Vad gör vi? Del CCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.

Just nu ligger de i fruktdiskarna har ... jattelika, runt 15 kilo per Jackfruit som kostar runt 200 Svenska kronor. Da Jag bott i Asien, dar de vaxer, kan Jag helt klart saga att Jag inte tycker att det ar vart det.
Har (och gissar jag) I Europa far vi inte tag pa en mogen och sot Jackfruit, utan det ar gron och tamligen smaklos. Eller atminstone inte tillrackligt mogen. Men aven en mogen Jackfruit ar lite smaklos om man jamfor med alla andra frukter som finns i varmare klimat, sarskilt i Asien.

Just nu ligger de i fruktdiskarna har ... jattelika, runt 15 kilo per Jackfruit som kostar runt 200 Svenska kronor. Da Jag bott i Asien, dar de vaxer, kan Jag helt klart saga att Jag inte tycker att det ar vart det.
Har (och gissar jag) I Europa far vi inte tag pa en mogen och sot Jackfruit, utan det ar gron och tamligen smaklos. Eller atminstone inte tillrackligt mogen. Men aven en mogen Jackfruit ar lite smaklos om man jamfor med alla andra frukter som finns i varmare klimat, sarskilt i Asien.
200 kronor för en hel frukt? Det var ett bra pris, jämfört med vad som erbjuds här. Jag var 4 veckor i Vietnam i somras, och åt jackfrukt där, så jag vet hur den smakar "på riktigt", när den fått mogna på trädet, istället för att plockas alldeles för tidigt, och sedan få mogna i butiken här i Sverige, som den påse jag köpte idag. Själv gillade jag jackfrukt, även om det absolut fanns andra frukter som också är goda, litchi, mangostan, honungsmango, drakfrukt, rambutan, longan, . Sedan finns det frukter som går att äta, men som jag inte hoppar högt av förtjusning för, som papaya och durian. Jag äter om jag blir bjuden, men föredrar helt klart andra frukter.

Vaknade onödigt tidigt, före 4, men kunde somna om. Vaknade igen vid 6:15 och steg upp. Kunde sova bra trots annan medicin, sååå skönt! Ögonen känns lite bättre, ingen smärta.
Uppdaterar datorn och antivirusprogrammet, det går jättesegt, borde kanske inte begärt två uppdateringar samtidigt. Nåja, kan lösa korsord (på paddan) under tiden.

Edit: Kom på att prova slå av vpn och då blev avp-uppdateringen klar inom 2 sekunder. :up: Nu jobbar Windows update.

Senast ändrad:
Hyresvärden var och kollade på mina element tidigare i veckan, men det är antagligen inte i min lägenhet som problemet är, utan det är fler i huset som har problem. (Verkar som det handlade om ett garantiärende )Men nu när jag vaknade hade jag 17.5 grader och det är "bara" någon liten minusgrad ute. Jag fryser konstant hemma och vet inte vad jag ska göra 🥶😩

Hyresvärden var och kollade på mina element tidigare i veckan, men det är antagligen inte i min lägenhet som problemet är, utan det är fler i huset som har problem. (Verkar som det handlade om ett garantiärende )Men nu när jag vaknade hade jag 17.5 grader och det är "bara" någon liten minusgrad ute. Jag fryser konstant hemma och vet inte vad jag ska göra 🥶😩
Tills problemet är löst får du kanske fundera på att skaffa ett litet flyttbart element, eller varför inte en elektrisk filt?

Tusen tack all som tänkt på.mig! ❤
Söndag den 26/1 kl 17:28 kom samtalet
Måndag den 27/1 runt 05 blev jag opererad. Tisdagen kommer jag knappt ihåg. Vet att jag stod upp 2 ggr och att andningsövningar tog all kraft. Vaknade några ggr tisdag natt och kände mig redan piggare. Blivit av med 4 av 7 kanyler. Har sockerdropp och ett bs på 6. Sista insulinet jag tog var natten mellan sön-mån. Båda organen kickade igång direkt. Nu har jag fått en egen rullator enbart för dränaget och kan röra mig fritt. Varit uppe och gått flera ggr även om det bara är korta sträckor. Läkarna är än så länge jättenöjda även om det inte är helt klart än. Kan fortfarande vända. Sjukvården kan verkligen vara fantastisk ibland. Största problemet nu är att hitta rätt medicinering i form av smärtlindring då jag blir sjukt dålig sv morfin.
Jag är så tacksam för allt tankar ❤️ och ett extra tack till @Islandshästryttaren för uppdatering.
Fantastiskt att det går enligt skolboken. Så himla glad för din skull!!:heart

Om jag får öar så måste jag fasta i fyra dygn. Med sockerdropp.
Är det samma föe dig - att du fastar?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 190
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 260
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 834
Senast: Mkb
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
669
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka