Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nyss kommit in på jobbet, fick ringa 112 då jag nästan blev prejad av motorvägen av en bilist som körde helt oberäkneligt och nästan körde in i bilar, räcken, refuger. Vi skulle samma avfart så hann ge dem regnummer iallafall så får vi hoppas inget händer med någon annan.
 
Får absolut ingenting gjort. Plockade av de tomater som var klara.
IMG_6041.jpeg


Tror att det får bli en promenad nu och en lång dusch sedan och hoppas på att det motar tillräckligt med ångest för att jag ska hålla ihop över jobbet idag.
 
Fick precis en fåtölj av en granne :rofl: Hade precis varit ut med hundarna när vi möttes och hon frågade om jag ville ha den, gratis. Den har en liten fläck, men är i övrigt i toppskick. Som en mjuk stol mer än en sån där "sjunka ner i för att slappa", så jag tänker mig att den kan bli perfekt i min och partnerns blivande bostad att sitta på i hallen när vi tar på oss skor och sånt.
 
Alltså biopsisåret kliar så att jag håller på att bli tokig :arghh: Sitter och klappar runtom för att lindra det värsta kliet men det hjälper ju verkligen inte ett dugg.
Hittade 16 myggbett från i går när jag var på ridskolan :cautious: Konstigt nog kliar myggbett nästan aldrig på mig längre.
 
Alltså biopsisåret kliar så att jag håller på att bli tokig :arghh: Sitter och klappar runtom för att lindra det värsta kliet men det hjälper ju verkligen inte ett dugg.
Hittade 16 myggbett från i går när jag var på ridskolan :cautious: Konstigt nog kliar myggbett nästan aldrig på mig längre.
Men det är något konstigt med de här myggen som kommit nu, tycker jag! Kliar som satan precis när de stuckit och sedan... ingenting?? Så brukar det inte vara på mig.
 
Ser sista avsnittet av Riverdale och jag trodde inte att de kunde förvåna mig igen:rofl::rofl::rofl:
Äter en macka och funderar på vad jag ska göra idag. Trist väder så tänkte stanna inne, blir nog bakning!
 
Men det är något konstigt med de här myggen som kommit nu, tycker jag! Kliar som satan precis när de stuckit och sedan... ingenting?? Så brukar det inte vara på mig.
För mig slutade det tvärt klia för 4 somrar sedan. Innan dess fick jag stora myggbett som kliade så man blev tokig. Sen poff, aldrig kliat från ett myggbett igen. :p
Däremot är jag känsligare för fästingar, förut kände jag aldrig att de gick runt eller bet sig fast, nu får jag fullständig panik när jag känner en sån där som är yttepytte gå runt på mig. Bra iofs, har inte haft en fastsittande fästing på 4 år, men däremot plockat bort krypande fästingar i mängder. 🤷‍♀️
 
För mig slutade det tvärt klia för 4 somrar sedan. Innan dess fick jag stora myggbett som kliade så man blev tokig. Sen poff, aldrig kliat från ett myggbett igen. :p
Däremot är jag känsligare för fästingar, förut kände jag aldrig att de gick runt eller bet sig fast, nu får jag fullständig panik när jag känner en sån där som är yttepytte gå runt på mig. Bra iofs, har inte haft en fastsittande fästing på 4 år, men däremot plockat bort krypande fästingar i mängder. 🤷‍♀️
Fick mitt livs första fästing (som jag vet om) i år och booooom - borrelia direkt. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 072
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 754
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Matte har sjukstuga och Isis leker klätterapa.
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 161

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp