Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför är så många svenska låttexter så... Fjompiga? Lyssnar på mycket svensk musik ikväll och vad det är få textförfattare som faktiskt skriver med lite djup. Eller så är det jag som återigen fastnat i bimbopoppen oavsett genre.
Jag begriper att det är svårt att toppa den totala poesin i 'En Slemmig Torsk I En Brödrost' men nog kan det bli bättre än 'Tapetklister under mina skor du är så mycket vackrare än du tror' :D
 
I dag har eleverna sprungit Rynkebyloppet. (För svårt sjuka barn)
Min elev fixade drygt 2,6 km i rullstol. Jag slutar aldrig att imponeras.
Helgen inleddes i strålande sol och nu har jag långfikat först med kollegor och sen blev jag kvar och pratade med en annan elev och dennes mamma. Inget tvång alltså utan bara trevligt.
Mina nya skor hade kommit också. IMG_1742.jpeg
 
Jag begriper att det är svårt att toppa den totala poesin i 'En Slemmig Torsk I En Brödrost' men nog kan det bli bättre än 'Tapetklister under mina skor du är så mycket vackrare än du tror' :D
Jag tror jag fastnat i bimbopoppen för få låtar ger mig en lika stark käftsmäll av känslor som 'Bara om min älskade väntar' med Nationalteatern eller de flesta låtarna av Ebba Grön eller Cornelis eller Radioaktiva Räker eller mycket av punken rent allmänt.
 
Min läkare skulle ringa kvart över fem. Hon har fortfarande inte hört av sig. Suck. Och nu är det helg så kommer inte få tag på henne förrän tidigast på måndag.
Hav förtröstan! Än är kvällen ung. Har en läkare som oftast ringer på fredagkvällar vid 19:30. Hon har förklarat att telefontider inte ges tid avsatt i deras kalender så hon sitter kvar och betar av på fredagskvällarna. Galet system! Hoppas du får kontakt innan helgen.
 
Sambon tyckte jag varit så duktig senaste tiden med mycket saker. Så han skulle dels åka och köpa god hämtmat nu och tyckte han kunde ta mig och hundarna på en SPA-weekend.
Jag skulle ringa och beställa maten ett tag efter han åkt iom att det är en bit och skulle messa vad jag valt. Började drömma om SPA och surfade och kollade upp. Sen ringder han och undrar vad jag beställde till mig. Jag glömde beställa maten! 🙈😅
Tur att köket var öppet fortfarande.:laugh:
 
Hav förtröstan! Än är kvällen ung. Har en läkare som oftast ringer på fredagkvällar vid 19:30. Hon har förklarat att telefontider inte ges tid avsatt i deras kalender så hon sitter kvar och betar av på fredagskvällarna. Galet system! Hoppas du får kontakt innan helgen.
Kollegan är en sån hopplös doktor 🫣 ❤️
Hon kommer alltid minst en halvtimme för sent och kanske ringer samma vecka om du har tur. Sist lovade hon mig att ringa en patient ”ikväll”, sen ”imorgon” men det blev i alla fall dagen efter det… :bag:
 
Var helt och totalt kaputt när jag körde hem från jobbet, så hystade ut tjejerna i hundgården och halvsov på soffan 1 h, tog in tjejerna och däckade som en klubbad sälkut i 3 h.
Sen åkte jag in på byn, fredagstankade och handlade lite och nu är jag nära nog som folk igen.

Astrött, men ändock mänsklig 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 129
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 450
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
982
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 844
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp