Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spårar paket. Beställde från The Body Shop den 27/4 och paketet har fortfarande inte levererats till transportören utan befinner sig någonstans i Frankfurt. 5 hela arbetsdagar vid dagens slut (Första Maj borträknad) så tror inte de kommer hålla sitt löfte om 5-6 arbetsdagar. :cautious:
 
Har lämnat bilen på verkstad för service och ”diverse annat”, så sitter nu på nålar på jobbet och hoppas att det där andra inte är alltför allvarligt 😬 Redan haft den på vanlig verkstad en gång men testar nu lyckan hos licensierad märkesverkstad
 
Sitter typ mitt emot en kollega på spårvagnen och båda låtsas om att vi inte ser varandra. Vill bara sitta själv och lyssna på musik.

Vi är ett helt gäng som pendlar med samma buss (som tar ca en halvtimme) till jobbet. Det är en uttalad regel bland oss att alla sitter för sig själva på bussen och den sociala samvaron börjar på busshållplatsen när vi kommer fram. Har fortsatt även när kollegor bytts ut osv. Väldigt skönt faktiskt! Vi gillar varann och pratar konstant resten av dagen. Men alla är överens om att den där halvtimmen på morgonen är bäst att ha för sig själv :)
 
Håller tummarna för att jag bara får göra mitt jobb i dag och slipper krångel och tjafs.
Det kommer bli en dag av kaos och stress, eftersom det händer vissa grejer i dag, men jag har koll på vad jag ska göra på ett ungefär och jag vill inget hellre än att bara fokusera på det och jobba på.
 
Vi är ett helt gäng som pendlar med samma buss (som tar ca en halvtimme) till jobbet. Det är en uttalad regel att alla sitter för sig själva på bussen och den sociala samvaron börjar på busshållplatsen när vi kommer fram. Väldigt skönt faktiskt! Vi gillar varann och pratar konstant resten av dagen. Men alla är överens om att den där halvtimmen på morgonen är bäst att ha för sig själv
Skönt att ni har pratat om det!
Nu blev det lite konstigt, men ändå skönt att jag märkte att hon också undvek mig. Pratade sedan som vanligt när vi klev av.
 
Ser på Nyhetsmorgon och dricker chokladte. Blev lite kall när jag vädrade och det var bara 22˚ inne. Nu är det 23˚.
Funderar på vad jag ska göra idag. Ett alternativ är att vara och kopiera papper men det är inte jättebråttom så kan ta det på lördag.
Har ett plagg att hämta, som en affär tog in till mig.
Skulle vilja svara på ett brev jag fick av min moster i mars. Ska nog göra det först. 🤔
Är hungrig.äta frukost kanske.
 
Det var visst Morgonstudion jag kollade på :confused: men nu ser jag Morgonstudion.

Edit: Suck! Vad är det med mig? Nu ser jag Nyhetsmorgon.
 
Sitter av nagon anledning och raknar pa vad ett eventuellt lagenhetskop skulle kosta mig. Ar konservativ pa flera horisonter - lanar mindre an max, raknar pa nuvarande lon (vantar en viss hojning (okant % annu) i Juni) + letar efter nytt jobb). Lanet (inkl. viss amortering) och uppskattade rakningar (forsakring, varme, vatten, el, internet, kommunalskatt) skulle kosta mig 51% av lonen.
Det ar val en hel ohemulen andel av lonen att lagga pa att bo? Vad ar detta for bostadsmarknad!
Det räknar jag typ kallt med nu för tiden :meh:

Ett tag hyrde jag en 38 kvm 2a (privat dock) som kostade 9000 kr/månad (och då hade jag lyckats förhandla ned priset) och hade 15' i lön (efter skatt). Såg sedan när jag flyttade att de hade höjt priset till 10-11' eller vad det var 🤷‍♀️
Visst det var väldigt fint och ett eget litet hus som låg rätt bra till, men man får räkna kallt med att lägga ut en hel del - dvs det börjar kännas som att det är de med högbetalda jobb som har råd att hyra 😅
Nu gäller ditt fall köp men det känns som att lite samma sak gäller där...
 
Hittade en annons för ett jobb som liknar det förra rätt bra, visserligen blev jag rätt trött på arbetsuppgifterna då men det var för att jag ville ha mera administrativa uppgifter och det verkar detta innehålla. Men jag har inte några höga förhoppningar, känns som att jag är noll attraktiv på arbetsmarknaden förutom när arbetsgivaren kan få lönebidrag 😞
 
Vaknade tidigt i vanlig ordning. Släppte ut hundarna och gav dem och katterna mat innan jag tog in dem och sen la mig igen. Sovit nån timme, surfat lite och ska nu fixa lite mat åt mig själv innan en längre hundpromenad. Funderar på om jag ska gå ut med hundarna i morgonbitti när jag vaknar och chansa på att fästingarna inte orkat krypa fram efter nattens minusgrader. 🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 129
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 450
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
982
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 844
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp