i år och booooom - borrelia direkt.