Vad gör vi? Del CLXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Läser en artikel från AB om biljett trycket på match 6 mellan Djurgården och MODO i fredags.

https://www.aftonbladet.se/sportbla...-biljetthysteri-infor-djurgardenmodo-pa-hovet

Thomas Kraft, vd för Djurgården:

– Sedan går det alltid att komma runt biljettsystemet hur vi än gör. Vi har haft förtur för våra medlemmar att köpa biljetter och olika koder. Men det finns alltid lösningar att hitta biljetter om man är kreativ. Koder kan spridas i olika forum och om vi kräver medlemskap för biljettköp är det alltid några som reggar sig för medlemskap. Vi har fått en del nya medlemmar från Övik senaste tiden, men jag är övertygad om att de är hängivna djurgårdare, avrundar Kraft.

:rofl:
 
När man inte orkar räkna med att vakna tidigt imorgon så man vill städa tvättstugan ikväll, då kan det sluta med två schabrak och ett täcke i köket och tre schabrak och en uppsättning transportskydd i badrummet :D
 
Idag har jag äntligen lyckats köpa nya träskor. Som synes mycket välbehövligt. Vilken skillnad det var att gå ner i källaren nu och slippa vara rädd för att halka omkull i trappan (igen). Det kändes helt stabilt och de sitter så bra.
DSC_0268.JPG
 
På väg till bussen blev jag slagen på benet med en stav och knuffad av en gammal tant som tyckte jag stod i vägen :laugh: Först trodde jag att hon råkade slå mig med staven men när hon sedan för kung och fosterland också knuffade allt hon förmådde fattade jag :rofl: Jag är en väldigt stor människa som står stadigt på jorden, så hon såg lite besviken ut när hennes insats inte gav någon effekt :D Är himla mycket glad att jag inte på ren impuls puttade tillbaka eller så :nailbiting:
 
Bästa trätoffelfabriken! Från min hemstad!
Är du också därifrån? Köpte alltid mina tofflor där som barn och har så nära så det funkar nu med. Tyvärr verkar trätofflorna vara på väg ut. De gigantiska mängder jag minns från tidigare är nu ett minne blott och butiken säljer mest andra skor.
 
Gick upp ganska tidigt och efter frukost när sambon for och hjälpte en kompis åkte jag till stallet på förmiddagen och fixade samt gjorde sällskap med en stallkompis och hennes unghäst ut på en ridtur I skritt och trav; härligt! 😊.
Sen grejade jag lite hemma innan det framåt kvällen blev tacos och cider 😋 tillsammans med mamma och sen lite nostalgiskt godis till Sjölyckan; särskilt chupa chups klubba med just smaken cola, körsbär och banan/choklad var ju favoriterna när jag var yngre 😊. Så avslutade jag denna härliga lördag med att kvällsfodra pållarna 🥰.
 
Vi har haft ett "rekryterings event" ute pa sta'n i dag. En pizza att dela pa blev det och stor kartong vindruvor. Nu ar fragan vad man gor till middag en sadan dag?
Det faktum att det ar 27* varmt gor det inte lattare att fundera pa middag. ... Kanske grillad blomkals stekar? men vad mer?
 
Okay, almost time to start cooking dinner. I don't really have anything at home ... so ... what I can get together is cacio e pepe ... there we go!
 
På väg till bussen blev jag slagen på benet med en stav och knuffad av en gammal tant som tyckte jag stod i vägen :laugh: Först trodde jag att hon råkade slå mig med staven men när hon sedan för kung och fosterland också knuffade allt hon förmådde fattade jag :rofl: Jag är en väldigt stor människa som står stadigt på jorden, så hon såg lite besviken ut när hennes insats inte gav någon effekt :D Är himla mycket glad att jag inte på ren impuls puttade tillbaka eller så :nailbiting:

Eh, vad hände med att använda rösten snarare än tillhyggen?! O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi har varit ute på sjön och fikat (en del fiskade också). Kisse fick vara hemma hos husse på sin upphöjda position ovanpå vitrinskåpet:
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
81 122
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 447
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
981
Senast: Nepenthe
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 838
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Huslån vilken bank?
  • Dejtingtråden del 38
  • Tvättstugedrama

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp