Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Smörgåstårta känns onödigt komplicerat om du är trött tänker jag. Kan du inte göra en matpaj om du inte vill baka något sött?Jag har kommit hem fran heart rehab, om en liten stund maste Jag ge mig ut igen ... ska Jag gora en smorgastarta eller mazariner till en potluck i morgon kvall? Jag har aldrig gjort mazariner, (helst langpanna tror Jag) det ar nog darfor Jag tvekar, men smorgastarta kanns lite for involverat mitt i hjarn-fogg och fatigue ... eller tanker Jag fel nu?
Please help, Jag behover verkligen input, Jag ar inte bra pa att gora kaffe brod och sotsaker.
Mamma och jag gjorde mazariner för ett par veckor sedan. Det var faktiskt inte alls speciellt besvärligt. Men kan du få tag i mandelmassa? Annars blir det kanske lite jobbigare. Vill du inte göra individuella mazariner så går det ju också bra att göra en mazarintårta (som en jättemazarin)...Jag har kommit hem fran heart rehab, om en liten stund maste Jag ge mig ut igen ... ska Jag gora en smorgastarta eller mazariner till en potluck i morgon kvall? Jag har aldrig gjort mazariner, (helst langpanna tror Jag) det ar nog darfor Jag tvekar, men smorgastarta kanns lite for involverat mitt i hjarn-fogg och fatigue ... eller tanker Jag fel nu?
Please help, Jag behover verkligen input, Jag ar inte bra pa att gora kaffe brod och sotsaker.
Smörgåstårta känns onödigt komplicerat om du är trött tänker jag. Kan du inte göra en matpaj om du inte vill baka något sött?
Mamma och jag gjorde mazariner för ett par veckor sedan. Det var faktiskt inte alls speciellt besvärligt. Men kan du få tag i mandelmassa? Annars blir det kanske lite jobbigare. Vill du inte göra individuella mazariner så går det ju också bra att göra en mazarintårta (som en jättemazarin)...
Här är ett recept på mazarintårta som bör bli bra:Tell me more about "mazarintarta" ... Mandelmassa finns (Jag har till och med hemma da Jag tankt gora semlor, men inte riktigt orkar med att provbaka bullar igen da Jag inte sparat receptet Jag anvande for tva ar sedan som var sa bra) sa mandelmassa ar inget problem. Har du nagot recept?
Går den att köpa färsk här, har bara sett den på burk?Ja, det tycker jag. Dock är det ju inte riktigt lika gott här i Sverige, på grund av att man måste skörda för tidigt.
Varför sandpapprar en dom?Tio frön sandpapprade, det var tamefan hårt arbete! Bäst att det är värt det.
Det går, men kan vara lite osäkert var. Vi har en nyöppnad butik här i Linköping som säljer diverse asiatiska varor, och de har till och från lite färska frukter av olika slag.Går den att köpa färsk här, har bara sett den på burk?
För att hjälpa grodden. Det finns flera olika frön som bör sandpappras eller öppnas för bättre eller snabbare grodd då ytterhöljet är väldigt hårt - i det här fallet följer jag en instruktionsvido på YT som ser vettig ut.Varför sandpapprar en dom?
Spännande!För att hjälpa grodden. Det finns flera olika frön som bör sandpappras eller öppnas för bättre eller snabbare grodd då ytterhöljet är väldigt hårt - i det här fallet följer jag en instruktionsvido på YT som ser vettig ut.