Vad gör vi? Del CCXII

Klädloppis med dottern där vi köpte två kassar kläder och skor för knappt 500 kronor. Därefter har jag varit i stallet och på Biltema.
Nu ska jag gå PW innan det är dags att duscha, äta lunch och sen åka till Malmö.
Ska på lashlift och ansiktsbehandling. Eventuellt svänger jag förbi Clas Ohlson också. Behöver en ny skohylla och de har eventuellt en lämplig modell.
Väl hemma ska jag laga mat och se på friidrott.

Såg varmt ut i solen, så gick ut i shorts och kortärmad skjorta..Det var väl lite för svalt för det egentligen. 😅
Här ser det också varmt ut i strålande sol - men... det är bara 8 grader ute, så det blir jacka på när jag ska gå ut sen och fixa lite i trädgården ;)
Jag ska ta med maken ut som ska få gräva gröpper inför flytt av en syrenhäck :angel:

Lagt en beställning på matvaror på ICA med hemleverans till dagen efter vi är hemma från resan. Så skönt att slippa jaga iväg och handla det första man gör när man kommer hem utan kan bara gå och handla det nödvändigaste på den lilla willys som vi har fem minuters gångväg ifrån lägenheten samma dag som vi kommer hem. Då kan istället kvällen på måndagen ägnas till att packa upp och tvätta samtidigt som vi kan ta emot matvarorna. Särskilt eftersom jag börjar jobba dagen efter jag kommer hem. Vågade inte lägga en beställning till samma dag med våra otursförföljda flyg hade vi garanterat varit försenade hem annars. O_o

Varit och kollat på tivolit, passade på att få med mig lite persisk mat hem.
persisk mat.webp

Haft kalas hela dagen. Jättetrevligt! Nu har makens familj åkt hem, min är kvar.
Riktigt mysigt.

När vi grävde ut för sandlådan hittade vi cementplattor. Spännande vad man kan hitta i trädgården! Och vilken slump att vi satte sandlådan precis där. Funderar på om vi ska knacka runt och se hur mycket plattor det är.

Haft kalas hela dagen. Jättetrevligt! Nu har makens familj åkt hem, min är kvar.
Riktigt mysigt.

När vi grävde ut för sandlådan hittade vi cementplattor. Spännande vad man kan hitta i trädgården! Och vilken slump att vi satte sandlådan precis där. Funderar på om vi ska knacka runt och se hur mycket plattor det är.
Här grävdes det ju ut matjord o gräs på den fd grusade vägen in, där i kanten dök det upp jättefin stenläggning som jag nu snart tagit fram o det bästa av allt, massa kvm som jag slipper klippa, ibland är det kul med gamla hus/trädgårdar

Här grävdes det ju ut matjord o gräs på den fd grusade vägen in, där i kanten dök det upp jättefin stenläggning som jag nu snart tagit fram o det bästa av allt, massa kvm som jag slipper klippa, ibland är det kul med gamla hus/trädgårdar
Visst är det!

De hade fått nåt pris för trädgården här på sextiotalet, vore kul att veta hur den såg ut då.

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 503
Senast: manda
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är... 2
Svar
31
· Visningar
2 790
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 646
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 819
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka