Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollegan är en sån hopplös doktor 🫣 ❤️
Hon kommer alltid minst en halvtimme för sent och kanske ringer samma vecka om du har tur. Sist lovade hon mig att ringa en patient ”ikväll”, sen ”imorgon” men det blev i alla fall dagen efter det… :bag:

Jag önskar att läkare inte var så tidspressade att de ringde långt efter deras arbetstid eller kommer en halvtimme sent till alla sina möten. Finns extremt lite gulligt kring hur trasigt sjukvårdssystemet är tyvärr, tycker jag och vilka dåliga situationer det placerar både personal och patienter i. Men det vet du såklart som jobbar i vården.
 
Efter jobbet körde jag till Hööks i Malmö. Hämtade nytt exemplar av dotterns favorittyglar och köpte sen med mig mat hem :d
Efter maten har jag duschat och nu kollar jag på Masked singer. Avrundar sen kvällen med dagens Diamond League och sen sovdags :)
Snart sovdags här... imorgon samling 9.20 mot avfärd mot svalboviken och swedish League i orientering..... skall bli häftigt...
 
Jag önskar att läkare inte var så tidspressade att de ringde långt efter deras arbetstid eller kommer en halvtimme sent till alla sina möten. Finns extremt lite gulligt kring hur trasigt sjukvårdssystemet är tyvärr, tycker jag och vilka dåliga situationer det placerar både personal och patienter i. Men det vet du såklart som jobbar i vården.
Nej, det är inte gulligt. Det var inte så jag menade. Håller helt och fullt med dig!
 
Middag blir det, iallafall! :love:
Firar nytt jobb till hösten och att livet är fint 🥳🥳 Och att god mat och dryck är god mat och dryck :D

Löjromsfiesta O_o

07022EEE-D120-48DF-9903-5CC9052376CC.jpeg
 
Stallet jag kikade på idag var tyvärr inte alls som jag tänkt mig. Vi delar på alla pass vilket (till vintern) skulle betyda att jag måste åka ut nio gånger/vecka. Det är såklart inte hållbart. Plus in- och uttag av andras hästar samt andra som hanterar mina hästar. Ligghallen var dessutom mindre än minimibehovet för mina tre, vet inte riktigt hur man tänkt där. Nä, får leta vidare.

Hämtat ut paket med lite grejer till ponnyn, vi ska testa novabett. Det är dock två cm för stort, så det kanske blir helgalet.

Fick även brev från jobbet att jag är krigsplacerad, bra ändå att veta vad som gäller. :)
 
Fasen vad jag är klantig! Min luftfuktare har börjat avlida pga mkt kalk i vattnet. Ny beställd men försenad. Så den började låta som satan nu. Jag klappade till den lite nätt och den blev tyst ett tag. Sen lät den igen och jag upprepade. Till slut drämde jag till av bara den och maskinen blev tyst. Men jag lyckades slå i tummens första led skithårt på en kant. Först kunde jag inte riktigt röra den i normala vinklar. Kändes inmosad. Drog i den lite och den går att röra mer normalt. Men nu ser man hur en liten blödning där inuti börjar ta form.
Idiot! 🙄
Tur att det inte är hästjobb inbokat kommande v. 😅
 
Först fredagsmys med härligaste hästen som kom I en härlig galopp fram till grinden tillsammans med hagkompisen 😍. Fick sällskap ut en kort skrittrunda av ett par stallkompisar och i väntan på sällskapet hann vi skritta, travjogga och dels i nedsittning och ett par finfina galoppfattningar ur ryggning 😊. I väntan på att stallkompisen satt upp på sin unghäst blev min otålig och slog med en framhov i backen 😅. När vi kom tillbaka blev det lite galopp på ridbanan innan avskrittning; härlig ridning i den fina vårkvällen på härlig häst 🥰.
Efter stallet var det hög tid att laga middag; norpade åt mig de två sista pinsa på hyllan i affären tidigare idag för att göra pizza- jag ville prova med ny topping medan sambon höll sig till det vanliga- och såklart fick kissarna smaka ett par musslor 🥰.
 
Var hemma på parkeringen kl. 23.01 så höll tiden bra.
Nu äter jag kvällsmacka och tittar lite på Matrix. Får se hur långt på filmen jag orkar titta innan jag somnar. 😅
 
Alltså så GOTT! 😋😍. Pinsa med chevre, förkokta rödbetor, honung och så ruccola (de starkaste jag ätit på evigheter må jag säga) och till detta "borde" väl ett glas rödvin vara passande men jag föredrar Coca cola 😄. Fredagsmys med älsklingen till veckans avsnitt av Masked Singer Sverige och nostalgi med Spice Girls låt Wannabe 😁.
 
Funderat på att träna hemma eller springa/gå en sväng nu på morgonen. Får bli träning, kaffe och planera livet lite. Jag vill nämligen ut och resa, får se om jag kommer iväg på nånting eller om det förblir en dröm.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 129
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 450
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
982
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 844
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp