Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vaknade åt h-vete tidigt. Sedan blev det tydligen ett tag i minnenas tecken, verkligen en kandidat för att skriva ostligaste( ahaha var har den översättningen varit hela mitt liv) inlägget på buke någonsin. Kändes ändå som en positiv start på dagen så gick nyss upp för att göra en av mina sista grötar från kalendern. Det gick åt skogen :cry: Men slurpar i mig det som överlevde, vill passa på att duscha men brukar lyssna på musik och vill inte störa grannarna än :angel:
 
Vaknade 4:50 :cautious: men somnade om och vaknade igen 5:45. Uppåhoppa!!
Funderar på att se tv eller play men det är ganska skönt att inte ha på nåt ljud så vet inte, kanske ska skriva brev i stället.
Har ätit frukost i form av två äpplen.
 
Kikar på alternativa arbetstider, till viss del kan jag välja själv (går ner i tid för barn under 8 år). Men det ska passa med inkomst, barnens måltider på skola, restid osv.
 
Min katt är ju oftast den som blir uppspöad här tyvärr men jag gissar på att han snart vill ut. Har blivit väldigt mycket längre innetid på morgonen sen vi satte upp mörkläggningsgardinen :D han är som sagt söt men inte så smart alla gånger min bebis :love::laugh:

Tyvärr måste jag medge att min kan vara ett litet as... men hon lämnar knappt gården, dvs hon ger sig på dem som kommer in på hennes revir. Det är ju inte så hon går runt hos andra och muckar :laugh:

Edit: Det finns enormt mycket katter här och de verkar ha delat upp reviren rätt bra (det finns ju mycket utrymme också). Sedan var det enormt länge sedan jag såg någon katt som kunde tänkas vara okastrerad, de katter som rör sig här är katter jag känner igen och vet var de hör hemma.
 
Har bilångest. :arghh::cry:
Ska in till stan och skaffa ett luftfilter ifallattom. Funderar på om det finns nån jag vågar fråga om byte. (be om hjälp är inte min starkaste gren...)

Jag tänker absolut inte, med mina darriga svaga händer, ge mig på nåt jag inte begriper, bara med youtube-hjälp.
Det enda jag begriper är att det är enkelt....
 
Tyvärr måste jag medge att min kan vara ett litet as... men hon lämnar knappt gården, dvs hon ger sig på dem som kommer in på hennes revir. Det är ju inte så hon går runt hos andra och muckar :laugh:

Edit: Det finns enormt mycket katter här och de verkar ha delat upp reviren rätt bra (det finns ju mycket utrymme också). Sedan var det enormt länge sedan jag såg någon katt som kunde tänkas vara okastrerad, de katter som rör sig här är katter jag känner igen och vet var de hör hemma.
Ja, alltså Jack har ju inte så stort revir precis runt lägenheten för det bor två äldre kattdamer i vår länga som är hela områdets härskare. Han håller sig undan från dem. Så lite smart är han. Men vi bor granne med flera stora åkrar och skogar som han är kung i så han är inte lägst i hierarkin i alla fall.

Jag tror att alla katter här är kastrerade med, inklusive Jack.
 
Ligger i sängen och mornar mig medan jag väntar på att pappa ska komma tillbaka från bageriet med nybakade scones, mandelcroissants, pain au chocolat och annat gott. Till detta blir det både bubbel och kaffe/te eftersom maken fyller år 😊

Sen ska vi nog se nån timme av kröningen, även om ingen av oss bryr sig nämnvärt och åtminstone 2 av 4 till och med tycker ganska illa om kungahuset. Känns dock som något man bör ha sett åtminstone lite av, särskilt när man bor här. Det bästa som kommit ur hela det här spektaklet för oss är annars att vi är lediga på måndag :p
 
Äter en matlåda med typ prinskorvsgratäng. Gick hårt med vitlöken då jag testade fryst hackad :rofl: Men gott!
Jag trodde att jag var hyffsat pigg tills jag insåg att matlådan snällt gått 3 min i micron och tog ut den men inte insåg förrän senare att microplattan inte ens var inne där efter morgonens grötöversvämning? Ooops.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 128
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 449
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
982
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 844
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp