Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade av magknip, en varning till alla medborgare - börja inte ignorera hunger på morgonen i flera timmar, till slut så slutar den att kurra och ger rejält sug och magknip istället :cautious: Det är minst 10 år sedan jag ignorerade kurrandet vid enskilda dagar och min mage har fortfarande inte återhämtat sig utan bara just börjat kurra då och då som förvirrad undrande "kan jag kurra och du lyssna på mig nu?" Men inte på morgonen.
Weird stuff.
 
Dags att göra mig någorlunda mänsklig för en tripp in till byn.
Brukar tanka/handla fredagar efter jobbet men misärplågan gjorde sig påmind igår på jobbet, så åkte direkt hem istället och dubbeldosade pillerkombon som kapar toppen och sen sov jag några timmar.

Ser inte riktigt fram emot helgträngseln, men, men 🤷‍♀️
 
Vaknade 5:30
Tog medicin och käkade frukost.
Sen sov jag ett tag till
Nu dricker jag kaffe och ska starta det värsta jag vet.
Städning
Idag dammsuga hela lägenheten och torka golv.
Sen skura köket.
Nästa helg blir det badrummet som storstädas.
Får se vad kroppen säger
 
Var tvungen att googla pinsa. Varför heter det så :confused: ?
Det kommer från latinska ordet för att slå eller trycka för att det är så brödet formas. Ny produkt som lanserats med ett gammalklingande namn verkar det som. Jag googlade också (men hade en vag gissning åt det hållet). Tydligen fanns ett liknande bröd på romartiden men det var oätligt och ska ha använts mest som tallrik. Kul läsning!
 
Det kommer från latinska ordet för att slå eller trycka för att det är så brödet formas. Ny produkt som lanserats med ett gammalklingande namn verkar det som. Jag googlade också (men hade en vag gissning åt det hållet). Tydligen fanns ett liknande bröd på romartiden men det var oätligt och ska ha använts mest som tallrik. Kul läsning!

Precis, det är en "modern" produkt som marknadsförs som uråldrig ;) Det är ett helt underbart bröd som är hantverkstillverkat och väldigt luftigt @bettysmatte

Zeta har lanserat sitt eget och det är värdelöst, det är inte ens i närheten av att vara bra. Jag är så glad över min deli som verkligen tar in bra italienska saker :love:
 
Precis, det är en "modern" produkt som marknadsförs som uråldrig ;) Det är ett helt underbart bröd som är hantverkstillverkat och väldigt luftigt @bettysmatte

Zeta har lanserat sitt eget och det är värdelöst, det är inte ens i närheten av att vara bra. Jag är så glad över min deli som verkligen tar in bra italienska saker :love:
Jag vill också ha en italiensk deli i min by!

Jag såg zetas. :( Liksom kornmalt i ett ”italienskt” bröd. Tror de ens på det själva? :p
 
Jag vill också ha en italiensk deli i min by!

Jag såg zetas. :( Liksom kornmalt i ett ”italienskt” bröd. Tror de ens på det själva? :p

Ja, det är löjligt. Deras bröd var torrt och ofluffigt, pinsa ska ju vara lite som ett moln (det sägs att det togs fram för att få ett bröd som är mer lättsmält än pizzabröd). Till Zetas försvar måste jag ju säga att de har en del bra produkter... men en får välja noga.

Jag älskar verkligen min deli. De håller på att bygga en osteria i en byggnad bredvid med genuin italiensk mat också :heart Jag fastnar alltid när jag är där och handlar, jag och ägarinnans son börjar alltid prata matlagning :laugh:
 
Tänk att när det är som tyngst att ta sig ut blir det oftast de bästa rundorna. 12 km på hyfsat lätta ben.
Nu soffläge resten av dagen!
IMG_1634.jpeg
 
Ska städa åt marsvinen sen åt mig själv.
Värken I fötterna är olidlig men det blir inte städat annars.
Sen skura köket.
Jag måste för att få ro i kroppen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 120
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 447
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
981
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 835
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp