Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kallt! Här blev det -1. Det är alldeles för kallt för att... ...ja, bara alldeles för kallt. För allt!-5 som kallast under natten Ja, jag eldar
Kallt! Här blev det -1. Det är alldeles för kallt för att... ...ja, bara alldeles för kallt. För allt!
Sitter typ mitt emot en kollega på spårvagnen och båda låtsas om att vi inte ser varandra. Vill bara sitta själv och lyssna på musik.
Skönt att ni har pratat om det!Vi är ett helt gäng som pendlar med samma buss (som tar ca en halvtimme) till jobbet. Det är en uttalad regel att alla sitter för sig själva på bussen och den sociala samvaron börjar på busshållplatsen när vi kommer fram. Väldigt skönt faktiskt! Vi gillar varann och pratar konstant resten av dagen. Men alla är överens om att den där halvtimmen på morgonen är bäst att ha för sig själv
Det räknar jag typ kallt med nu för tidenSitter av nagon anledning och raknar pa vad ett eventuellt lagenhetskop skulle kosta mig. Ar konservativ pa flera horisonter - lanar mindre an max, raknar pa nuvarande lon (vantar en viss hojning (okant % annu) i Juni) + letar efter nytt jobb). Lanet (inkl. viss amortering) och uppskattade rakningar (forsakring, varme, vatten, el, internet, kommunalskatt) skulle kosta mig 51% av lonen.
Det ar val en hel ohemulen andel av lonen att lagga pa att bo? Vad ar detta for bostadsmarknad!
Bussen (eller spårvagnen) är tid för att slumra påSitter typ mitt emot en kollega på spårvagnen och båda låtsas om att vi inte ser varandra. Vill bara sitta själv och lyssna på musik.
Jag är uppe senast 7 även på helgerna. Hästarna måste ju ut!Precis så länge sover jag knappt en ledig dag...