Nu har jag ätit kvällsmat och resten av kvällen ska jag slappa i soffan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jackfrukt
200 kronor för en hel frukt? Det var ett bra pris, jämfört med vad som erbjuds här. Jag var 4 veckor i Vietnam i somras, och åt jackfrukt där, så jag vet hur den smakar "på riktigt", när den fått mogna på trädet, istället för att plockas alldeles för tidigt, och sedan få mogna i butiken här i Sverige, som den påse jag köpte idag. Själv gillade jag jackfrukt, även om det absolut fanns andra frukter som också är goda, litchi, mangostan, honungsmango, drakfrukt, rambutan, longan, . Sedan finns det frukter som går att äta, men som jag inte hoppar högt av förtjusning för, som papaya och durian. Jag äter om jag blir bjuden, men föredrar helt klart andra frukter.Just nu ligger de i fruktdiskarna har ... jattelika, runt 15 kilo per Jackfruit som kostar runt 200 Svenska kronor. Da Jag bott i Asien, dar de vaxer, kan Jag helt klart saga att Jag inte tycker att det ar vart det.
Har (och gissar jag) I Europa far vi inte tag pa en mogen och sot Jackfruit, utan det ar gron och tamligen smaklos. Eller atminstone inte tillrackligt mogen. Men aven en mogen Jackfruit ar lite smaklos om man jamfor med alla andra frukter som finns i varmare klimat, sarskilt i Asien.