Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det ingen - från arbetsgivarens sida alltså - som kontaktar en person som inte dyker upp till sitt jobb?

Jodå och jag vet att hen har haft långa diskussioner med personen ifråga. Men det verkar inte fungera. Alltså jag är inte hindrad av frånvaron, men som sagt, blir ändå lite orolig. Vet inte om det är integritetskränkande att fråga om vi kan byta mobilnummer så jag kan messa och fråga om hen är ok. Men hen är ny så det känns lite konstigt att fråga.
 
Spanska odlingar ska man nog se upp med både när det gäller besprutningar, men även om de odlas med stora mängder konstbevattning. Borde inte du dessutom med tanke på din diabetes tänka lite mer på hur mycket frukt och bär du äter och när du äter försöka äta mer efter säsong? O_o

Ska kolla på ursprungsland. Eh jo, jordgubbar är dock bättre än klementiner. Behöver något att tugga på. Jag är nog en hycklare eftersom jag är för en bojkott av snittblommor som rosor eftersom de också kräver stora mängder vatten och odlas i afrikanska länder där småbönder tvingas bort när vattennivåerna sjunker.

Edit: Och att bidra till vattenkatastrofen särskilt under torkan som drabbat delar av Afrika hårt, bara för att ha blommor i en vas är förkastligt. Varför kan vi inte köpa mer svenska blommor?
 
Ska kolla på ursprungsland. Eh jo, jordgubbar är dock bättre än klementiner. Behöver något att tugga på. Jag är nog en hycklare eftersom jag är för en bojkott av snittblommor som rosor eftersom de också kräver stora mängder vatten och odlas i afrikanska länder där småbönder tvingas bort när vattennivåerna sjunker.

Edit: Och att bidra till vattenkatastrofen särskilt under torkan som drabbat delar av Afrika hårt, bara för att ha blommor i en vas är förkastligt. Varför kan vi inte köpa mer svenska blommor?
Svenska morötter är bättre men inte lika gott som frukt. ;)
 
Kan pusta ut. Fick jobba utan tjafs. Trots att det var stressigt i dag så var det så skönt att bara få jobba.

Nu köpa godis och tårtbit, sen gymmet, sen hem till katten.

Tårtbit för att jag i morgon eller på söndag ska fira att jag för sista gången har sista dagen med mens :angel: :D
 
En shettis!
Vågar inte köra travaren jag hjälper till med nu, utan tömkör och promenerar bara. Han är lite för snabb för mig. 😅
Så letar en ponny som jag kan köra då jag saknar körningen.
Du skulle haft min ”mininordis”, 110 cm hög
 

Bifogade filer

  • IMG_6358.webp
    IMG_6358.webp
    719,9 KB · Visningar: 51
Har ångest över en jobbgrej som kommer ske efter arbetstid, vill helst inte gå. Har en bra ursäkt. Men är lite ledsen för att det känns så.

Stör mig (ursäkta, egentligen en annan tråd) på närmaste kollegan som inte kan ta ett eget beslut och bara säger ”Om du går går jag, om du inte går så går inte jag heller!” 🤦‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 130
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 450
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
982
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 844
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp