Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ah, de har jag faktiskt köpt en del av. Både på en marknad och sen via webshoppen. Men var nog ett år sen jag var in där.
Dessertsåserna är underbara! Och rabarbersaften! Och deras glöggar! 😍🤤
Måste nog köpa mer snart. Kanske ska äta innan jag går in och kollar och beställer. Lär bespara mig ganska många hundralappar så. 😅
Köpte hem en liten burk rabarberkolasås denna gång, tror den är himmelsk till vaniljglass!
 
Våfflorna blev ovanligt lyckade. Misstänker att jag inte borde slarva med att låta smeten svälla. Den fick stå och vila i ca 25 minuter idag, och SÅ lättbakad :) ! Fastnade ingenstans. Jag åt mina med jordgubbssylt och creme fraiche (hade ingen vispgrädde hemma, men creme fraiche är nästan godare :d). Nu sitter jag och myser med kaffe...
 
Har varit ute i solen 🌞
Både för fortsatt träning av ungtiken i hennes liv som gårdshund, men fick också krafsat bort dött gräs från vinbärsbuskarna och krattade lite här och var där det behövdes.
Såg också att jag behöver pytteprojekta runt några buskar framöver, men det blir en annan dag det :up:
 
Sovit 9.5h O_o

Sambon testade ett djupt andetag igår och något knakade till HÖGT på slutet :eek:
Men det kanske blev lite bättre? Var det inte på buke jag läste om att knäcka tillbaka reven som hoppat eeh, ur led?

Idag ska jag höra med 1177 om vi ska kolla upp något, och kanske komma iväg och packa ihop lite av mina saker.
Nu officiellt sambo med flytt anmäld och allt :heart

Yep, det ar inte helt ovanligt att revben gar ur led.

Helt rätt av honom.
Drog loss ett revben helt från bröstbenet ifjol så fästet "flöt fritt" och det gjordes inget åt, sånt får självläka.

Det är nog bara om en lunga punkteras som de gör något åt en revbensskada och då är det nog ändå inte revbenet som åtgärdas skulle jag tro, utan skadan det orsakat.

Nja, nar jag hade ett revben som var ur led och som lakaren sa, "en floater" som flot omkring och lag och gnagde pa de andra revbenen sa manipulerade hon det tillbaka och "poppade" in det dar det skulle vara. Hon papekade att det kunde gora rejal skada om man lat det vara, "Sa det ar ju bra att det gor ont sa folk kommer i vag till docktorn eller chiropractorn sa vi far fixa problemet".
 
Yep, det ar inte helt ovanligt att revben gar ur led.



Nja, nar jag hade ett revben som var ur led och som lakaren sa, "en floater" som flot omkring och lag och gnagde pa de andra revbenen sa manipulerade hon det tillbaka och "poppade" in det dar det skulle vara. Hon papekade att det kunde gora rejal skada om man lat det vara, "Sa det ar ju bra att det gor ont sa folk kommer i vag till docktorn eller chiropractorn sa vi far fixa problemet".
Finns inget att "poppa in" när man slitit loss revbenet helt från bröstryggen.

Det är liksom något helt annat än en låsning/hoppat "ur led", som båda går att trycka till.
 
Nöjd, fick en katt i knät. Nej, jag äger ingen katt 😁
IMG20230506172234.jpg
 
Finns inget att "poppa in" när man slitit loss revbenet helt från bröstryggen.

Det är liksom något helt annat än en låsning/hoppat "ur led", som båda går att trycka till.

Vad lakaren sa var att man "inte kan ha ett revben flyta omkring". Det maste atgardas. Kanske de gor annorlunda har, men om revbenet ror sig mog de andra revbenen gor det ganska rejalt ont sa jag bara antog att det atgardas overallt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 128
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 449
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
982
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 844
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp