Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
köpte en ny dator
1682764039733.png
 
Har varit till Elgiganten och kollat på laptops. Hittade en jag gillade. Självklart dyr. Men, då bestämde jag mig för att vara smart, fundera på vad det var som jag gillade med den och sedan kolla upp allt mer ordentligt hemma. Nu har jag hittat en annan laptop vars viktigaste komponenter verkar vara desamma som den jag såg i butiken, men den här kostar 3300kr mindre :p Så, nu ska jag kolla med min partner om han också tror på den, tror han det så kanske jag ska köpa den trots allt.
 
Har varit till Elgiganten och kollat på laptops. Hittade en jag gillade. Självklart dyr. Men, då bestämde jag mig för att vara smart, fundera på vad det var som jag gillade med den och sedan kolla upp allt mer ordentligt hemma. Nu har jag hittat en annan laptop vars viktigaste komponenter verkar vara desamma som den jag såg i butiken, men den här kostar 3300kr mindre :p Så, nu ska jag kolla med min partner om han också tror på den, tror han det så kanske jag ska köpa den trots allt.
kolla bara att det inte är en cromebook! vissa säljare verkar inte se skilnaden
 
Dags att göra mig iordning och äta lite lunch innan det är dags att åka och jobba.

Ska även komma ihåg och hämta ut mitt paket på vägen så DHL slipper påminna mig varje dag. Har ju bara legat 2dagar, jag har ändå 12 dagar på mig enligt smset.😅
 
kolla bara att det inte är en cromebook! vissa säljare verkar inte se skilnaden
Nejdå, det är det absolut inte! :D Läste på lite och konstaterade att det inte verkade vara något för mig. Det här är en med Windows 11. 8gb RAM, 512gb SSD och en IPS-skärm så förhoppningsvis är bildkvaliteten bra också (vilket är viktigt för mig). Gör inget jättekrävande på datorn, men vill kunna jobba smidigt från den och kunna spela enklare spel utan att datorn dör av överhettning.
 
Nejdå, det är det absolut inte! :D Läste på lite och konstaterade att det inte verkade vara något för mig. Det här är en med Windows 11. 8gb RAM, 512gb SSD och en IPS-skärm så förhoppningsvis är bildkvaliteten bra också (vilket är viktigt för mig). Gör inget jättekrävande på datorn, men vill kunna jobba smidigt från den och kunna spela enklare spel utan att datorn dör av överhettning.
Den låter bra
 
Inventerar mitt tyglager i jakt på något enfärgat. Det började som en jakt på vitt, men över gick till att gälla vilken färg som helst bara inte mönstrat. Hittills hittat denim och svart vävt tyg. Annars är det väldigt mycket färg och mönster. Innebär det att jag får köpa mer tyg? :D
 
Vad tyckte du? :)
Jag var förra boxen väldigt nöjd men denna var det för mycket vegetariskt.

Det var ju min första med kylt&fryst och lite mycket veg, ja, men det var ändå mycket jag kommer att använda. Själva lådan var helt ok tyckte jag även om det inte var en av de bästa... men inte en av de sämsta heller. Det jag inte kommer att använda får gå till RIA-stugan i Falun.
 
inte bara att säga byebye
kompaien söker annat jobb så där löser det sig nog

Jo. Du är inget hotell och kan "kompisen" inte inse det är det bara att säga att hon får lösa det på annat sätt för du orkar inte längre. Samma gäller faktiskt sonen, han är tillräckligt gammal för att dra sitt strå till stacken. Jag bodde också hemma i hans ålder och det var verkligen inte någon uppassning från mina föräldrar utan jag fick se till att sköta min del av hushållet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 120
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 447
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
981
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 835
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp