Vad gör vi? Del CCVIII

Trevlig och alldeles lagom kväll i trevligt sällskap.
Nu sängen.
IMG_2783.webp

Jag är sådär trött igen efter alltför många dagar på raken, men imorgon ska jag försöka ta itu med träningsrutinen igen och se om det hjälper. Jobbar bara två dagar till sedan har jag en ledig!
Hoppas vädret blir okej så att jag kan rensa upp lite i trädgården. Den är rätt pinsam. :bag:

Jag har kommit hem fran heart rehab, om en liten stund maste Jag ge mig ut igen ... ska Jag gora en smorgastarta eller mazariner till en potluck i morgon kvall? 🧐 Jag har aldrig gjort mazariner, (helst langpanna tror Jag) det ar nog darfor Jag tvekar, men smorgastarta kanns lite for involverat mitt i hjarn-fogg och fatigue ... eller tanker Jag fel nu?
Please help,🙏 Jag behover verkligen input, Jag ar inte bra pa att gora kaffe brod och sotsaker.

Har inte sytt på länge känns det som, men denna veckan har jag byggt upp lite förväntan/längtan efter att sy i helgen! Städade hemma efter jobbet, och fick till och med klippt ut några plagg till en kompis son, så när jag sätter igång imorgon är det bara att börja :bump:

Jag har kommit hem fran heart rehab, om en liten stund maste Jag ge mig ut igen ... ska Jag gora en smorgastarta eller mazariner till en potluck i morgon kvall? 🧐 Jag har aldrig gjort mazariner, (helst langpanna tror Jag) det ar nog darfor Jag tvekar, men smorgastarta kanns lite for involverat mitt i hjarn-fogg och fatigue ... eller tanker Jag fel nu?
Please help,🙏 Jag behover verkligen input, Jag ar inte bra pa att gora kaffe brod och sotsaker.
Smörgåstårta känns onödigt komplicerat om du är trött tänker jag. Kan du inte göra en matpaj om du inte vill baka något sött?

Mamma och jag gjorde mazariner för ett par veckor sedan. Det var faktiskt inte alls speciellt besvärligt. Men kan du få tag i mandelmassa? Annars blir det kanske lite jobbigare. Vill du inte göra individuella mazariner så går det ju också bra att göra en mazarintårta (som en jättemazarin)... :)

Mamma och jag gjorde mazariner för ett par veckor sedan. Det var faktiskt inte alls speciellt besvärligt. Men kan du få tag i mandelmassa? Annars blir det kanske lite jobbigare. Vill du inte göra individuella mazariner så går det ju också bra att göra en mazarintårta (som en jättemazarin)... :)

Tell me more about "mazarintarta" ... Mandelmassa finns (Jag har till och med hemma da Jag tankt gora semlor, men inte riktigt orkar med att provbaka bullar igen da Jag inte sparat receptet Jag anvande for tva ar sedan som var sa bra🙄) sa mandelmassa ar inget problem. Har du nagot recept?

Helt otroligt! En stund SOLSKEN när jag promenerade med pållarna 😍. Hållt igång i stallet lite extra 💪 så ikväll smakade det bra med pulled pork med bröd, lite pommes och tzatziki som jag gjorde i förmiddags på massa vitlök och gurka, hur gott är det inte ?!? 😋😍. Öppnade också chokladkakan movie night som legat hemma ett bra tag; så god med sin kaffesmak 😍👌.
Skönt med soffhäng med älsklingen och katterna till veckans Terese I kassan och tittat ikapp nya säsongen av Sveriges Mästerkock men nu blir det att förflytta sig till sängen och läsa en stund innan man slocknar 😴.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 748
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 534
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 373
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 085
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit