Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Behövde en remiss till mammografin från VC. De bokade en tid nästa dag (dvs idag). Han klämde lite och konstaterade att det är en avlång knöl, vilket kändes skönt eftersom jag började fundera på om jag inbillat mig allt. Han ska skicka en remiss till mammografin. Och präntade noga in att den absoluta majoriteten är godartade och inget att oroa sig över. Särskilt som den var avlång och ca 5 mm.

Nåja, jag får väl traska iväg snällt när jag blir kallad. Även om jag börjar tveka eftersom läkaren sa att den antagligen är godartad.
 
Behövde en remiss till mammografin från VC. De bokade en tid nästa dag (dvs idag). Han klämde lite och konstaterade att det är en avlång knöl, vilket kändes skönt eftersom jag började fundera på om jag inbillat mig allt. Han ska skicka en remiss till mammografin. Och präntade noga in att den absoluta majoriteten är godartade och inget att oroa sig över. Särskilt som den var avlång och ca 5 mm.

Nåja, jag får väl traska iväg snällt när jag blir kallad. Även om jag börjar tveka eftersom läkaren sa att den antagligen är godartad.
Ja det ska du göra. För det är inget man vill missa om den inte skulle vara godartad.
Jag har haft godartarade som de sett på mammografin och ”punkterat” på plats för att verkligen se så den gick att punktera.
 
Ja det ska du göra. För det är inget man vill missa om den inte skulle vara godartad.
Jag har haft godartarade som de sett på mammografin och ”punkterat” på plats för att verkligen se så den gick att punktera.

Hjälp det låter inte kul. Sticker de in en nål i bröstet?
 
Inte meningen att skrämma dig! Jag är extremt nålrädd och sa det på plats när de började prata om att punktera det. Kan väl tro att de kan göra det med vissa, men andra godartade gör man inte det.

Jag är inte nålrädd (diabetiker) det var mer punkterar jag hängde upp mig på. Känner man hur den rinner ut?
 
Tänkte jag skulle vara hemma idag och bara vara framåt eftermiddagen. Men så ringer exet i panik och ber mig komma dit tidigare idag. Tydligen så ringde hans hyresvärdar IGÅR em och sa att dom kommer IDAG och ska bo i lillstugan och undrar om han är hemma.
Blir så trött på hur dom inte hör av sig, inte gjort något underhåll mm. Och så stressar det sönder han och vips så står dom på farstubron. Han betalar ändå hyra och bott där i 15 år. :rage:

Så nu har han panik över både det ena och det andra. Om han ska bli uppsagt på stört, ev få 3 mån uppsägning eller om dom ska göra något annat. Att han är sjukskriven pga psykiska problem så gör inte det saken bättre.

Lite bättre framförhållning kunde dom väl ändå ha. För hans skull. Jag kan ju knappt ens säga att jag behöver åka till ytterligare en butik när jag följer med honom och handlar, i normalfall, utan att det kan bli problem...
 
Varför gick man ens upp ur sängen? Nu är det iallafall uppe i 16 grader och blåst...
361885720_827673512084740_3145182790110581677_n.jpg



Varför ens ta semester om man bara ska gå runt och frysa? *sur* Behöver nog lite mat i mig
 
Behövde en remiss till mammografin från VC. De bokade en tid nästa dag (dvs idag). Han klämde lite och konstaterade att det är en avlång knöl, vilket kändes skönt eftersom jag började fundera på om jag inbillat mig allt. Han ska skicka en remiss till mammografin. Och präntade noga in att den absoluta majoriteten är godartade och inget att oroa sig över. Särskilt som den var avlång och ca 5 mm.

Nåja, jag får väl traska iväg snällt när jag blir kallad. Även om jag börjar tveka eftersom läkaren sa att den antagligen är godartad.
Nej, du går absolut dit!!
 
Behövde en remiss till mammografin från VC. De bokade en tid nästa dag (dvs idag). Han klämde lite och konstaterade att det är en avlång knöl, vilket kändes skönt eftersom jag började fundera på om jag inbillat mig allt. Han ska skicka en remiss till mammografin. Och präntade noga in att den absoluta majoriteten är godartade och inget att oroa sig över. Särskilt som den var avlång och ca 5 mm.

Nåja, jag får väl traska iväg snällt när jag blir kallad. Även om jag börjar tveka eftersom läkaren sa att den antagligen är godartad.
Det är lika bra att gå så slipper man fundera :heart Jag hittade en knöl förra året och blev skickad på mammografi för säkerhets skull fast läkaren var rätt säker på att det var en fettknöl(mamma har haft bröstcancer så de ville va noga). De gjorde ultraljud och konstaterade det var bara en fettknöl, sen var det inget mer med det. Var väldigt skönt veta säkert att det inte var nåt dock :)
 
Känner mig rastlös. Har fönster som behöver målas, men vädret gör det minst sagt besvärligt. Samma ostadiga dramaväder idag med blåst, sol, ösregn... Det jobbiga är hur snabbt molnen seglar upp. Solen skiner och man tar sina målarprylar och går ut. Hux flux är halva himlen jämngrå och sedan kommer störtskuren. För att lika fort vara borta igen. Och sedan upprepar sig historien om och om igen... :cautious:
 
Jag är inte nålrädd (diabetiker) det var mer punkterar jag hängde upp mig på. Känner man hur den rinner ut?
nej, jag är extremt nålrädd och de sa att de förstod, jag la mig ner o sen pratade de om något och jag undrade när de skulle sticka. Och då var det redan klart. Inte jag som är extremt nålrädd kände något alls. Ingenting känns, inget "rinner ut".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 712
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 891
Senast: grodan21
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
291
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp