Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får man någonsin någon slags "plåster på såren"/kompensation om man klagar på något i Sverige? Mamma och jag hade en - milt sagt - dålig upplevelse på en restaurang. Maten var inget vidare, men det var servicen som var helt uppåt väggarna kass och oprofessionell. När vi gick därifrån stod t.ex. fyra anställda i klunga vid disken och surfade på sina telefoner... Ingen tittade upp och sa "tack", "välkommen åter" eller liknande. Jag mejlade våra synpunkter till huvudkontoret, som sedan skickades vidare till restaurangen i fråga. Idag fick jag svar där man bland annat försvarade sig med att de har så många kunder vid den här tiden. Nej, nej. Det var ju nästan bara vi där... O_o Det här är en kedja. Varför inte skicka ett par rabattkuponger som kompensation för dålig upplevelse? Väldigt lite pengar för dem men en stor gest till en missnöjd kund...
Jag har fått en gratispizza när jag var missnöjd på Pizza Hut. Den första var fel storlek och dessutom lite bränd. Har dock slutat gå till den restaurangen ändå eftersom deras pizzor oftare är brända än bra lagade. Alltså, pizzorna är inte bara "lite mer gräddade än vanligt" utan allt(!) förutom själva osten på pizzorna är kolsvart så att man inte ens kan skilja på paprikan och löken... Som tur var så kunde man också recensera sitt besök där, så det gjorde jag. Rejält.

Jag brukar också passa på att ge omdömen på google maps. Dåliga omdömen till de som sticker ut som ovanligt dåliga och bra omdömen till de som är bättre än väntat. Skriver då alltid förklaring till mitt betyg i fritext-rutan.
 
Resterna. Brickan och skräpet.

Lämna allt skräp antar jag.

Antar att de inte "dukade av" efter sig

Trea på bollen
Aha. Nä, det gjorde vi faktiskt inte heller. Vi brukar alltid vara noga med att ta bort brickan, men den gången fick den stå. Om personalen inte har mer att göra än att de kan stå och fnissa med varandra och surfa på sina telefoner så finns det ingen anledning för oss att hjälpa till. Men det är ju ingen kompensation för min del...
 
Får man någonsin någon slags "plåster på såren"/kompensation om man klagar på något i Sverige? Mamma och jag hade en - milt sagt - dålig upplevelse på en restaurang. Maten var inget vidare, men det var servicen som var helt uppåt väggarna kass och oprofessionell. När vi gick därifrån stod t.ex. fyra anställda i klunga vid disken och surfade på sina telefoner... Ingen tittade upp och sa "tack", "välkommen åter" eller liknande. Jag mejlade våra synpunkter till huvudkontoret, som sedan skickades vidare till restaurangen i fråga. Idag fick jag svar där man bland annat försvarade sig med att de har så många kunder vid den här tiden. Nej, nej. Det var ju nästan bara vi där... O_o Det här är en kedja. Varför inte skicka ett par rabattkuponger som kompensation för dålig upplevelse? Väldigt lite pengar för dem men en stor gest till en missnöjd kund...

Jag tror det är rätt ovanligt... men jag har fått det, bla från ICA när jag köpte något som skulle vara oxfilé men sjutton vet vad det var (det var på en liten bya-ICA och det var ytterst begränsat med "finkött" så jag var tvungen att ta det som fanns). Efter att ha pratat med butiken som kompenserade direkt så tyckte de att jag också skulle prata med ICA centralt och från dem fick jag värdecheckar.

Sedan fick jag en ohygglig kompensation som jag verkligen inte var ute efter när jag på skämt morrade lite på Tacngear när jag köpt en molleväska och särbon dagen efter ville ha samma och då var den mycket billigare. Butikssäljaren tyckte att det dög ju inte så vi fick kepsar, vintermössor och lite annat smått och gott som vida översteg värdet på väskan :laugh: Till saken hör dock att vi hade surrat mycket med säljaren flera gånger innan och köpt varor för ca 15000 på några månader... :D
 
Oj! Det var inte lite det! Jag hade åkt hem igen, men så bor jag typ 4 mil bort.
I normala tider är det inte kö.
Nej nåt jag varit där innan var det aldrig kö, bara den gången! Svärisarna bor 2 timmar bort så vi vet ihop, kändes dumt att åka hem igen 😬
 
Vi kan dessutom konstatera att grannarna ha fullt upp. En granne kunde konstatera att det stod en hantverkarebil hos oss. Men han såg inte vad det var för nånting så han var tvungen att hitta på nånting. Han kom på att han kunde mäta en annan grannes häck.

Inte nog med det. En annan granne har besök av bilskrot..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 712
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 888
Senast: grodan21
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
291
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp