Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack, snälla, @bumpo.
Tavlan är underbar. Tänkte rama in den, men är ju lite lätt usel på att få sånt gjort. Kanske tar det när vi har vår arbetsgrupp som jag har startat. Röja bland teckningar och foton och rama in, sätta upp, är ju en jättebra uppgift nästa gång vi ska vara hos mig.
Det är ju en utmärkt idé att ta hjälp om man har svårt att få tummen ur ibland. ;) jag brukar skamlöst utnyttja mamma då för hon lyckas alltid få igång mig :D jag vill även tillägga att hon utnyttjar mig på exakt samma sätt när hon är segstartad. :rofl: Även om jag kanske inte kan göra så mycket just nu eftersom orimligt tjock och tiden går sakta....
 
Senast ändrad:
Är supertaggad för barnkalas hos min lillebror, twinsen fyller år och deras storebror på 5 år är superkul att spela spel med.

Min bror däremot är inte taggad på kombon småbarn + anarkistisk faster och farfar + tårta. Förstår inte vad han menar med det...:angel:
 
Om de två styckena hör ihop, vad ska 1177 säga/göra?
Han gäspade, det knakade till ordentligt sen känns det möjligen lite bättre.

Diverse knaster och knak av olika omfattning i bröstrygg/revben beror nästan alltid på nån låsning och folket som hjälper med sånt är fysioterapeut eller en duktig massageterapeut :up:

Har själv stora problem med låsningar i både bröstrygg och ländrygg och det både knastrar och knakar lite nu och då av rörelser som ruckar låsningen.
Tror tanken kommer ifrån att det var att sambon kraschade i gatan från sin elbräda, så ifall något är sprucket/brutet, men han är ju också inne på att det ändå inte ”görs” så mycket med skadade revben. Mer än typ vila och låta det läka 🤔

Edit: Tack hörni förresten apropå sambo, känns så orimligt bra 😍
 
Tror tanken kommer ifrån att det var att sambon kraschade i gatan från sin elbräda, så ifall något är sprucket/brutet, men han är ju också inne på att det ändå inte ”görs” så mycket med skadade revben. Mer än typ vila och låta det läka 🤔

Helt rätt av honom.
Drog loss ett revben helt från bröstbenet ifjol så fästet "flöt fritt" och det gjordes inget åt, sånt får självläka.

Det är nog bara om en lunga punkteras som de gör något åt en revbensskada och då är det nog ändå inte revbenet som åtgärdas skulle jag tro, utan skadan det orsakat.
 
Tupplurade mellan 10 & 12 efter tidig morgon och lite hundträning, tog sen en kort promenad och därefter släppte jag ut tjejerna i finvädret och har själv bara tagit det lugnt, småplockat lite inne och kört igång en tvättmaskin.

Så extremt behövligt och skönt med slö och slappardagar 🤗 vilket ca alla av mina lediga dagar är numera, ffa lördagar 😅
 
Så extremt behövligt och skönt med slö och slappardagar 🤗 vilket ca alla av mina lediga dagar är numera, ffa lördagar 😅
Visst är det. Underbart :) ! Har hittills inte gjort mycket mer än tvättat och hängt ut en tvätt och varit iväg på en skön (men blåsig) promenad med make och hund. Det finns rester att äta, så ingen matlagning krävs heller. Tror dock att jag ska baka våfflor för det är jag sugen på.... :)
 
Varit sjukt trött ett tag och i dag har jag bara matat och gått ut med hundar och legat i sängen och vilat. Gick nyss upp och såg att idén att lägga sig med blött, utsläppet hår gett mig samma look som min hund. Hon har börjat få mer hår på öronen. Men det står rätt upp/ut. Vi ser ut som att jag aldrig hört talas om borste och bor i en grotta i skogen. 😅
62200E8F-DFF2-4557-B213-1475CD832137.jpeg
 
Ah, de har jag faktiskt köpt en del av. Både på en marknad och sen via webshoppen. Men var nog ett år sen jag var in där.
Dessertsåserna är underbara! Och rabarbersaften! Och deras glöggar! 😍🤤
Måste nog köpa mer snart. Kanske ska äta innan jag går in och kollar och beställer. Lär bespara mig ganska många hundralappar så. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 128
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 449
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
982
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 844
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp