Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jodå
Men jag kommer att ta ett samtal i veckan
Orkar snart inte mer
Det gör du rätt i. Jag tycker det är otroligt egoistiskt och okänsligt att inte fixa sånt när de vet hur dåligt du mår. Och hur din ekonomi är. Du är värd bättre! ❤️

När jag gick i gymnasiet och var myndig så behövde jag förvisso inte betala hemma. Men jag skötte en hel del av hushållsgöromålen. Och min pojkvän fick bo gratis hos oss, äta gratis mat etc. Men min familj hade råd och de hade erbjudits betalt av både honom och hans föräldrar. Min kille lagade ofta mat, handlade en del trots att han inte ”behövde” och var den som frivilligt skötte städning och hjälpte till med hundarna etc. Han ville ge tillbaks på ngt vis.
Då var min familj fullt friska och kapabla.
Att inte göra mer i ditt fall tycker jag känns väldigt ledsamt. Hoppas de inser hur ruttet de beter sig!
 
Det gör du rätt i. Jag tycker det är otroligt egoistiskt och okänsligt att inte fixa sånt när de vet hur dåligt du mår. Och hur din ekonomi är. Du är värd bättre! ❤️

När jag gick i gymnasiet och var myndig så behövde jag förvisso inte betala hemma. Men jag skötte en hel del av hushållsgöromålen. Och min pojkvän fick bo gratis hos oss, äta gratis mat etc. Men min familj hade råd och de hade erbjudits betalt av både honom och hans föräldrar. Min kille lagade ofta mat, handlade en del trots att han inte ”behövde” och var den som frivilligt skötte städning och hjälpte till med hundarna etc. Han ville ge tillbaks på ngt vis.
Då var min familj fullt friska och kapabla.
Att inte göra mer i ditt fall tycker jag känns väldigt ledsamt. Hoppas de inser hur ruttet de beter sig!

Mina föräldrar vägrade också låta mig betala... men det hindrade ju inte att jag köpte sådant som behövdes och givetvis gjorde jag hushållsysslor (det har jag gjort sedan jag var i 10-12årsåldern).
 
Nu ringde pappa. Mamma mår tydligen inte bra alls och stackars pappa får rodda i allt själv. Men nu erkände han iaf att det blev för jobbigt (ffa mentalt) och han ska ta kontakt med vården på tisdag. Typiskt att det ska hända när det är långhelg. :(
 
Sitter i bilen efter att ha lämnat barnet i Uppsala. Behöver gå in och ta tag i städ och tvätt. Speciellt tvätt eftersom jag behöver tvätta kläder jag tänkte ha på mig imorgon 😅
 
Kan de söka bistånd hos kommunen? Där mina päron bor kan man få akut hjälp dygnet runt.

Jag tror det är det pappa ska göra. Men han ville inte att jag skulle kolla om det fanns akut, han är ännu tjurigare än mig… Men jag har iaf lyft tanken och hjälpt honom med lite medicinstrul. Svårt att göra mer på distans. Mina bröder bor nära men de är liksom inte riktigt införstådda med att föräldrarna börjar bli gamla. :(
 
Hade precis en jäkla tur! Det har varit varierande väder hela dagen, men för en stund sedan var det i alla fall uppehåll och jag bestämde mig för att rasta hundarna. Sagt och gjort. När vi sedan kom in så gick jag direkt till soffan, satte mig och tittade mot balkongen... och såg att det nu ösregnar och blåser så att trädkronorna vajar rejält. Nu smattrar det mot balkongräcket också. Så skönt att vi hann ut innan det här!
 
Nattar minste barnet och två av barnen har fått lov att sova i soffan. Så nu funderar jag på att spela dator eller krypa ner till en film på telefonen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 122
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 447
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
981
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 838
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp