Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är sjukt trött
Men nu har nästa läsårskalendrar kommit så nu närmat sig sommarlovet.
Nu är de flesta klara med nationella proven med.
Har några som varit borta som ska göra nästa vecka.
Sen laddar vi för att gå upp i år 4.
Känns jättenervöst.
Har inte stenkoll på mellanstadiet kan man säga.
Men har ju lite tid på mig.
 
Var lite kyligt i morse men satte igång med storstädning och organisera om här hemma- började med sovrummet och där är det ju som varmast just nu med solen rakt in; svettigt så jag fryser ej :p
 
Sovit 9.5h O_o

Sambon testade ett djupt andetag igår och något knakade till HÖGT på slutet :eek:
Men det kanske blev lite bättre? Var det inte på buke jag läste om att knäcka tillbaka reven som hoppat eeh, ur led?

Idag ska jag höra med 1177 om vi ska kolla upp något, och kanske komma iväg och packa ihop lite av mina saker.
Nu officiellt sambo med flytt anmäld och allt :heart
 
Hoppar in i denna eminenta tråd då till slut. Känner att ni, mina vänner, får vara ställföreträdare för vardagspratet med älsklingen, som jag saknar så...

Jag har varit upp med hunden på tomten ett par vändor och lagt mig igen, nu uppe sedan kl. 10. Fodrat hästarna (tog in dem vid 02, så kan ta sovmorgon med gott samvete) och gått en sväng med hunden.
Hämtat dottern som sovit hos kompis och sitter nu med kaffekoppen och lyssnar på radio.
Känner mig skönt lördagsslö, men mycket städning och röjning som väntar idag. Prio 1 är att bytta batterier i brandvarnarna i alla fall. Och så vill jag rida ut en sväng.
Men jag sitter nog här en stund till och njuter av att dottern städar alldeles av sig själv....
Mina barn verkar vara våryra eller något, för åttaåringen städade handfaten och bänken i badrummet alldeles av sig själv vid kl. 9 och äldsta dottern har börjat vårstäda och satte nyss upp en krok för hundens koppel, som legat och drällt sedan inköp för sisådär fyra månader sedan. Konstiga barn jag har! Eller så gäller det att prioritera bort städningen så länge så att till och med barnen får nog. I så fall har jag lyckats. Hm, kanske kan skriva en bok om barnuppfostran utifrån den tesen. Det kanske blir succé.
20230506_115210.jpg

Titta så fint det blev med DS-hängaren.
 
Sovit 9.5h O_o

Sambon testade ett djupt andetag igår och något knakade till HÖGT på slutet :eek:
Men det kanske blev lite bättre? Var det inte på buke jag läste om att knäcka tillbaka reven som hoppat eeh, ur led?

Idag ska jag höra med 1177 om vi ska kolla upp något, och kanske komma iväg och packa ihop lite av mina saker.
Nu officiellt sambo med flytt anmäld och allt :heart
Kanske bra att kolla upp för sambon, läkare eller fysio?
Stort grattis till samboskapet! :heart
 
Sambon testade ett djupt andetag igår och något knakade till HÖGT på slutet :eek:
Men det kanske blev lite bättre?

Idag ska jag höra med 1177 om vi ska kolla upp något

Om de två styckena hör ihop, vad ska 1177 säga/göra?
Han gäspade, det knakade till ordentligt sen känns det möjligen lite bättre.

Diverse knaster och knak av olika omfattning i bröstrygg/revben beror nästan alltid på nån låsning och folket som hjälper med sånt är fysioterapeut eller en duktig massageterapeut :up:

Har själv stora problem med låsningar i både bröstrygg och ländrygg och det både knastrar och knakar lite nu och då av rörelser som ruckar låsningen.
 
Har bilångest. :arghh::cry:
Ska in till stan och skaffa ett luftfilter ifallattom. Funderar på om det finns nån jag vågar fråga om byte. (be om hjälp är inte min starkaste gren...)

Jag tänker absolut inte, med mina darriga svaga händer, ge mig på nåt jag inte begriper, bara med youtube-hjälp.
Det enda jag begriper är att det är enkelt....

Haha - bara för att jag jagade upp.mig om bilen så har den självläkt och spinner som en katt, går stadigt och säkert.

Den ville bara se till att jag är på alerten :mad:
 
Välkommen till tråden @Tualma och ja, det blev sanslöst fint med koppel-hängaren. Speciellt med tulpantavlan intill :love:

Grattis till samboskapet @Lightzone
Tack, snälla, @bumpo.
Tavlan är underbar. Tänkte rama in den, men är ju lite lätt usel på att få sånt gjort. Kanske tar det när vi har vår arbetsgrupp som jag har startat. Röja bland teckningar och foton och rama in, sätta upp, är ju en jättebra uppgift nästa gång vi ska vara hos mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 128
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 449
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
982
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 844
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp