Vad gör vi? Del CLXXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska snart iväg och hämta gräsklipparen från verkstaden. Har listor på saker att hämta från apoteket och affär. Passerar ett större ICA så ska passa på och handla sånt min vanliga affär på hemorten slutat ta in. Eller om det fortfarande är strul med deras robotlager?
Blir ett farande kors och tvärs över två orter. Tur det regnar så inget annat lockar. Typ långpromenad eller trädgårdsarbete.
 
Ska snart iväg och hämta gräsklipparen från verkstaden. Har listor på saker att hämta från apoteket och affär. Passerar ett större ICA så ska passa på och handla sånt min vanliga affär på hemorten slutat ta in. Eller om det fortfarande är strul med deras robotlager?
Blir ett farande kors och tvärs över två orter. Tur det regnar så inget annat lockar. Typ långpromenad eller trädgårdsarbete.
Har ica haft strul med lagret? Willys vet jag men visste inte Willys...
 
Får man någonsin någon slags "plåster på såren"/kompensation om man klagar på något i Sverige? Mamma och jag hade en - milt sagt - dålig upplevelse på en restaurang. Maten var inget vidare, men det var servicen som var helt uppåt väggarna kass och oprofessionell. När vi gick därifrån stod t.ex. fyra anställda i klunga vid disken och surfade på sina telefoner... Ingen tittade upp och sa "tack", "välkommen åter" eller liknande. Jag mejlade våra synpunkter till huvudkontoret, som sedan skickades vidare till restaurangen i fråga. Idag fick jag svar där man bland annat försvarade sig med att de har så många kunder vid den här tiden. Nej, nej. Det var ju nästan bara vi där... O_o Det här är en kedja. Varför inte skicka ett par rabattkuponger som kompensation för dålig upplevelse? Väldigt lite pengar för dem men en stor gest till en missnöjd kund...
 
Bra besked idag på kivra! :)
20230719_082855.jpg
 
Får man någonsin någon slags "plåster på såren"/kompensation om man klagar på något i Sverige? Mamma och jag hade en - milt sagt - dålig upplevelse på en restaurang. Maten var inget vidare, men det var servicen som var helt uppåt väggarna kass och oprofessionell. När vi gick därifrån stod t.ex. fyra anställda i klunga vid disken och surfade på sina telefoner... Ingen tittade upp och sa "tack", "välkommen åter" eller liknande. Jag mejlade våra synpunkter till huvudkontoret, som sedan skickades vidare till restaurangen i fråga. Idag fick jag svar där man bland annat försvarade sig med att de har så många kunder vid den här tiden. Nej, nej. Det var ju nästan bara vi där... O_o Det här är en kedja. Varför inte skicka ett par rabattkuponger som kompensation för dålig upplevelse? Väldigt lite pengar för dem men en stor gest till en missnöjd kund...

Jomen nog är det väl fortfarande rimligt och vanligt med någon kompensation? Man tycker att det borde vara en ganska basic sak i företagande generellt. Läste nyligen om någon som köpt en påse fröer med dålig grobarhet från Nelson Garden och som skrivit till dem mest för att uppmärksamma saken och utan någon förväntan på annat än max en ny fröpåse. Det är ju i sammanhanget en rätt liten ekonomisk investering men såklart blir man besviken när man går där och glor på sina efterlängtade sådder.

Hon hade snabbt fått en skriftlig ursäkt och ett helt paket med saker som var värt mycket mer än fröpåsen, och sedan skrev hon om denna glada överraskning och det goda bemötandet i en trädgårdsgrupp på Facebook. Och vips sprider sig denna kundnöjdhet hos tusentals glada odlare som tänker positivt om företaget och sprider detta vidare. I stället för motsatsen...
 
Jomen nog är det väl fortfarande rimligt och vanligt med någon kompensation? Man tycker att det borde vara en ganska basic sak i företagande generellt. Läste nyligen om någon som köpt en påse fröer med dålig grobarhet från Nelson Garden och som skrivit till dem mest för att uppmärksamma saken och utan någon förväntan på annat än max en ny fröpåse. Det är ju i sammanhanget en rätt liten ekonomisk investering men såklart blir man besviken när man går där och glor på sina efterlängtade sådder.

Hon hade snabbt fått en skriftlig ursäkt och ett helt paket med saker som var värt mycket mer än fröpåsen, och sedan skrev hon om denna glada överraskning och det goda bemötandet i en trädgårdsgrupp på Facebook. Och vips sprider sig denna kundnöjdhet hos tusentals glada odlare som tänker positivt om företaget och sprider detta vidare. I stället för motsatsen...
Jag vet inte. Jag bodde ju i USA i många år och där var kompensation för en dålig upplevelse liksom standard. I Sverige har jag nog aldrig fått någonting när jag har klagat, och då lägger jag mig alltid vinn om att att vara saklig och trevlig när jag skriver...(nu låter det kanske som om jag klagar titt som tätt, men så är det verkligen inte... ;) )
 
Får man någonsin någon slags "plåster på såren"/kompensation om man klagar på något i Sverige? Mamma och jag hade en - milt sagt - dålig upplevelse på en restaurang. Maten var inget vidare, men det var servicen som var helt uppåt väggarna kass och oprofessionell. När vi gick därifrån stod t.ex. fyra anställda i klunga vid disken och surfade på sina telefoner... Ingen tittade upp och sa "tack", "välkommen åter" eller liknande. Jag mejlade våra synpunkter till huvudkontoret, som sedan skickades vidare till restaurangen i fråga. Idag fick jag svar där man bland annat försvarade sig med att de har så många kunder vid den här tiden. Nej, nej. Det var ju nästan bara vi där... O_o Det här är en kedja. Varför inte skicka ett par rabattkuponger som kompensation för dålig upplevelse? Väldigt lite pengar för dem men en stor gest till en missnöjd kund...
Du får göra som de jag såg på McDonalds häromdagen. De som satt vid bordet bakom ryggen på mig sa. -jag tycker servicen är så dålig här så jag tänker inte ta bort nånting. Har någon nått att invända mot det? Så gick sällskapet ut.
 
Har bestämt mig för att jag vill ha fina "familjefoton" på mig och hundarna. Nu har jag också, troligen, bestämt fotograf! Jag kollade i en fb-grupp för fotografer och fick massvis av olika förslag. Nu har jag kollat upp samtliga och en av dem kändes rätt på en gång, sådär som jag själv skulle velat ha det om jag nu varit duktig och erfaren människofotograf :p Så. Senare idag ska jag kontakta henne och hoppas på att hon har lediga tider som passar mitt knasiga schema också. Det känns jättebra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 712
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 888
Senast: grodan21
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
291
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp